שירות הגיימינג בענן מבית מיקרוסופט, xCloud, שיתחרה ב-Stadia של גוגל ויאפשר גיימינג כמעט על כל מסך עם חיבור לרשת ללא תלות בכוח העיבוד, מקבל פרטים טכניים חדשים
בזמן ששירות ה-Stadia של גוגל עושה את צעדיו המסחריים הראשונים בשוק (עם קבלת פנים מעורבת מצד המתנסים הראשונים, ראוי לציין), במיקרוסופט מעדכנים כי השקת השירות המתחרה מטעמם תידחה אל השנה הבאה – ומספקים גם קצת פרטים חדשים אודות הדרך בה יפעל.
הזמנות לשלב הבחינה הנוכחי של פלטפורמת ה-xCloud החלו להישלח בימים אלה לצרכנים בארצות הברית, בריטניה ודרום קוריאה, אשר יהוו גם את שלושת השווקים הראשונים שצפויים לקבל השקה פומבית אמיתית של השירות ב-2020 – ונכון לעכשיו כל מה שנדרש בכדי ליהנות ממנו הוא מכשיר חכם שמריץ מערכת אנדרואיד 6.0 ומעלה עם האפליקציה הייעודית, בקר Xbox One וחיבור לרשת במהירות תעבורה יציבה של 10 מגה-ביט בשנייה ומעלה, אשר יכול להיות מבוסס גם על רשת Wi-Fi ביתית וגם על תקשורת סלולר תאית.
שלב הבחינה כלל חמישה כותרים בלבד בתחילתו, אך יורחב בקרוב מאוד למגוון של 63 משחקים שבהם ניתן יהיה לשחק בכל מקום בהתבסס על הזרמה ישירה – עם שמות גדולים כמו Halo 5, Gears 5, Devil May Cry 5, Forza Horizon 4, World War Z ו-Shadow of the Tomb Raider.
במיקרוסופט מצהירים כי בעתיד, שירות ה-xCloud יאפשר הפעלה של כל הכותרים שנוצרו עבור ה-Xbox One, וגם מגוון גדול של כותרים מעידן ה-Xbox 360 ואפילו מקונסולת ה-Xbox המקורית – וכאן מדובר בעוד יתרון פוטנציאלי גדול של טכנולוגיית ההזרמה הישירה, שלא תלויה כלל בארכיטקטורה ובמגבלות החומרה בצד המשתמש, ותוכל לאפשר לנו בעתיד להפעיל את כל הכותרים שנרצה, ללא תלות בבלעדיות לדור או למכשיר מסוג כזה או אחר וללא צורך בהשקעת משאבים גדולה מצד המפתחות עצמן לשם כך.
במהלך שנת 2020 אנו עתידים לראות השקה רשמית של xCloud במדינות מערכת אירופה, צפון אמריקה, יפן, קוריאה והודו – כאשר טרם ברור מה הם הסיכויים של ישראל להיכלל בגל הראשון הזה וכמה יעלה לנו התענוג. מה שכן ברור הוא שבשלב זה מיקרוסופט בוחרת בכיוון שונה מגוגל ולא תשווק בקר ייעודי משלה על מנת ליהנות מהפלטפורמה, אלא תספק תמיכה בבקרי Xbox One, מקלדות ועכברים, בקרי DualShock 4 של המתחרה סוני ואפילו מסכי מגע – כמעט כל אמצעי שליטה שכבר נמכר בשוק ו/או זמין בביתכם כבר עכשיו.
xCloud עתיד להיתמך לא רק בסמארטפונים מבוססי אנדרואיד אלא גם בטאבלטים המבוססים על המערכת, במכשירי אייפון ואייפד של אפל עם מערכת iOS, במחשבים מבוססי חלונות ובקונסולות Xbox One, כאשר במחשבים אישיים ובקונסולות היכולת להזרים כותרים באופן מיידי אמורה להיות חלק משירותי ה-Game Pass בתשלום חודשי מטעם מיקרוסופט, אשר מתמקדים כיום בהורדה וגישה מקומית אל כותרים מתוך ספרייה מוגדרת שמתעדכן ותופחת בכל חודש.
ניתן להצהיר כי שירותי הסטרימינג הישיר למשחקים עדיין לא מוכנים לרשת את מחשבי הגיימינג וקונסולות המשחק הביתיות – אך כעת עם חמש שמות גדולים מאוד שעוסקים בתחום ומביעים בו אמון רב (גוגל, סוני, מיקרוסופט, NVIDIA ו-EA Games), יש לנו תקווה לכך שהיום בו כולנו נוכל לשחק בכל משחק, בכל זמן ומכל מכשיר בעל מסך וחיבור אל הרשת מתקרב.
מתלהבים מטכנולוגיית הסטרימינג לגיימינג, או מעדיפים את המשחקים שלכם בפורמט המקומי הישן והטוב? ספרו לנו בתגובות.