בואו להכיר עוד יצירות דיגיטליות מרשימות שקשה מאוד להאמין כי אדם אחד בודד הוא זה שהפך אותן מחלום למציאות
יצירת משחקים היא עסק מסובך במיוחד, ולכן העובדה שקיימים אנשים שהצליחו ע"י התמדה ולא מעט כישרון ליצור משחקים לבד, תמיד מצליחה להדהים אותי מחדש. אז בכתבה על משחקים שנוצרו ע"י אדם אחד דברתי על עשרה משחקים כאלו, אבל כיוון שלא מעט אנשים טרחו לציין בפניי שקיימים עוד מספר משחקים שלא ציינתי, החלטתי להקדיש להם חלק שני.
Stardew Valley
סדרת משחקי Harvest Moon כבר הוכיחה לייקום שגיימרים ממש אוהבים לגדל ירקות דיגיטליים. אחד מאותם גיימרים היה אמריקאי בשם Eric Barone שיום אחד החליט שהוא רוצה לנסות וליצור לסדרה משחק מעריצים. ראשית כי התאכזב מהמשחקים האחרונים שיצאו בה ורצה ליצור משהו משלו שמטפל בכל הדברים שלא אהב ב-Harvest Moon, ושנית כי בדיוק סיים תואר במדעי המחשב ולא הצליח למצוא עבודה בתחום, אז הוא ראה בפרוייקט הזדמנות לשפר את כישורי התכנות והעיצוב שלו. בסופו של דבר המשחק שאב אותו לחלוטין, ואריק מצא את עצמו עובד על המשחק במשך ארבע שנים תמימות, כשממשחק מעריצים הוא הפך לכותר עצמאי לחלוטין.
התוצאה הייתה שילוב של משחק תפקידים עם סימולטור חקלאות. בתחילת המשחק הדמות שלכם יורשת חווה מוזנחת בעיירה קטנה בשם Stardew valley. משם עליכם לטפל בחווה ולהגדיל אותה, ליצור קשרים עם השכנים והתושבים האחרים בעיירה, ואתם יכולים אפילו למצוא לה בן או בת זוג.
אפשר להגיד בודאות שהעבודה הקשה של ברון השתלמה. הוא יצר משחק מצויין שמשלב את כל הדברים הטובים ב-Harvest Moon יחד עם Animal Crossing ו-Rune Factory והצליח למכור בתוך שבועיים מיציאת המשחק כ-400 אלף עותקים.
Banished
Shining Rock Software הוא סטודיו של אחד, בחור בשם Luke Hodorowicz, והמוח מאחורי Banished – סימולטור בניית ערים. תחשבו סים-סיטי, רק שב-Banished אתם מתמקדים בבניית יישוב עבור מספר מטיילים גולים שהחליטו לבנות את גורלם מחדש, ואתם נמצאים במלחמה בלתי פוסקת מול הטבע הקשה ומחלות.
עליכם לנהל את התושבים – המשאב העיקרי שלכם – כדי שיבנו מבנים ויאספו משאבים, אבל גם לדאוג לכל הצרכים שלהם, הקמת בתי ספר, תשתיות והקמת בתים נוספים כדי שיוכלו להתרבות ועוד. כשלוש שנים לוק הודורוויץ עבד על המשחק, והשקיע בו לא פחות מ-5,500 שעות.
Five Nights at Freddy's
אוקי, אז אישית אף פעם לא הבנתי על מה כל המהומה סביב סדרת Five Nights at Freddy's, אבל אי אפשר להכחיש שיש לה אפיל מסויים, וגם לא את העובדה שמדובר בפלא שיווקי שהצליח לשלשל לכיסי היוצר שלו, Scott Cawthon, מליוני דולרים. למי שאיכשהו הצליח לפספס, וזה באמת קשה בהתחשב בעובדה שכל יוטיובר פופולארי ביקום הזה כנראה עשה לו מתישהו גיימפליי, מדובר במשחק Point&Click אימה, שבו אתם משחקים שומר לילה בפיצריה, שמגלה לחרדתו שהבובות האנימטרוניות שמשמשות את העסק קמות בליילה לתחייה.
המטרה שלכם היא להשתמש במצלמות האבטחה ולעקוב אחר הבובות כדי לא לגלות מאוחר מדי שהן התגנבו עד אליכם. Scott Cawthon שעלה על הטרנד של משחקי אימה, סטייל סלנדר, יצר משחק ויראלי שמההצלחה שלו בהחלט קשה להתעלם.
Braid
אחד ממשחקי הפאזל פלטפורמה המאתגרים, המיוחדים והיפייפיים ביותר שקיימים מבין משחקי האינדי, Braid הוא יצירת מופת של איש אחד בשם Jonathan Blow. ג'ונתן, מפתח משחקי אינדי, הגיע בשנת 2005 להבנה שיש לו לא מעט ביקורת על משחקי פלטפורמה רגילים, ולכן החליט ליצור משחק שיייצג את החזון שלו של איך משחק כזה צריך להראות. הוא השקיע בו כשלוש שנות פיתוח אותן מימן מכיסו הפרטי.
המשחק עצמו עוקב אחר אדם בשם טים, המנסה להציל נסיכה שנחטפה ע"י מפלצת נוראית. לרשותו של טים עומדת היכולת המיוחדת להחזיר את הזמן לאחור, מה שמאפשר לשלבים להציג בפניכם אתגרים שמעודדים אתכם להפעיל את הראש ולהבין איך לנצל את המכניקה הזאת לטובתכם. המשחק זכה בלא מעט פרסים, ומבקרי המשחקים הללו את המשחק המקורי, כך שנראה שהחזון של ג'ונתן לא אכזב.
Unturned
בשנים האחרונות משחקי סנדבוקס מבוססי מיינקראפט ומשחקי השרדות נעשו פופולאריים במיוחד, ואחד מאותם משחקים שצבר לא מעט פופולאריות בזכות הטרנד הזה הוא Unturned, משחק חינמי שנוצר ע"י Nelson Sexton ופותח על מנוע המשחקים Unity.
אתם משחקים דמות שמוצאת את עצמה בעולם מלא זומבים, ואתם צריכים למצוא דרך לשרוד ע"י חקר הסביבה שלכם ואיסוף חפצים שימושיים. למרות המראה הפשטני, מדובר במשחק די מתוחכם מבחינת משחקיות, שמקבל מדי פעם עדכונים שמוסיפים לו פיצ'רים חדשים. מה שהופך את כל העסק למרשים במיוחד הוא שנלסון סקסטון היה נער כשפיתח את המשחק, ושהוא כבר הגיע למליוני הורדות בסטים.
Lost Soul Aside
ונסיים עם פרוייקט די מדהים, שלמרות שהוא בכלל לא משחק מוגמר, נראה כל כך יוצא דופן שלא יכולתי שלא להזכיר אותו. Lost Soul Aside הוא משחק שנראה כמו הילד של Final Fantasy ו-Devil May Cry, וכולו, כן כן כולו, התכנות והגרפיקה המרהיבה נוצרו ע"י קוריאני בשם Bing Yang, על מנוע המשחקים Unreal Engine 4.
למרות שכעת כבר ציוות אליו עוד מספר אנשים שיעזרו לו לעבוד על המשחק, אי אפשר שלא להתרשם מהתוצאה אליה הגיע אדם אחד.
סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems