Bioware לא מוכנה להגיב באופן רשמי על תיאוריית האינדוקטרינציה, אולי כדי לשמור על המסתורין, כך שכדאי לקחת אותה בערבון מוגבל. האם זהו סיפור עלילה מבריק ועמוק, או מלא בחורים – כל כך הרבה מהם, שהמעריצים נאלצים להאכיל עצמם בתיאוריות משונות כדי לא להתאכזב?
כאמור, ב-Biowareנענו לבקשות, והחליטו לשחרר תוכן נוסף להורדה, שאמור להסביר יותר טוב מה בדיוק קרה שם. לא ידעתי אם לצפות לדיאלוגים, משימות, סצנות מעבר חדשות, אבל האמת שלא הרגשתי שאני חייב לשחק בהרחבה הזאת. הסוף המקורי לא סיפק אותי מבחינת סגירת קצוות פתוחים, אך תיאוריית האינדוקטרינציה סיפקה אותי מעל ומעבר, ולא באמת הייתי צריך הבהרה לגבי הסוף אלא אם הוא באמת יספק לי תשובות אמיתיות.
ובכל זאת, בדקנו את ה-DLC
אז הגיע יום הדין. הורדתי את התוכן הנוסף, ביצעתי את המשימה האחרונה, ובחרתי שוב בסוף ה"שליטה". למרבה הפלא, לא חיכו לי קטעי משחקים נוספים או דיאלוגים מרובי בחירות, אלא סצנת סיום שנוספו לה 10 דקות. 10 דקות של דיאלוגים קיטשיים ובנאליים, שאופייניים לאופרות סבון וסרטי אקשן סוג ת'.
הסוף האדום החדש
הסוף התכלת החדש
תוכן נוסף, אבל הסוף זהה
מיד נכנסתי לאינטרנט, כדי לבדוק האם שאר קווי הסיום שונים בתכליתם מסוף ה"שליטה", ולמרבה הפתעתי גיליתי שכל הסופים דומים כמעט לחלוטין. כמובן שזעמתי – זה מה שאנחנו מקבלים לאחר חודשים ארוכים של ציפיה? זה מה שנותנים לנו במקום טלאים חדשים ותכנים חדשים?
אבל הכי זעמתי על כך שאותן עשר דקות נוספות לכל כיוון לא באמת מוסיפות משהו, הרי זהו אותו סוף, אנחנו לא מקבלים הבהרה או יירוט של תיאוריית האינדוקטרינציה, אלא רק עוד כמה תמונות יפות ושורות דיאלוג קיטשיות.
הסוף הירוק החדש
על תוספת מדהימה אחת ב-BioWare כן עמלו: התווסף סוף חדש בו אתם פשוט יכולים לסרב לכל שלושת האופציות שיש לכם ולתת למעגל ה"הרוס ובנה" להמשיך כהרגלו:
אז מה קרה פה? נשארנו עם קצוות פתוחים, לא קיבלנו שום מידע חדש או הבהרה לגבי כלום, ונתקענו באותה המשבצת בה עמדנו לפני חודשים ארוכים.
עכשיו רק נשאר לשאול – באיזה צבע היה הסוף שלכם, ומה אתם חושבים על הסוף של Mass Effect 3?
ביוור כבר לא מה שהיו אחרי שהתנסיתי במשחקים האחרונים הקודמים של הסידרה, כבר הבנתי שביוור שכחו איך עושים משחק כמו שצריך, איבדתי עניין בביוור, לטעמי ME2 היה גרוע יותר מ-ME1 בהרבה והיכוון שבו 3 ילך היה ברור. הפואנטה היא כשכבר הגעתי לסוף, הייתי מפוכח מהאשליה שביוור יעשו סיום הולם ואכן גלשתי דרך הסוף, אמרתי לעצמי "טוב נו…" והמשכתי הלאה.
