היי חבר, מעוניין להגדיל?
בשנים האחרונות, חברות פיתוח הפסיקו לשחרר את ערכת ה SDK ולמעט משחקים בודדים שסיפקו תוכן נוסף בחינם למחשב, רוב המשחקים מגיעים מראש עם אופציית תשלום ל-DLC.
למרות שנהוג היום בישראל לקרוא ל DLC בשם "חבילת הרחבה", הביטוי הזה עושה עוול לחבילות ההרחבה הראשונות למחשב האישי של תחילת המילניום הנוכחי, Expansion Pack היה למעשה תוספת משמעותית של תוכן חדש למשחק המקורי שהאריך את הקמפיין בכמה שעות טובות, שווה ערך לאורך רוב המשחקים שיצאו בשלוש ארבע שנים האחרונות, ובנוסף, תוכן משמעותי למצב האונליין .
הם אמנם עלו כסף אך סיפקו בהחלט את הסחורה. אך אלה היו שנים יפות וזמניות בהחלט, אפשר אפילו להכתיר אותן כתור הזהב של שחקני הפיסי.
אומרים שפעם היה פה שמח… |
תחושת החופש באוויר הרגישה כמו משהו חשוד. הפער החל להצטמצם אל מול הקונסולות שלא הפסיקו לצבור תאוצה ולבסוף השאירו מאחור את שחקני המחשב בעמדה נחותה ודור חדש של שחקנים שלא הכיר את ההיסטוריה, נולד לכתובת חדשה על הקיר ובכתב די ברור :
"היי חבר, מעוניין בשרשרת עם תליון של Peace לדמות שלך? רכוש DLC!"
"מעוניין להוסיף מפות מדהימות למשחק Call of Duty Modern Warfare 2 (ויש אפילו כמה מפות שכבר שיחקת לפני שנתיים)? כי אם לא, תתנתק משרתים וכולם יראו בצבע אדום שאין לך את המפות!"
שיטה זו שהחלה כ"שיטת מצליח", הפכה לצערי לנורמה ולחלק אינטגרלי מפיתוח של משחק, כלומר, עוד במהלך הפיתוח יושבת החברה ומחליטה מראש על מה עתיד לצאת כ-DLC וכמה חבילות כאלה ניתן לסחוט מהתוכן הקיים, היא שיטה פסולה בעיניי.
אם תעשו חשבון, תגלו שבמשחק Rock Band, למשל, תיאלצו להיפרד מ-2000$ על מנת שיהיה לכם את כל חבילות ה-DLC ששוחררו.
למעט מספר קטן של חברות שמשחררות DLC שנגדיר אותו ראוי או משתלם, כמו למשל במשחק Batman:Arkham City ההרחבה כללה תוכן חדש עם דמות חדשה (אשת החתול) , חברות אחרות פשוט מזלזלות באינטלגנציה של השחקנים ומציעות שלל אביזרים ושדרוגים חסרי כל תוכן במחיר מופקע.
טרנד חדש תופס תאוצה לאחרונה וכאן החוצפה לטעמי שוברת שיאים, הוא שחברה עדיין לא משחררת משחק ומראש מיידעת את קהל השחקנים על שלל ה DLC שיצאו בהמשך. ואולי זה היה ברור לשחקני הקונסולות כי בכל זאת המשחקים שהם מקבלים בשנים האחרונות הם משחקים שפותחו מראש לקונסולות, לעומת שחקני ה PC שמקבלים במקרה הטוב "פורט" (משחק שפותח במקור לפלטפורמה מסויימת ועבר הסבה/התאמה תוכנתית ולפלטפורמה אחרת) , לשחקנים אלו שמקבלים בסופו של דבר משחק חצי אפוי, הייתי מצפה להתחשבות מצד חברות ההפצה כמו מחיר מאוד זול או חבילות הרחבה בחינם.
כנראה שאני נאיבי מדי, אבל קחו בחשבון שגם אני מתכוון לשחרר DLC (חינמי, חינמי) למאמר הזה שיכיל פרק נוסף בהיסטוריה ויתמקד בימיה הראשונים…
מה אתה חושב על סטארקראפט?
בליזארד הודיעו מראש שהמשחק יחולק ל-3 חלקים, כשכל חלק יתמקד בגזע אחר, לעומת המחשק הראשון שבו היו משימות בכל הגזעים גם בחלק הראשון וגם בשני.
אתה חושב שהתוכן מצדיק את קניית ההרחבה?
DLC סייעו להורדת מחירים מדהימה במחיריה משחק המקורי, בלי להתייחס לזה, הכתבה משוללת בסיס
סה"כ היום יש לנו משחקים שעם כל ההרחבות שלהם הם זולים יותר מעלות משחק לפני 5-6 שנים, וזולים יותר משמעותית. בנוסף קיבלנו שיפור בtime to market.
אז כן, שיסחטו אקסטרא כסף, זה עדיין יוצא זול. יותר מזה, בגלל המודולריות של זה, זה אפילו יוצא עוד יותר זול למי שלא מתעניין __בכל__ חבילות ההרחבה, שזה רובנו.
מאמר מעולה
יש רמה כל הכבוד אהבתי לקרוא
ל-1
במקרה זה התוכן הוא campaign מלא לגזע אחר, עם קצת תוספות למולטיפלייר שזה לדעתי מבחינת תוכן בסה"כ כן שווה, אבל השאלה לדעתי שצריך לשאול היא למה הם חילקו את זה הרי פעם קיבלנו משחק שלם לכל הגזעים, מצד שני אם היינו צריכים לחכות שהם יסיימו את כל הגזעים, אז המשחק היה יוצא בעוד 50 שנה…בכלליות אני חושב שלבליזארד יש חבילות הרחבה די שוות כי הן מציעות הרבה תוכן (לפחות בסדרות של diablo,warcraft ו-starcraft)
ל-2, תבדוק עובדות קודם
משחקים היום יותר זולים? בו נראה, בתחום הקונסולות רף המחיר עלה ב-10$ לפני כמה שנים ונשאר כך + DLC שעולים בד"כ 15$ דולר, אז תסביר לי איך הגעת ל"יותר זול"? זה נכון אם אתה חושב ע משחקים לסלולרי אבל זה תחום אחר שכל התימחור שלו שונה.
לקנות היום משחק על כל הרחבותיו, בהנחה שאתה לא מחכה כמה חודשים לירידת מחיר, או למבצעים, יעלה לך סדר גודל של 90$ מינימום, מחיר שלא היה מעולם! אז עכשיו תסביר לי איך הגעת למסקנה שמשחקים היום הרבה יותר זולים?