לרגל השקתו של המשחק Might and Magic Heroes VII, בפלטפורמת הסטים עורכים מבצע לא רע בכלל על שלל המשחקים הקודמים בסדרת האסטרטגיה האהודה
ביום שלישי הקרוב, במידה ולא תהיינה דחייה מפתיעה של הרגע האחרון בהחלט, יושק Might and Magic Heroes VII, הפרק החדש בסדרת משחקי האסטרטגיה בתורות שיהווה מבחן אמיתי עבור יוביסופט – לאחר האכזבה הגדולה מצד המבקרים והמעריצים כאחד מהפרק השישי בסדרה, אשר כיוון לפשטות אך מצא את עצמו באיזור הפשטנות במקום.
עד שנוכל להחליט האם Heroes VII הצליח להחזיר את העטרה ליושנה כפי שהוא תיכנן, בחנות של פלטפורמת ה-Steam מציעים לנו להתרפק עוד קצת על העבר הקצת יותר ורוד של הסדרה האהודה – עם מבצעים נאים למדי.
אז מה בתפריט? חבילה שכוללת את גירסת ה-HD ל-Heroes of Might and Magic 3 (או לפרק הראשון שלו, ליתר דיוק), את Heroes of Might and Magic 5 ושתי חבילות ההרחבה שלו וכמו כן את Might and Magic Heroes 6 וחבילת ההרחבה שלו – כולם בעבור 15 דולר בלבד יחדיו, או במחירים שנעים בין 2.5 דולר ל-5 דולר לכל חלק בנפרד, אם ההעדפות שלכם הן קצת יותר ספציפיות.
בנוסף, מוצעת חבילה מורחבת אשר כוללת את כל כותרי Heroes שהוזכרו בפיסקה הקודמת, ובנוסף להם גם זוג חבילות תוכן נוספות עבור Might and Magic Heroes 6, וכותרים איכותיים נוספים מיקום ה-Might and Magic כמו משחק הפעולה Dark Messiah of Might and Magic ומשחקי התפקידים Might and Magic X: Legacy ו-Might and Magic: Clash of Heroes וחבילות התוכן שלהם – הכל בעבור 25 דולר, או בעלות של בין 1.75 דולר ל-6.25 דולר לכל פריט בנפרד.
מעבר לכל אלו מוצעת גם הזדמנות לבצע רכישה מוקדמת של Might and Magic Heroes 7, באופן מתבקש, בעלות של 50 דולר – אם כי במקרה הספציפי הזה נמליץ ללכת על ההצעה של השותפה-מתחרה Green Man Gaming, בה תוכלו לבצע רכישה מוקדמת לכותר החדש בעלות מוזלת של 40 דולר, בעת שימוש בקוד הקופון '20PERC-AUTUMN-SAVING'. קניות מהנות!
קישורים נוספים
או פשוט להוריד את זה בחינם כמו 99% ממשחקי המחשב..
:nono:
עם המבצעים שיש היום… למה להוריד??
במשך שנים אנשי תירצו את ההורדות הפיראטיות במחירים הגבוהים של המשחקים.
הנה היום יש מבצעים כמעט כל השנה…
קצת סבלנות
מה הבעיה שלך עם uplay?
חוץ מהבעיות הטכניות והבאגים הדבלים…
העובדה שלכל משחק יש פלטפורמה משלו כי המפיצה רוצה לדחוף לך פרסומות בפנים.
למה אני צריך UPLAY ואוריג'ין וסטים ועוד מי יודע כמה פלטפורמות…. לא תודה.
כל המשחקים שלי מרוכזים בסטים ונוח לי.
הלוואי שכל המשחקים שלי היו בסטים.. יש לי גם אוריג'ין ויופלאי, ועכשיו גם gog בגלל ויט'שר. מה אפשר לעשות.. אני לא אפסול משחקים טובים בגלל פלטפורמה לא טובה, אגב, הם שינו את הממשק לא מזמן
מה שבא היום בחינם עולה מחר ביוקר. כל התרבות הפיראטית הזו הרסה את האמנות של משחקי המחשב.
אתה לא, אני כן. יש לי מספיק משחקים טובים ברשימה ומעט מידי זמן בשביל כולם.
למרות שאני מעריץ גדול של הסדרה, אני מעדיף להישאר עם הזכרון הטוב והנוסטלגי שיש לי ממנה.