אם אתם רוצים להבין עד כמה חסרי הבנה ביווור בעניין, תראו כתבות איתם כחודש או משהו כזה לפני השיחרור של הסוף ה"חדש", הם אומרים שם מפורשות שהם לא מבינים על מה המעריצים התלוננו לגבי סוף המשחק, אבל הם החליטו לספק אותם … מצחיקים … ואם הם לא מבינים מה המעריצים רוצים ועל מה הם מתלוננים, איך הם יכולים לספק סוף שיהיה טוב יותר?
עידו
02/08/2012 17:53
כמו בCall Of Duty:Black ops פחות או יותר אותו דבר.
גם שם מייסון הבין שרזנוב היה רק בראש שלו והדסון הסביר לו את זה…
EGarchmorph
02/08/2012 18:55
אני דווקא מאוד מרוצה *אזהרת ספויילרים* מה שלא אהבתי בסוף המקורי לא היה איך שהוא סגר את העלילה. אני חושב שזה סוף מדהים לעלילה מדהימה. גם הרעיון ששפרד מת בסוף לא הפריע לי.
מה שהפריע לי, היה שלא הייתה שום סגירת פינות. מה קרה אחרי הבחירה שלי? מה המשמעות של הרס ה relay? איך לעזאזל חברי צוות שלקחתי איתי למשימה האחרונה מצאו את עצמם על הנורמנדי אם אף אחד לא שרד, ואיך או למה הנורמנדי בכלל הייתה בקפיצה בין relays?
כל מה שרציתי זה סוף שיסגור לי את הפינות האלה וזה בדיוק מה שקיבלתי. אותה עלילה מדהימה, רק עם סגירה נורמלית.
אני לא מסכים עם זה שלא קיבלנו כלום בנוגע לתאורית האינדוקטרינציה, הרי ברור מהסופים שלא כך הדבר. מה יכול להיות יותר ברור מאפילוג שמפרט את השתלשלות החיים בגלקסיה בחודשים הארוכים אחרי המלחמה? מבחינתי זה יירוט מובהק של התאוריה הזו.
מבחינת עוד פרטים על הגזע המקורי שיצר את הריפרים, קיבלנו עוד פיסת מידע קריטית שלא הייתה בסופים המקוריים, שהם הפכו לריפרים הראשונים כנגד רצונם, וידוע שהתוכן העלילתי הראשון שיגיע למשחק הזה יהיה הרחבה של בדיוק הנושא הזה.
כל הקצוות הפתוחים שנוגעים לקו העלילה הראשי של שפרד מבחינתי סגורים. אבל אני אף פעם לא רציתי שיסגרו כל הקצוות ביקום מאס אפקט. יש המון חומר לכתיבת עלילה לעוד המון משחקים, אין צורך לסגור הכל כאן ועכשיו.
OmerNeu
02/08/2012 22:19
עם נפילת הגדולים יש לשים מבטחונו באינדי In notch we trust
רונן
03/08/2012 01:43
כתבה מעולה עשה לי חשק לשחק שוב במשחק 🙂
ZM
03/08/2012 17:51
סופים תקינים לחלוטין אני לא יודע למה בדיוק ציפית.
סופים חדשים? זאת לא הייתה המטרה בכלל.
אנשים כעסו כי הם לא יכלו לראות את ההשפעה של הבחירות שלהם ובסופים החדשים הם יכולים לראות זאת. ברור שאם תשחק את אותו משחק ורק הבחירה האחרונה תהיה שונה לא תראה הרבה הבדל.
הנזק אומנם כבר נעשה למותג, אך לפחות הסופים נתנו סוג של סוף גם אם לא חשק למשחק נוסף בסדרה.
HaVoC_850
06/08/2012 11:52
למה חיכיתם לסוף? המשחק היה די צולע כבר מהדקה הראשונה.
