אקטיוויז'ן חושפת דרישות מערכת מינימליות (גבוהות) עבור הכותר החדש והעתידני בסדרת הפעולה הבלתי נגמרת – האם זה סימן ראשון לרמת הליטוש הנמוכה שמצפה לשחקני המחשב האישי?
Call of Duty: Advanced Warfare מתיימר להיות המשחק המרענן והחדשני ביותר בסדרה שכולכם ככל הנראה מכירים טוב מאוד (יש שיאמרו יותר מדי טוב) מאז ימי Modern Warfare העליזים, לא רק בשל עולם המשחק העתידני שמלא ברובוטים, לייזרים ותרמילי סילון – אלא גם בשל העובדה שהוא מבוסס על מנוע משחק חדש לחלוטין אשר מחליף את מנוע ה-IW Engine על גלגוליו השונים ששימש את הסדרה משנת 2005 (!).
Advanced Warfare ללא ספק נראה טוב יותר מכל משחקי סדרת Call of Duty שקדמו לו ונראה נאה באופן כללי, אך האם המראה הזה שלו מצדיק דרישות מינימום שכוללות זכרון RAM בנפח 6GB ומעבד שפועל בתדר שלא לא פחות מ-2.8GHz? לאקטיוויז'ן ו-Sledgehammer Games הפתרונות.
מפתחת ומפיצת המשחק פרסמו את דרישות המערכת הבסיסיות לגירסת המחשב האישי של הכותר שעתיד לנחות בחנויות בעוד קצת פחות משבועיים, ואלו לא ממש מרגישות כמו דרישות בסיסיות סטנדרטיות:
- על המעבד להיות לפחות מדגם Core i3-530 בעל 2 ליבות ו-4 נימים במהירות 2.93GHz אם מדובר במוצר של אינטל, או לפחות מדגם Phenom II X4 810 מרובע ליבות במהירות 2.8GHz אם מדובר במוצר מבית AMD
- מערכות ההפעלה הנתמכות הן חלונות 7, חלונות 8 וחלונות 8.1 – כולן בגירסאות ה-64 ביט בלבד
- על כרטיס המסך להיות לכל הפחות מדגם GeForce 450 GTS עם זכרון בנפח 1GB במקרה של מוצרי NVIDIA, ולכל הפחות מדגם Radeon HD 5870 עם זכרון בנפח 1GB במקרה של מוצרי AMD; כמו כן על הכרטיס לתמוך ב-DirectX 11
- על נפח זכרון ה-RAM להיות לא פחות מ-6GB
- נפח האחסון הנדרש עבור התקנת המשחק הוא לא פחות מ-55GB
- לקינוח, נדרש חיבור רשת על מנת להפעיל את המשחק
האם דרישות מינימליות קשוחות כמו אלו (בייחוד הדרישה לזכרון RAM בנפח שעולה על מה שניתן למצוא במרבית המחשבים שנקנו לפני שנתיים-שלוש) מעידות על כוונה להציע איכות ויזואלית שתפיל אותנו מהספה, או שמא מדובר באחת מתופעות הלוואי המכוערות של פורט ("תרגום" משחק מפלטפורמה אחת לאחרת) שנעשה בהשקעה מעטה וללא שאיפה לליטוש ואופטימיזציה?
אנחנו רוצים להאמין שהתשובה הנכונה היא אפשרות א', אך אם להתבסס על הדוגמא הטרייה של משחק הפעולה-אימה The Evil Within (שדרישותיו המינימליות לגירסת ה-PC היו גבוהות אפילו יותר מאלו של Advanced Warfare) – יש סיכוי לא רע שאפשרות ב' מייצגת את המצב בפועל.
The Evil Within המדובר אמנם מציע איכות ויזואלית מרשימה, אך כולל לא מעט מאפיינים שמעידים על כך שהוא פשוט לא הותאם בצורה טובה מספיק (אם בכלל) למחשב האישי כמו נעילת מספר פריימים לשנייה ונעילת יחס גובה/רוחב שניתן לבטל רק על ידי התעסקות בפקודות Console, אי ניצול של מעבדי ארבעה ליבות על אף שאלו היוו את הדרישה המינימלית, ניצול של זכרון גראפי בנפח של פחות מ-2GB על אף דרישת מינימום לנפח של 4GB וכדומה.
יתכן שאנחנו מטילים דופי ב-Advanced Warfare באופן בלתי צודק, אך קשה לבוא אלינו בטענות על כך בהתחשב במספר הגדול של הפורטים הנוראיים למשחקים טובים איתם נאלצו להתמודד אנשי המחשב האישי בשנים האחרונות – כך או כך, נותרנו לנו קצת פחות משבועיים עד שנראה מה גירסת ה-PC של Advanced Warfare יודע לעשות עם החומרה "הכבדה" אותה היא דורשת.
עדכון
להלן דרישות המערכת המומלצות שפורסמו עבור הכותר, ועיקרן תחילה:
- מעבד אינטל מרובע ליבות מסוג Core i7-2500K
- כרטיס מסך מסוג GeForce GTX 760 עם זכרון גראפי בנפח 4GB
- זכרון RAM בנפח 8GB
כפי שניתן לשים לב, באקטיוויז'ן החליטו שלא להזכיר כלל את מוצריה של AMD ברשימת הדרישות המתקדמות – טרם ברורה לנו הסיבה לכך (אולי בשם הסכמים נגדיים מול אינטל ו-NVIDIA).
הדרישות המומלצות של Advanced Warfare בהחלט אינן נמוכות, אך במקרה זה אין לנו השגות מיוחדות – מפתחות המשחקים כן צריכות לשאוף לנצל את מלוא היכולות החומרתיות שקיימות בשוק, אך במקביל לשאוף ולדאוג שגם משתמשים עם חומרה בינונית מינוס יוכלו לחוות את התוצר, גם אם באיכות ויזואלית פחותה מהותית. בכל מקרה, כל הדרישות להלן הן משחק ילדים לעומת מה שדורש מאיתנו Assassin's Creed: Unity. מישהו אמר נחמת עניים?