אם בהמשך הדרך הם יבטלו את חובת הUPLAY (אני בספק אם זה יקרה), אני אשקול לקנות את המשחק. אבל עד אז אלוהים גדול….
עם מחירים כאלה אין שום סיבה לא להחזיר קצת למי שישב שנים ותיכנת את המשחק
ובהורדה אי אפשר לשחק ברשת ועוד כך מיני דברים קטנים שאין שם
הוא עוד יחסית עדין… כשאני רוצה באמת לתגמל יוצרי משחקים, אני קונה גרסת זהב בקניה מוקדמת.
לצערי בפעם הקודמת שעשיתי את זה הצטערי על זה מאוד.. (arkham knight)
הממ באמת מענין איך זה שבאטמן כ"כ מושקע ומצליח בקונסולות ומוזנח במחשב…
הכל עניין של תקציב שמשקיעים בכל חלק מתהליך הפיתוח. WB השקיעו בפיתוח לקונסולות אבל לא השקיעו בפורט למחשב, זרקו אותו על מפתחת שאין לה כמעט נסיון בפיתוח למחשב ועוד ככל הנראה קבעו דד ליין קצר במיוחד שלא מאפשר לפתח פורט סביר בזמן הזה.
הרמת לו להנחתה… 🙂
url]http://hwzone.co.il/community/threads/569010-%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%A0%D7%97%D7%A9%D7%A4%D7%95-%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-Street-Fighter-5?p=5097319&viewfull=1#post5097319[/url]
אני רק אשים את זה כאן…
אילן על תעלב אבל זה ממש לא מעניין לי את הלחי השמאלית…
שאתה קונה מוצר אתה קונה מוצר מוגמר. התפקיד של המוכר הוא לדאוג שהמוצר הזה יהיה באיכות מסויימת שמצפים ממנו להיות.
זה שהם זרקו *** והוציאו את זה לאיזה חברה באיזה חור ללא נסיון, זה ממש לא מעניין אותי. זה תירוץ די זול.
בגלל זה אני כבר לא קונה משחקים בהדמנה מוקדמת או אפילו לא מייד אחרי שהם יוצאים.
נפלתי פעמיים. לא עוד.
לא יקרה שום דבר אם אני אחכה למשחק כמה חודשים.
התכוונתי שאתה קונה מוצר בכללי.
במקרה של משחקי וידאו זה המפתחת שמוכרת לך את המשחק אפילו אם אתה לא קונה את המשחק ישירות ממנה…..
עובדה שזאת לא הפעם הראשונה שמשחק בסדר גודל כזה מקבל כזה יחס מזלזל אבל בניגוד לפעמים קודמות המשחק הזה ירד מהמדפים.
משחקים אחרים פשוט קיבלו הנחה של איזה +80 אחוז אבל עדיין המשיכו להמכר
אילן צודק שהכל ענין של תקציב. בראיה כוללת – הכל ענין של ניהול סיכונים ומיקסום רווחים.
כל מפיצה מקצה תקציב למשחק לפי איזה צפי לרווחים. לפעמים זה הולך להם ולפעמים יש להפ פלופ. זה נכון גם בסרטים ובעצם בכל מוצר צריכה.
WB יכלה לחלק את עוגת התקציב כך שהפיתוח הראשי יהיה לPC ושם המשחק ירוץ הכי טוב ואח"כ ויעשו לו פורט לקונסולות. פעם עשו כך משחקים (למשל האף לייף 2, קוויק 3) ואז קיבלנו את משחקי המחשב הטובים ביותר. לא רק טובים מבחינה טכנית (גראפיקה וכו) אלא גם מותאמים לאופי המשחק של מחשב (קלט ממקלדת, יש דיסק ואפשר לשמור בכל מקום וכו)
דאוס אקס פותח כמשחק מחשב ועם המטרה הזו לכל אורכו של תהליך העיצוב והפיתוח. וקיבלנו את אחד ממשחקי המחשב הטובים ביותר אי פעם. בלי כפתור מיוחד ל"הסתתרות" וכפתור מיוחד ל"קפיצה מעל מכשול" וכפתור מיוחד ל"הצץ מעבר לפינה" ובלי "לחץ מהר על x בשביל לעשות משהו טיפשי" ובלי …
ואח"כ עשו לו פורט לPS2 ועוד פלטפורמות. המשחק השני כבר פותח כשהעיצוב והתכנון והפיתוח לוקחים בחשבון את סגנון המשחק בקונסולות. המשחק השלישי כבר מלא מלא בכפתורים עם הוראות משונות ויותר נוח לשחק על קונסולות מאשר PC
ויש עוד ועוד דוגמאות לסדרות משחק שמראות איך הפוקוס של התעשייה עבר באמצע שנות האלפיים מPC לקונסולות (היטמן, היילו, ריינבואו סיקס, קול אוף דיוטי, thief שאמשיך?)