ביוור כבר לא מה שהיו
אחרי שהתנסיתי במשחקים האחרונים הקודמים של הסידרה, כבר הבנתי שביוור שכחו איך עושים משחק כמו שצריך, איבדתי עניין בביוור, לטעמי ME2 היה גרוע יותר מ-ME1 בהרבה והיכוון שבו 3 ילך היה ברור. הפואנטה היא כשכבר הגעתי לסוף, הייתי מפוכח מהאשליה שביוור יעשו סיום הולם ואכן גלשתי דרך הסוף, אמרתי לעצמי "טוב נו…" והמשכתי הלאה.
אם אתם רוצים להבין עד כמה חסרי הבנה ביווור בעניין, תראו כתבות איתם כחודש או משהו כזה לפני השיחרור של הסוף ה"חדש", הם אומרים שם מפורשות שהם לא מבינים על מה המעריצים התלוננו לגבי סוף המשחק, אבל הם החליטו לספק אותם … מצחיקים … ואם הם לא מבינים מה המעריצים רוצים ועל מה הם מתלוננים, איך הם יכולים לספק סוף שיהיה טוב יותר?
כמו בCall Of Duty:Black ops
פחות או יותר אותו דבר.
גם שם מייסון הבין שרזנוב היה רק בראש שלו והדסון הסביר לו את זה…
אני דווקא מאוד מרוצה *אזהרת ספויילרים*
מה שלא אהבתי בסוף המקורי לא היה איך שהוא סגר את העלילה. אני חושב שזה סוף מדהים לעלילה מדהימה. גם הרעיון ששפרד מת בסוף לא הפריע לי.
מה שהפריע לי, היה שלא הייתה שום סגירת פינות. מה קרה אחרי הבחירה שלי? מה המשמעות של הרס ה relay? איך לעזאזל חברי צוות שלקחתי איתי למשימה האחרונה מצאו את עצמם על הנורמנדי אם אף אחד לא שרד, ואיך או למה הנורמנדי בכלל הייתה בקפיצה בין relays?
כל מה שרציתי זה סוף שיסגור לי את הפינות האלה וזה בדיוק מה שקיבלתי. אותה עלילה מדהימה, רק עם סגירה נורמלית.
אני לא מסכים עם זה שלא קיבלנו כלום בנוגע לתאורית האינדוקטרינציה, הרי ברור מהסופים שלא כך הדבר. מה יכול להיות יותר ברור מאפילוג שמפרט את השתלשלות החיים בגלקסיה בחודשים הארוכים אחרי המלחמה? מבחינתי זה יירוט מובהק של התאוריה הזו.
מבחינת עוד פרטים על הגזע המקורי שיצר את הריפרים, קיבלנו עוד פיסת מידע קריטית שלא הייתה בסופים המקוריים, שהם הפכו לריפרים הראשונים כנגד רצונם, וידוע שהתוכן העלילתי הראשון שיגיע למשחק הזה יהיה הרחבה של בדיוק הנושא הזה.
כל הקצוות הפתוחים שנוגעים לקו העלילה הראשי של שפרד מבחינתי סגורים. אבל אני אף פעם לא רציתי שיסגרו כל הקצוות ביקום מאס אפקט. יש המון חומר לכתיבת עלילה לעוד המון משחקים, אין צורך לסגור הכל כאן ועכשיו.
עם נפילת הגדולים יש לשים מבטחונו באינדי
In notch we trust
כתבה מעולה
עשה לי חשק לשחק שוב במשחק 🙂
סופים תקינים לחלוטין
אני לא יודע למה בדיוק ציפית.
סופים חדשים? זאת לא הייתה המטרה בכלל.
אנשים כעסו כי הם לא יכלו לראות את ההשפעה של הבחירות שלהם ובסופים החדשים הם יכולים לראות זאת. ברור שאם תשחק את אותו משחק ורק הבחירה האחרונה תהיה שונה לא תראה הרבה הבדל.
הנזק אומנם כבר נעשה למותג, אך לפחות הסופים נתנו סוג של סוף גם אם לא חשק למשחק נוסף בסדרה.
למה חיכיתם לסוף?
המשחק היה די צולע כבר מהדקה הראשונה.