הפרק החדש בסדרת משחקי המכות הוותיקה ידרוש מערכת מודרנית ועוצמתית יחסית כתנאי סף מינימלי, לכאורה
משחקי מכות (או משחקי קרבות, אם אתם מעדיפים) מהווים מצרך די נדיר בנוף ה-PC המודרני, ועל כן לא קשה להבין מדוע כל כותר חדש בפרופיל גבוה שמגיע יוצר עניין רב בקרב חובבי הז'אנר – על אחת כמה וכמה כשמדובר בפרק חדש לאחד מהמותגים הוותיקים והפופולריים ביותר בו.
אנחנו מדברים על Street Fighter 5 מבית קאפקום, כמובן, שינסה להמשיך את ההחייאה המאוד מוצלחת שביצע Street Fighter 4 (על ארבעת גירסאותיו השונות שליוו אותנו בשש השנים האחרונות) לסדרה.
כעת, במפתחת מגלים לנו לאיזו חומרה נזדקק בכדי להנות מהמשחק החדש. ברמה המינימלית תזדקקו לספק מעבד כפול ליבה מדגם Core i3-4160 או טוב יותר, לצד 6GB של זכרון RAM וכרטיס מסך מדגם GeForce GTX 480 ומעלה (גם דגמי ה-GeForce GTX 570 וה-GeForce GTX 670 מצויינים כדרישות הסף).
בכדי לעמוד הדרישות המומלצות המיטביות, תידרשו לספק מעבד Core i5-4690K מרובע ליבות, זכרון RAM בנפח 8GB ומעלה וכמו כן כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 960 ומעלה. בשני המקרים מערכת ההפעלה המומלצת היא חלונות 7 בגירסת ה-64 ביט שלה, כשלא ממש ברור האם תהיה התאמה זהה גם לגירסאות 8 ו-10 של חלונות.
לא קשה להבין בחסרון הצורם של מעבדים וכרטיסי מסך מבית AMD בדרישות שפורסמו, וכן בעובדה שכרטיסי המסך שמוגדרים בדרישות המינימליות הם למעשה עוצמתיים יותר מזה שמוגדר בדרישות המומלצות – וזה מביא אותו לחשוב (או לחשוש, ליתר דיוק) שהסיבות מאחורי הדרישות התמוהות הן עבודת המרה לא ממש מקיפה, שתתקשה או לא תוכל לתמוך טכנית בחומרה מ-AMD ובחומרה וותיקה יותר מזו שצויינה בפיסקאות הקודמות. אנחנו בהחלט מקווים שאנחנו טועים ומדובר כאן בהחמרה של הדרישות, ברוח זו שראינו ב-Metal Gear Solid 5, ולא בביזיון נוסף בהתהוות בסגנון Arkham Knight.
Street Fighter 5 מיועד להגיע ברבעון הראשון של שנת 2016 לקונסולת ה-PlayStation 4 ולמחשבים אישיים מבוססי חלונות במסגרת שירות הסטים. הוא יבוסס על מנוע ה-Unreal Engine 4 העדכני, יכלול (בתחילת הדרך) 16 דמויות ש-4 מתוכן יהיו חדשות עבור המותג – ויאפשר לשחקני ה-PC ולשחקני הקונסולות להתחרות האחד בשני. האם יצליח להפוך ללהיט הגדול שלו מקווה קאפקום (צפי מכירות מוצהר של 2 מיליון יחידות עד לסוף אפריל 2016)? נקווה שהליטוש הטכני שלו יהיה ראוי לכך.
קישורים נוספים
תודה ל CAPCOM שהוכיחו אחת ולתמיד שהדרישה ל 6GB מגיעה מ NVIDIA ולא קשורה בשום צורה לדרישות של המשחק :facepalm:
לשם השוואה SF 4 דרש 2GB במומלץ, הגיוני שהדרישות יעלו אבל בכל זאת זה משחק שכל מה שיש בו זה 2 דמויות על המסך שזזות על משטח דו ממדי…
הדרישות עצמן בסדר למעט הבזיונות של NVIDIA (הזיכרון וחוסר האזכור של AMD).
איך זה שבקונסולות עצמן יש כרטיס מסך של AMD ויש פורטים גרועים שלא עובדים טוב על כרטיסי AMD?
דרישות סבירות לחלוטין לדעתי. חוצמזה שזה קצת יותר משתי דמויות שזזות על רקע דו-מימדי, המשחקים האלו נקראים 2.5D ויש אלמנטים של תזוזה תלת מימדית, לא FPS או משהו כבד מאוד אבל גם לא דו-מימד פשוט.
ובכל זאת זה לא הגיוני שמשחק כזה ידרוש את אותה כמות זיכרון שדורש משחק FPS או משחק בגוף שלישי (מספר הדמויות, גודל השטח שצריך להציג וכו'), הכל פה במתקונת מוגבלת. זה כמובן אם לא מתיחסים לעובדה שמשחקים כמו BF4 ו CRYSIS 3 יעבדו גם עם 4GB (וזה נכון לכל משחק שלא מפותח בשיתוף עם NVIDIA).