אז למה לא עושים ככה היום? למה לא עושים פורטים מPC לקונסולות? למה הפורטים שעושים מקונסולות לPC הם ברובם נחותים מבחינה טכנית? כמו שאמרתי – ניהול סיכונים. או כמו שqttp ניסח את זה – קשקוש.
התקנתי.
מקרטע בצורה רצינית על הכרטיס המובנה של המחשב הנייד 🙁
אני לוקח חזרה את דבריי על ה"קשקוש". אני לא מסכים עם הפסקנות והמוחלטות של דבריך, אך אין ספק שיש מאחוריהם בשר.
המאמר המקיף והרציני ביותר על הנושא שיצא לי לקרוא הוא של קורוש גחאזי (Tweakguides.com):
http://www.tweakguides.com/Piracy_1.html
הוא ממש ארוך, אז למי שמעט בקיא בנושא, מספיק לקרוא רק את הסיכום:
http://www.tweakguides.com/Piracy_10.html
בסופו של דבר הוא מגיע למסקנה שאתה מציין פה, והיא שכל עוד שוק הPC יהיה פחות רווחי משוק הקונסולות, הנטייה הטבעית של היצרנים תהיה להשקיע בו פחות, וכך המשחקים יהיו פחות איכותיים ממה שיכול היה להיות בפוטנציה.
הוא מביא גם סימוכין רבים לכך שלפירטיות אכן יש השפעה שלילית על שוק זה. אמנם אפשר להתווכח עד כמה הבדלי הרווחיות נובעים מפירטיות לעומת גורמים אחרים, אך כל עוד זה פירטיות נתפסת כגורם מכריע ע"י יצרני המשחקים, זה לא ממש משנה אם זה מדויק או לא, כי התגובה שלהם תהיה דומה.
ההמלצה היא ברורה: מי שלא מרוצה מהכיוון של השוק בשנים האחרונות, ורוצה לעודד את שוק הPC, או לפחות ז'אנרים ספציפיים שלו שנראים לו לוקים בחסר – שימתן את הפירטיות, ויקנה משחקים כדי לעודד את היצרנים להשקיע בPC.
* יש לציין שרוב התוכן של המאמר כבר בן כמה שנים טובות (רובו נכתב כשSTEAM היה רק בתחילת הדרך ולפני GOG), כך שניתן לזהות שחלק מהמגמות כבר מתרחשות (ולטעמי זה אכן לטובה).
אני בהחלט מסכים איתך שהתדמית של הפיראטיות לא בהכרח משקפת את המציאות (כלומר שלא כל עותק שהורד אומר ישירות הפסד של עותק שלא נקנה)
אני גם מסכים שמה שחשוב היא התדמית בעיניי המפתחים והמפיצים כי זה קובע את השיקולים שנכנסים לניהול הסיכונים והקצאת תקציבים.
אני גם חושב שבעשור האחרון חלו שינויים משמעותיים באופן ההפצה של משחקי מחשב: המעבר מעותקים פיסיים להורדות דיגיטאליות, ההפצה של משחק בפרקים, תופעת הDLC, ההופעה של הבאנדלים וההצפה של מבצעי ההנחות – כל אלה דברים שלא הכרנו בשנות ה90 ותחילת ה2000. יש להם אולי קשר רופף למדי עם תופעת הפיראטיות אבל ללא ספק הם השפיעו גם על זה.
אני רואה את זה כמשהוקצת יותר מורכב. אם המשחק מראש לא מעניין אותך – זה לא משנה, כי אתה לא תקנה וגם לא תוריד פירטית. אם זה משחק שאתה כן רוצה אותו, אז להימנע ממנו בגלל DRM זה עונש לעצמך לא פחות ממה שזה עונש ליצרן. למה שתרצה לעשות את זה?
