מנוע ה-Luminous המרשים של Square-Enix מוסב לתמיכה ב-DirectX 12, ומציג רמות פירוט ויזואלי תקדימיות בעזרתם של כרטיסי Titan X
שיתוף פעולה בין מיקרוסופט, Square-Enix ו-NVIDIA הסתכם בהדגמה חדשה של יכולות DirectX 12 שהוצגה בשבוע שעבר בבילד 2015. ההדגמה מציגה סצנה שמרונדרת בזמן אמת במנוע ה-Luminous, מנוע המשחק המתקדם שפותח על ידי Square-Enix ונחשף לראשונה בתערוכת E3 של 2012: דמות המכשפה הניצודה על ידי שד מהדמו של 2012, שנקרא Agni's Philosophy, חוזרת בדמו החדש בקלוז-אפים שמראים רמות פירוט גבוהות במיוחד של עור, שפתיים ומרקמי פנים אחרים – ועוזרים להתגבר, אולי סופית, על תחושת הפלסטיקיות של דמויות ממוחשבות.
האתגר שהציבו לעצמם מפתחי Square-Enix עם הדמו החדש, Witch Chapter 0, הוא סימולציה משכנעת של דמות בוכה – דמעות, כמו שיער ריאליסטי, הן חלק מהדקויות שמנועי רנדור בזמן אמת עדיין מתקשים להתמודד איתן. שווה לשים לב גם למרקם המבריק והגמיש של הגלימה שעוטה אגני ולנוצות שבצווארון שלה:
על פי המדגים, הסצנה בנויה מיותר מ-60 מיליון פוליגונים, שזה "פי 6 עד 12" ממספר הפוליגונים שהחברה יכולה הייתה לדחוס לסצנה עם מנוע מבוסס DirectX 11. העושר הגרפי הזה עדיין לא בא במחיר נמוך: המחשב שהריץ את Witch Chapter 0 בכנס היה מצוייד בארבעה כרטיסי Titan X.
במקום אחר בכנס סיפרו מפתחי Square-Enix שהסבת המנוע מ-DX11 ל-DX12 ארכה שלושה שבועות בלבד והייתה פשוטה למדי, בוודאי ביחס למעבר בין ממשקי תכנות גרפי בעבר, וזה מתחבר לטענותיה של מיקרוסופט לפיהן ה-DX12 מאומץ על ידי מפתחים בקצב הגבוה ביותר מאז DirectX 9 המוצלח. לפשטות האימוץ מצטרפים השיפור המשמעותי בביצועים שה-API החדש, על פי כל העדויות, מספק, ויכולות חדשות מעניינות, כמו האפשרות להשתמש במקביל בשני כרטיסים גרפיים משתי חברות שונות. משחקים שיתמכו בפונקציונליות ה-Multiadapter יוכלו לחלק את העבודה הגרפית שלהם בין כרטיסי AMD ו-NVIDIA, או ליבה גרפית של אינטל וכרטיס של אחת מהשתיים: נותר לראות עד כמה יעיל יהיה שיתוף הפעולה חוצה הגבולות הזה בין מעבדים, ואם בכלל יאומץ בהתחשב באינטרסים של היצרניות ובפלח השוק הקטן שיכול ליהנות ממנו.
Square-Enix עדיין עסוקה בבניית תמיכה בכמה מהפיצ'רים המתקדמים יותר של גרסת DirectX החדשה לתוך מנוע ה-Luminous, שמיועד על ידי החברה בעיקר לפיתוח משחקי התפקידים שלה (בעוד משחקי הפעולה ימשיכו להתבסס ברובם על מנוע אנריל). Final Fantasy XV הוא המשחק הראשון שצפוי להדגים את יכולות המנוע, אבל מפותח כרגע לקונסולות תחילה: למרות שה-Xbox One תזכה לעדכון DX12 בתוכנה, כנראה שלא נוכל להתרשם מהטכנולוגיה במלואה עד שנראה את המשחק רץ על מחשבים מצויידים בחומרה חדשה יותר.