אם המשחק הזה באמת יצדיק את הדרישות זיכרון זה רק כי בכוח עשו דברים בצורה לא יעילה. יותר סביר שיהיה לנו עוד COD GHOST שבקושי משתמש ב 3GB זיכרון אבל דורש 6GB ולא מוכן לעבוד בלי זה.
הדרישה לזיכרון היא בגלל שזה בטח עוד פורט גרוע ואם הקונסולות מאפשרות למשחקים להשתמש בסביבות 5GB מתוך הזיכרון שלהן,
אז דורשים מה-PC אותו דבר.
לא משנה אם זה MGS5 או טטריס.
כמה גרוע יכול להיות פורט של משחק ממכונה אחרת בעלת ארכיטקטורה זהה?
חוץ מזה, קחו בחשבון שהביצועים במחשב גבוהים משמעותית – גם ברזולוציה, גם בהגדרות וגם ב-FPS.
אני קניתי את Street Fighter x Teken והדרישות על המוצר היו ממש נמוכות (dual core 1.8ghz,1gb ram, geforce 6600) אבל במחשב הקודם של חבר שלי (dual core 2.8, 4gb ram,geforce 6800 ) לא עבד המשחק.
נכווה שהם קצת יותר מדויקים הפעם.
חוץ מזה אני מזה גרוע בשלטים של הקונסולות וגם חברים שלי ניסו ואמרו לי שהמקלדת עדיפה. ועוד משהוא אין אף אחד במולטי פלייר צריך לפחות שתיים בבית כדי לשחק כך שאפשר להשתמש בutorrent ולעשות טורנירים עם כל החברים בבית.
למרות שהסימנים מציגים פוטנציאל לפורט פחות טוב (אני לא רוצה להשתמש במילה גרוע כי אני מאוד אוהב את הסדרה הזו) אני מקווה שכולנו טועים ויצא משחק ב$%Sנה.
אני חושב גם שהוא פותח במקביל לPS4 ולPC למרות שלא מצאתי שום קישור לגיטימי שאומר את זה.
היופי במשחקים ל-PC, זה שהם עובדים על מגוון רחב של מחשבים.
אם אין לך את המחשב הכי חזק, אתה יכול לכבות אפקטים, צללים, טקסטורות פחות טובות, מודלים מופשטים, להוריד פרטים ברקע וכו'.
ככה מחשבים חלשים נהנים מהמשחק ומחשבים חזקים נהנים מגרפיקה משופרת.
בפורט גרוע אין שליטה על הדברים האלה. בקושי נותנים לכוון רזולוציה.
עוד סיבה יכולה להיות שמנסים לדחוף בצורה מלאכותית קניה של חומרה חדשה.
או שמעדיפים שאנשים יקנו משחקים רק לקונסולות…
סטריט פייטר ספציפית הוא הרבה יותר משחק של קונסולות. התחרויות מתבצעות כולן על קונסולות והאונליין של האקבוקס בסטריט פייטר 4 פי מאה יותר טוב משל הPC.
אם לומר את האמת אני גם לא כזה בטוח שצריך הרבה אפשרויות לשינויי גרפיקה במשחק הזה, הרי הדגש החשוב ביותר הוא שהמשחק ירוץ ב60 פריימים לשניה ואף שחקן שמכבד את עצמו לא יסכים שיהיו יותר או פחות מ60 פריימים לשניה כי זה דופק את התזמונים ואת הביצועים (שלך – לא של המחשב).
לכן, פחות מפריעות לי האופציות לשיפור / החסרת פרטים גרפיים ויותר חשוב לי שהמשחק ירוץ יציב ב 60FPS.
:kopfpatsch:
כמו שאומרים: אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
כיבוי פיצ'רים כאלה ואחרים של גרפיקה מפחיתים את העומס מכרטיס המסך והמעבד, וכך מאפשרים לו לעבוד במהירות המירבית (60FPS לצורך העניין).
אם היית יכול נניח לכבות את האנימציות של הרקע, זה היה משחרר כח עיבוד של המחשב ומאפשר לו להתמקד בהנעת הדמויות בקצב הרצוי.
ואז אם המשחק היה עובד ב-50FPS עם אנימציות הרקע, הוא כנראה היה עובד ב-60 בשהאנימציות כבויות.
Are you palming me, sir? 🙂
^^ כמובן שאתה צודק, זו לא הייתה אמירה שנוסחה בצורה נכונה במיוחד.
אותי מעניין איך יעבוד הקרוס פלטפורם (שחקני קונסולות ו-PC על אותה רשת) והאם קאפקום ימלאו את ההבטחה שלהם (אין יותר DLC וגרסאות חדשות למשחק, כל העדכונים למשחק יהיו חינם!).
מקווה שיהיו הרבה יותר ישראלים במשחק הבא;)
SF4 עובד מצויין על תפוח אדמה מודרני בשלב זה. אפילו על ניידים סבירים אפשר למקסם הגדרות איתו.
אני חושב שמדובר בזיבול שכל שיווקי הפעם נטו.
לא יודע כמה שחקנים אתה מכיר כרגע אבל זה המקום בו חלקם הגדול נפגשים: https://www.facebook.com/groups/thedojoisrael/
יש match maker list עם יוזרים בסטים ובPSN ודיונים ערים על משחקי מכות.