מה שהחלט בתור תשובה מתבקשת לטכנולוגיית ה-TressFX של AMD שהוכרזה ברעש וצלצולים, מתחיל להיראות כמו אחת מהטכניקות המדליקות ביותר שיש ל-NVIDIA בארסנל שלה. סרטון קצר חדש שהועלה לחשבון הרשמית של היצרנית הירוקה מציגה הדגמה של טכנולוגיית ה-HairWorks בגירסה 1.1 המעודכנת, אשר ממחיש יכולות מרשימות במיוחד.
בהדגמה ניתן לראות רינדור בזמן אמת של לא פחות מ-500,000 שערות אינדיווידואליות, בצורה די יציבה, תוך שימוש בכרטיס GeForce GTX 980 בודד – כאשר הנתון המעניין ביותר כאן הוא שמדובר למעשה על המחשה היפר ריאליסטית, שכן על ראשו של אדם ממוצע תוכלו למצוא קצת פחות מחצי מן המספר הנ"ל.
האם בקרוב נוכל כולנו להיזכר בגיחוך בתקופה שבה שיער במשחקים היה לא יותר ממיקשת פיקסלים סטאטית ובלתי אמינה בעליל? זה אולי לא הדבר המרכזי שלו עולם הגיימינג זקוק, אך זה בהחלט יוכל להיות בונוס נחמד.
הבעיה בכל ההדגמות האלו שהסימולציה מתרחשת על המנוע באופן בלעדי.
נראה אותם מדגימים זאת במשחק בו ממילא הכרטיס מתקשה להריץ את הסביבה.
בקיצור זאת רק הדגמה איך דברים יוכלו להיראות בעתיד כשכרטיסים יהיו פי 10 חזקים.
עד אז נסתפק ביישום מינימליסטי יותר של הטכנולוגיה.
כן, בדיוק. זה על דמות אחת בלי כלום מסביב.
תארו לכם כמה כוח עיבוד צריך במשחקים כמו GTA או AC שיש עולם פתוח ומלא אנשים עם שיער
טריפל SLI של GTX980TI יתקשה עם עבודה כזאת.
מדובר בהדגמה סטטית! אין שום תזוזה של השיער. נראה את הכרטיס מתמודד עם הדגמה ריאליסטית עם השפעה של תנועת הגוף, רוח וכדו'.
מאוד לא סטטי יש שינוי של כיוון הכח.
יש סרטוני הדגמה עם סביבה מלאה (יחסית) באתר של Nvidia מFar Cry 4, Witcher 3, Call of Duty Ghost ועוד כמה משחקים..
https://developer.nvidia.com/hairworks
עכשיו אני רואה שזה לא סטטי… משום מה עצרתי מיד אחרי השניות הראשונות
עצם זה שהכרטיס מצליח לדמות בזמן אמיתי תנועה של חצי מיליון שערות זה הישג טכנולוגי מרשים.
אגב, בנוגע לרינדור זמן אמת במשחקים, לכל אדם יספיקו 100,000 ופחות, (יש לקחת בחשבון לא רק את שיער הראש אלא גם גבות וכו', אבל 100,000 עדיין יספיקו) ובמבט מרוחק יש צורך בהרבה פחות. אמנם עדיין לא מספיק לכמות של אנשים כמו במשחקי עולם פתוח, אבל לא רחוק משם.
בעלי חיים זה כבר יותר מסובך.
גבות?
LMAO
אני כבר יכול לדמיין את המוקווידאו שמבוסס על הרעיון.
הרוח נושבת…
אישה סקסית עם שיער ארוך מסתובבת למצלמה.
הגבות….
אמממ….
מה??
הגבות עפות ברוח?
לא. יש הבדל במראה הכללי האם הגבות הן מרקם אחיד סטטי או משהו דינמי ומחושב בנפרד. כנ"ל לגבי פרוות בעלי חיים או מרקם של בד. אתה מוזמן להציץ בלינק לאתר של Nvidia ולהתרשם בעצמך.
גבות לא עוברות את אותם תהליכי חישוב.
זה יהיה מגוחך לעשות זאת.
הטקסטורות של הגבות לא באמת מחשבות מאות שערות נפרדות באותה הדרך.
הם מחשבות טקסטורה בעלת נפח שהטכנולוגיה עוזרת לך ליצור ולהציג בקלות.
אולי זה נחמד שמפתחי משחקים יכולים להוסיף אותם בקלות, אבל מדובר בכוח עיבוד אפסי יחסית לשיער עמוס עם פיזיקה מלאה.
אין טעם לספור אותם באותו המשפט.