משחק הוידאו המצופה והמדובר ביותר שנמצא בדרכו אל המחשב האישי (אולי חוץ מ-Half Life 3) חושף דרישות מערכת סבירות מאוד שכנראה מעידות על אופטימיזציה איכותית – וגם דוחה את ההשקה המיוחלת בחודשיים נוספים
בהודעה רשמית אודות משהו שעליו היו שלל ליחשושים ברחבי הרשת מזה מספר שבועות, מכריזה Rockstar Games כי תזדקק לחודשיים נוספים בכדי להביא את המשחק המגה פופולרי והמגה מדובר שלה, Grand Theft Auto V, אל מדפי החנויות והמחשבים האישיים של כולנו.
עם זאת, יש גם חדשות מעודדות למדי – הדרישות החומרתיות של הכותר הינן סבירות במיוחד לעומת כל מה שראינו בתקופה האחרונה, ומעידות לכאורה על כך שהבלאגן והבעיות שאפפו את GTA IV בעת השקתו ל-PC לא יחזרו הפעם.
בכדי להריץ את המשחק בצורה המינימלית הסבירה, לפי המפתחת, תזדקקו למעבד מרובע ליבות מבית אינטל מדגם Core 2 Quad Q6600 במהירות 2.4GHz או לחילופין מעבד מרובע ליבות של AMD מדגם Phenom 9850 במהירות 2.5GHz, זכרון RAM בנפח 4GB, כרטיס מסך וותיק יחסית מדגם GeForce 9800 GT של NVIDIA או מדגם Radeon HD4870 של AMD, מערכת חלונות 8.1, 8, 7 או אפילו ויסטה (כולן בגירסאות 64 ביט בלבד) וגם 65GB של נפח אחסון פנוי.
במילים אחרות, נראה כי כל מעבד מרובע ליבות באשר הוא (אולי פרט לאלו השייכים למשפחת האטום של אינטל ומקבילותיה אצל AMD) וכל כרטיס מסך שעולה כיום כ-400 ש"ח ומעלה יספיקו בכדי להפעיל את המשחק – לא ברור עד כמה טוב הוא יפעל בהתבסס על חומרה שכזו, אך זה בכל זאת שיפור עצום לעומת כותרים שדורשים חומרה בת שנתיים לכל היותר כרף מינימום.
בכדי להריץ את המשחק בצורה מיטבית, לכאורה, תזדקקו למעבד מרובע ליבות מדגם Core i5-3470 במהירות 3.2GHz של אינטל או מעבד FX-8350 מתומן ליבות במהירות 4GHz של AMD, זכרון RAM של 8GB וכרטיס מסך מדגם GeForce GTX 660 של NVIDIA או מדגם Radeon HD7870 של AMD, לצד אותן 65GB של נפח אחסון פנוי ומערכת הפעלה 64 ביט מסוג חלונות 8.1, חלונות 8 או חלונות 7.
גם במקרה הזה, מדובר בדרישות הגיוניות למדי – שסבירות יותר מדרישות המינימום החומרתיות של כמה כותרים עדכניים בהם יצא לנו לפגוש. מי אמר שאין יתרונות בכך שכותרים מגיעים ל-PC באיחור של שנה וחצי ממועד השקתם המקורי?
GTA V יושק למחשבים האישיים ב-24 בחודש מרץ הקרוב – זאת בהנחה שברוקסטאר לא יחליטו "להפתיע" אותנו עם עוד דחייה של הרגע האחרון.