בראיון שהעניק המנהל האומנותי של המשחק, מודגשת הכוונה של המפתחים לשנות את התדמית של לארה מבחורה חזקה ומושכת, לאחת רגשית שרק רוצה לשרוד
בראיון לאתר EDGE, שהעניק המנהל האומנותי של המשחק, בריאן הורטון, הוא מסביר על שינוי האופי והתדמית של לארה קרופט שיבואו לידי ביטוי במשחק החדש.
"אנחנו יוצרים משחק על מישהי חסרת ניסיון שלומדת תוך כדי העלילה איך להפוך לגיבורה. העובדה שהדמות היא נשית, לא נעלמת מעינינו וזה חלק חשוב מהדינמיקה של להיות שודדת קברים. אך הייחודית כאן, היא לא רק עצם העובדה שהיא אישה ואנו יוצאים מנקודת הנחה שהיא גם בת אנוש ודמות שניתן להאמין בה".
מפיק המשחק רון רוזנברג, אמר בראיון אחר שהשחקנים ירגישו צורך להגן על לארה קרופט. לעומת זאת, בריאן אומר שתחושת ההגנה על לארה תהיה רק התחושה הראשונית במסע ארוך של רגשות אחרים כלפי הדמות.
"אני חושב שהשחקנים יפתחו עם הזמן את נקודת המבט שלהם על לארה. אולי בהתחלה הם יסתכלו על לארה ויגידו 'אני מגן עליה', אך ככל שהמשחק יתקדם והשחקנים יתקרבו יותר ויותר ללארה, הם יקבלו את תחושת הפנטזיה והסיפוק בלהיות לארה קרופט".
בריאן גם הוסיף ש"המשחק לא יהיה בוגר בגלל הדם והקללות, אלא בזכות הסיפור והעלילה שיהיו קרובים לחיים האמיתיים."
Tomb Raider יושק בתחילת השנה הבאה לפלייסטישין 3,XBOX 360 ולמחשב.
דעתי בנושא היא שונה
אני חושב שהם פשוט פישלו עם הגרפיקה וקפצו על ההזדמנות להוציא את המשחק לקונסולות החדשות , ועכשיו הם פשוט בונים מחדש את המשחק לקונסולות שיבוא , בטח גם יש להם את העותק למחשב מוכן מזמן
גם לפי הסרטון ניתן לראות את הגרפיקה הריקה המלא באפקטים
והכל בשביל להרוויח כסף
מישחקיות זה דבר בשל עצמו
הלוואי ו…
יעשו ללארה חברה מכבר יום , גם בעלת גוף ומימדים טובים בעלת שיער זהוב ועיניים ירוקות אשר במשחק הבא לוקחת על עצמה גם כמה משימות , אפשר לקרוא לה "דאסטי פיוטיל"