בפעם השביעית יוצאת לדרך חבילת Humble Bundle חדשה הכוללת ארבעה משחקים, סרט, ואם אתם משלמים יותר מהממוצע (המחיר הוא לבחירתכם) אז גם עוד שני משחקים טובים
חבילות Humble Bundle התחילו לצאת לשוק לפני כשנתיים וחצי, במאי 2010, כאשר ה-Humble Indie Bundle הראשונה יצאה לשוק, וכללה משחקים כמו World of Goo, Gish, ועוד.
החידוש הגדול בחבילה, לעומת חבילות אחרות ששוחררו לשוק לפניה, היה בשתי נקודות עיקריות: הקונה החליט בעצמו כמה הוא מוכן לשלם על החבילה (החל מסנט בודד, וללא הגבלת ערך), וכל המשחקים שנכללו בה הם ללא הגנת DRM.
כמו כן, כל חבילה ששוחררה הייתה זמינה למכירה לפרק זמן מוגבל של שבועיים עד חודש, כך שמי שפיספס, פיספס.
העניין תפס תאוצה, ו-Humble Bundle יצא במספר גרסאות שונות נוספות מאז. חבילות של משחקי אנדרואיד, חבילות של ספרים אלקטרוניים, ואף חבילות של מוסיקה יצאו תחת המותג – עם האוכל בא התאבון.
המשחקים על המדף, פשוט שלם וקח |
בנוסף לכך, בעקבות ההצלחה של Humble Bundle יצאו חבילות מתחרות כמו Little Big Bunch, Indie Gala, ו-Indie Royale.
זמן קצר לפני יציאת החבילה החדשה, Humble Indie Bundle 7, יצאה חבילה של משחקי THQ, החברה שמכריזה על פשיטת רגל בימים אלה. תשעה משחקים מהשנים 2004-2011 הכוללים זכיונות גדולים ומכובדים כמו Red Faction, Company of Heroes ו-Saints Row: The Third הביאו לאחד משיאי המכירות של Humble Bundle – מעל חמישה מיליון דולר! (צריך לזכור שאפשר לשלם מינימום של דולר אחד לחבילה המכובדת הזו)
אך חזרה לחבילת משחקי האינדי החדשה. בחבילה נכללים המשחקים: The Binding of Isaac, Closure, Shank 2, Snapshot כמו גם הסרט הדוקומנטרי Indie Game: The Movie, שישה פסי קול השייכים למשחקים, וגם שני משחקים שתקבלו אם תשלמו מעל כשישה דולרים (המחיר הממוצע כפי שחושב על פי מכירת חבילות קודמות) –
Dungeon Defenders + DLC, Legend of Grimrock.
כל המשחקים הנכללים בחבילה כוללים גרסאות לחלונות, מאק, ולינוקס.
כמו כן, ניתן לבחור איך הכסף שתשלם יתחלק: כמה יילך למפתחים, כמה יילך לצדקה, וכמה כסף יועבר כטיפ להוצאות של אתר Humble Bundle עצמו.
משחקי אינדי, לא מעט תודות לתופעת מימון ההמונים, הופכים לשחקנים חשובים ומשמעותיים בשוק העולמי.
ישנם גם מקרים בהם משחקי אינדי עושים את המעבר למשחקים מסחריים, כמו במקרה של Slender למשל. המילה אינדי מקורה במילה Independence (עצמאות), והעצמאות הזו היא מה שמעורר ודוחף את המקוריות שנראה שנמצאת יותר ויותר במשחקים המגיעים ממפתחי משחקים בודדים עם כלים פשוטים וללא תמיכה של צוות ותקציבי ענק.
האם שווה להשקיע במשחקים הללו, או שאתם מעדיפים משחקים מסחריים בלבד? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!