Dishonored נוחת בתחילת אוקטובר, האם יקיים את כל ההבטחות ויראה שהוא מכבד את העבר או שיכשל כאשר הוא מנסה לעשות יותר מידי?
Dishonored הוכרז רשמית ביולי 2011 כמשחק אקשן עם אלמנטים של התגנבות וחקירה בעולם פתוח בגוף ראשון וזכה בקהל מעריצים רב תוך זמן קצר. הוא מפותח על ידי Arkane Studios ומופץ על ידי Bethesda Softworks, חברות עם ניסיון רב שיודעות לייצא כותרי ענק כמו Bioshock ו-Skyrim. מהשניה הראשונה המשחק נראה מבטיח ומעניין במיוחד.
במשחק אתם תגלמו את קורבו (Corvo) שומר הראש האישי של הקיסרית, שהופלל ברציחתה ונשלח לכלא. הוא משוחרר על ידי דמות מיסתורית בשם "החוצן" (The Outsider) שנותנת לו יכולות קסם מיוחדות, מה שהופך אתכם לאדם מסוכן מאוד שיוצא למסע נקמה עקוב מדם בדרך למצוא את הרוצח האמיתי.
איך אתם אוהבים לרצוח?
כקורבו, תשתמשו ביכולות קסם ובכלי נשק כדי להגיע למטרה שלכם בכל דרך שתראו לנכון. תוכלו להתגנב בלי שאף אחד יראה אתכם, להגיע למטרה ואפילו לא
|
להרוג אותה (למרות שאתם מתנקשים), ומצד שני תוכלו להתפרץ דרך הדלת הראשית ולחסל כל מה שזז. לרשותכם ארסנל עצום של יכולות, משיגור קצר טווח שעוזר לעבור ממקום למקום בלי שיראו אתכם, עד לעצירת הזמן כדי להוריד מחסנית שלמה לתוך חבורה של שומרים בלי שיכולו לעשות לכם כלום.
המשחק מבטיח להתאים את עצמו לכל שחקן ולאפשר חופש פעולה. תוכלו לפעול באיזה דרך שתרצו וכל החלטה שתעשו תשפיע על המשך המשחק. המפתחים ציינו שאפשר לעבור את המשחק כולו (!) בלי להרוג אף אחד. כמובן שבחירה בדרך זו אינה פשוטה ודורשת השקעה רבה, אבל האפשרות קיימת.
בפיתוח הכוחות המיוחדים התגלו כל מיני אפשרויות מעניינות ששינו את המשחק. לדוגמא, שחקן רץ מגג אחד וקפץ מהקצה. הקפיצה בלבד לא יכלה להביא אותו לגג הבא אחריו, אבל בעזרת שימוש בשיגור קצר הטווח באמצע הדרך הוא הצליח להגיע. במקום להגביל חופש זה, המפתחים החליטו ליצור שלבים שתומכים בכל השילובים האלו, ונותנים לשחקן חופש מוחלט לעשות מה שירצה.
אווירה וויקטוריאנית
העלילה מתרחשת ב-Dunwall, עיר תעשייתית הלוקחת את לונדון של סוף המאה ה-19 כמודל לחיקוי. בעיר זו, טכנולוגיה ויכולות קסם הולכות יד ביד עם אווירה צנועה של היסטוריה. הממשל מדכא ומשתמש במגפה המשתוללת בעיר כתירוץ לעשות כל שירצה. עם השילוב של כל האלמנטים השונים, אפשר לצפות להשתמש באקדח, חרב, ולעבור קיר לייזר ממקום למקום בזמן שהורגים אריסטוקרטים.
הצוות שעובד על עיצוב המשחק כולל את האישים הבאים: אחד המפתחים ואחד המעצבים מהצוות של Deus Ex המקורי, אחד מהמעצבים של City 17 מהמשחק Half Life 2, והסטודיו שאחראי לעיצוב של Bioshock 2. גם אם כל הכותרים האלו לא מוכרים לכם, תוכלו להבין שהעיצוב והאווירה שהמשחק משרה מקבלת דגש עצום. הפרוייקט שאפתני במיוחד, אבל נשאר לראות אם יצליחו המעצבים ליצור חוויה אחידה ומעניינת או שהעולם שרקמו יהרס כי ניסו לשלב יותר מדי דברים יחד.
לחדש את הישן
הכותר החדש לוקח השראה רבה ממשחקי התגנבות ישנים יותר כגון Thief ומנסה לחכות את החופש שניתן ב-Deus Ex המקורי. נתינת כבוד למשחקי העבר וניסיון לפתח את החוויה הם מעשים מעוררי הערצה, אבל עולה השאלה האם המפתחים לקחו על עצמם יותר מדי. כל שניתן לעשות זה לחכות שהמשחק יצא, ולראות למי למי, יש יותר כבוד.