מכירות מקדימות של לא פחות מ-8 מיליון עותקים, הרוב בשוק ה-PC שניצח לבדו את כלל הקונסולות, כיסו את הרוב המוחלט של ההוצאות עבור כותר הענק – כך שיש סיבה טובה לצפות לתמיכה איכותית מהיוצרים לאורך זמן אשר תשפר את הביצועים והיציבות ותמשיך לחסל גליצ'ים ובאגים שמהם קשה מאוד להתעלם באופן מוחלט
ההייפ והבאזז לא הכזיבו – Cyberpunk 2077 הופך רשמית לאחת מההשקות הגדולות בהיסטוריה עבור מותג משחקים חדש לגמרי, אחד מההשקות הכי גדולות של שנת 2020 ובעיקר סיפור הצלחה כלכלי מפואר.
המכירות המוקדמות לפני ההשקה הרשמית ב-10 בדצמבר הסתכמו ביותר מ-8 מיליון עותקים פיזיים ודיגיטליים, כאשר 59 אחוזים מהם מגיעים מהפלטפורמות השונות בשוק ה-PC ו-41 אחוזים נותרים מהקונסולות של סוני ומיקרוסופט – ועם מחיר מומלץ רשמי של 60 דולר ניתן להעריך בגסות הכנסות גולמיות של מעל ל-400 מיליון דולר (!) עוד לפני שכותר התפקידים העתידני הזה נחת על המדפים, כאשר לוקחים בחשבון גם את גרסאות האספנים היקרות יותר מצד אחד ואת פערי המחירים הגלובליים בין מדינות שבחלק מהן העלות היחסית נמוכה יותר.
ברור לגמרי כי לא כל ההכנסות הללו נכנסו ישירות אל הכיס של היוצרים, כאשר חלק בלתי מבוטל הגיע אל בעלי הפלטפורמות הדיגיטליות או אל בעלי החנויות הפיזיות – אך בשורה התחתונה באתר הרשמי של המפתחת CD Project RED הרגישו בנוח לצאת בהצהרה כי ההכנסות שכן התקבלו כיסו את כלל עלויות הפיתוח וכלל עלויות השיווק והפרסום של המשחק. מעתה ואילך, כל המכירות וההכנסות של החברה יהוו רווח אותו היא תוכל לנצל היטב בהמשך פעילותה.
מדובר בחדשות טובות לא רק עבור החברה הפולנית, אלא גם עבור השחקנים עצמם לטעמנו – ב-CD Project לקחו סיכון גדול עם השקה של מוצר בהשקעה כספית גדולה מאוד בתוך תעשייה שבה הרוב המוחלט של היצירות הבולטות הן פרקי המשך ולאחרונה גם חידושים ועדכונים של משחקים מהעבר, וההצלחה הזו מאותתת כי יש עדיין מקום לחדשנות, מקוריות ואומץ בתחום. ההכנסות הענקיות מבטיחות לנו גם את המשך פעילותה של המפתחת, שכבר תפסה לעצמה מקום של כבוד בין השמות הכי גדולים בעסק תודות ל-The Witcher 3 ועתה תוכל אולי להפנות משאבים גדולים להתרחבות שתאפשר לה פיתוח של מספר כותרים במקביל (מי היה מתנגד לפרק חדש בסדרת The Witcher שיפותח לצד כותר טרי לגמרי?).
לקינוח, ההצלחה הזו מחזקת את התקווה שלנו לכך ש-Cyberpunk 2077, על כל תתי הגרסאות שלו, ימשיך ליהנות מתחזוקה שוטפת לה הוא זקוק באופן ניכר – עם כל המחמאות אותן גרף, אין ספק כי הוא הושק עם מגוון באגים וגם בעיות ביצועים. חלק מהפערים תוקנו כבר בימים הראשונים עם מספר טלאים מהירים, לפי הדיווחים, אך הדרך עדיין ארוכה, בראש ובראשונה בגרסאות הקונסולה של הדור היוצא בהן נאלצו לעגל הרבה פינות בהתבסס על מגבלות החומרה הקיימות.
The Witcher 3 הושק גם הוא עם הרבה אתגרים טכניים אשר טופלו במסירות במשך חודשים וסייעו לו להפוך למוצר איכותי פי כמה בסופו של דבר, ואנחנו מקווים ואף מצפים שזה מה שיקרה גם עבור כל הגרסאות של Cyberpunk 2077 – כעת כשברור כי מחסור במשאבים לא אמור להוות שיקול.
אתם כבר ניסיתם את Cyberpunk 2077? שתפו אותנו ברשמים ותובנות בתגובות!