בוא נאמר ככה. ת'כלס – מעטים הם המקרים שבהם DRM באמת פוגע בחוויה. זה אגב גם משהו שהוא מתייחס אליו במאמר שלו – יצא להרבה DRM שם רע בלי שום צדק – חלקית בגלל נטייה של אנשים לנפח מקרים בודדים מעבר לכל דמיון, וחלקית (לטענתו) בגלל מתקפה מכוונת היטב ולעתים מגובה בשקרים של ממש של קבוצות תומכות פירטיות. אני לא יודע עד כמה יש בזה אמת, אני רק יודע שאני אישית לא ממש הרגשתי על בשרי שום תופעת לוואי שלילית של DRM בשום משחק ששיחקתי בו, למעט זה שSecuROM דורש לסגור את Process Explorer.
אבל נניח שDRM מסוים כל-כך מפריע לך שאתה לא מעוניין שום זכר שלו במחשב שלך, ובכל זאת רוצה לשחק את המשחק, וגם רוצה לעודד את המפתחת? אתה יכול גם לקנות אותו וגם להוריד עותק פירטי ולשחק בפירטי משיקולי נוחות. לפעמים גם לא צריך להוריד משחק שלם. אפשר להתקין את המקורי ולהוריד רק קראק מינימלי (זה תלוי בסוג הDRM).
אני לא חושב שעצם זה שיש הרבה מורידים פירטיים יגרום למישהו להשקיע בDRM יותר דרקוני. סה"כ או שהDRM נפרץ או שלא. ברגע שכן – לא משנה אם הורידו אותו מאה איש או מיליון איש. מה שכן – אולי זה יגרום להם בטווח הארוך להשקיע פחות בPC, ואז אולי דפקת את עצמך יחד עם המערכת? אולי.
השאלה היא – האם כך אתה "עוזר" מספיק למפתחים כדי להחזיק את השוק ולעודד השקעה בו. זה כנראה יותר טוב מכלום, אבל אני מניח שרוב ההתבוננות היא על החזר ההשקעה הראשוני בתקופה המיידית אחרי ההשקה.
זה למעשה גם מה שהDRM מנסה להגן עליו, ומסיבה זו מסירים אותו לרוב בהמשך – הרי יודעים שהוא גם ככה ייפרץ. רק מנסים לדחות את רגע הפריצה כדי שה"מתנדנדים" שרוצים את המשחק מהר ילכו על קנייה ולא על הורדה פירטית.
אתם מתסכלים יותר מידי על הצ של המפתחת.
זה נכון שהם צריכים להרויח אין פה ספק אבל למה זה צריך לבוא על חשבוני?
למה אני צריך לשלם מחיר מלא ולהמר על איכות המשחק?
אז יבואו אנשים ויגידו שבדרך כלל המפתחות הגדולות והאיכותיות נושאות איתן מוניטין של משחקים מצליחים אז הסיכוי הוא נמוך.
זה אולי נכון אבל כבר היו כמה דוגמאות של משחקים גדולים ממפתחות גדולות שפשוט לא היו שווים את הכסף.
אז למה אני צריך להמר עם הכסף שלי?
הרי זה הכל תוצאה של מעגל. בגלל הפירטיות יש פחות רווחים למפתחים. בגלל שהם מרוויחים פחות הם גם משקיעים פחות וככה המשחקים נראים. פחות מושקעים. מה שגורר ירידה נוספת במכירות.
אז תסלחו לי אם אני לא רץ לקנות משחק מסויים בהזמנה מוקדמת או אפילו שבוע שבועיים אחרי שהוא יצא.
זה שאני מוכן לשלם עליו רק מחיר הנחה אומר שהאמון של האנשים לא מספיק גדול. כמובן שרמת המחירים הכללית בשוק של משחקים חדשים עדיין לא מספיק נמוכה כדי שאנשים יקנו משחקים "סתם" (כמו שקורה שבבאנדלים – בשביל דולר או שתיים אתה תקנה את הבאנדל אפילו אם יש שם רק משחק אחד שאתה רוצה).
מישהו צריך לעשות את הצעד הראשון כדי לשבור את המעגל.
קשה לי להאמין שהצרכנים יעשו את הצעד הזה…
זו לא הנקודה. זה לא צריך לבוא על חשבונך. אתה לא חייב לקנות משחק, לא במחיר מלא ולא בכלל. אתה יכול לעשות מה שבא לך, כולל לצרוך משחקים בצורה פירטית ולא חוקית. הנקודה היא שלהחלטה כזו עשויות להיות השלכות שליליות לגביך בטווח הארוך (אם ברמה העקרונית אכפת לך משוק משחקי המחשב).
בד"כ כבר שבוע אחרי שהמשחק יצא (בטח במשחקים שוברי קופות) יש מספיק סקירות וביקורות כדי שתוכל להחליט בעצמך אם זה טוב או רע. אז אתה לא צריך להמר על שום דבר.
זה לא קשור לאמון. אנשים פשוט רוצים לשלם כמה שפחות. ולרוב האנשים לא באמת קריטי לשחק במשחק מיד כשהוא יוצא. אז משום שיודעים שמתישהו המחיר יירד, מחכים וקונים בזול.
איך בדיוק אתה חושב שהמעגל צריך להישבר.
אתה מבין גם שלמטבע יש שני צדדים. כמו שאתה לא חייב לשלם את המחיר שהמפתחים דורשים, כך הם לא חייבים להציע לך במחיר שאתה רוצה את זה. אין שום חובה שאנשים יקנו משחקים "סתם". זה לא מצרך בסיסי וחיוני.
ואם חוזרים לרגע לנושא המקורי… לא עפים על המשחק הזה בסטים. כנראה שגם הסדרה הזאת מתה אחרי המשחק השלישי
לא צריך לבוא על חשבונך. אתה לא חייב לקנות משחק, לא במחיר מלא ולא בכלל. אתה יכול לעשות מה שבא לך, כולל לצרוך משחקים בצורה פירטית ולא חוקית. הנקודה היא שלהחלטה כזו עשויות להיות השלכות שליליות לגביך בטווח הארוך (אם ברמה העקרונית אכפת לך משוק משחקי המחשב).
בד"כ כבר שבוע אחרי שהמשחק יצא (בטח במשחקים שוברי קופות) יש מספיק סקירות וביקורות כדי שתוכל להחליט בעצמך אם זה טוב או רע. אז אתה לא צריך להמר על שום דבר.
זה לא קשור לאמון. אנשים פשוט רוצים לשלם כמה שפחות. ולרוב האנשים לא באמת קריטי לשחק במשחק מיד כשהוא יוצא. אז משום שיודעים שמתישהו המחיר יירד, מחכים וקונים בזול.
איך בדיוק אתה חושב שהמעגל צריך להישבר.
אתה מבין גם שלמטבע יש שני צדדים. כמו שאתה לא חייב לשלם את המחיר שהמפתחים דורשים, כך הם לא חייבים להציע לך במחיר שאתה רוצה את זה. אין שום חובה שאנשים יקנו משחקים "סתם". זה לא מצרך בסיסי וחיוני.
אתה צודק בזה שגם הצד השני (המפתחת) צריך להרוויח. אבל כמו שאמרת, לעסקה יש 2 צדדים. ברגע שאחד מהצדדים מרגיש שלא משתלם לו, העסקה תתבטל.
ברגע שמספיק אנשים יביעו את דעתם ע"י אי קניית משחק מסויים בגלל שהוא לא מספיק איכותי למחיר (וראינו עד לפני כמה שנים שמשחקים פירטים היו מכה רצינית למפתחים. היום עוד יש מצבעים, הפצה דיגיטלית, באנדלים וכו'…), המפתחת תהיה חייבת לעשות משהו בנידון אם היא רוצה להמשיך לרוויח.
אני אומר שהמעגל צריך להשבר ע"י המפתחים כי ככה זה עובד. אתה לא יכול לשכנע מליוני אנשים להתחיל לקנות משחקים ולהבטיח להם ש"אל תדאגו, המשחקים יהיו טובים!! אבל תקנו אותם במחיר מלא"… לא עובד ככה.
יותר קל לארגן כמה מפתחים ולהתאחד באסטרטגית שיווק או משהו כדי שהמשחקים יגיעו ליעד הסופי במחיר מלא זול יותר.
מן הסתם אין לי פתרונות קונקרטים כי זאת לא העבודה שלי.
יש מספיק אנשי שיווק ופרסום שיכולים לחשוב על כל זה.
הם עשם משהו בנידון – עברו לפתח לקונסולות