שיטת הגנת הקבצים Denuvo ממשיכה לתסכל את אלו המתעסקים בפריצת משחקים והפצתם באופן פיראטי, ויש מי שמאמינים כי מדובר בתחילת הסוף עבור התחום כולו
על Denuvo, טכנולוגיית הגנת המידע (או הגנה בפני התעסקות ושינוי של קבצי הרצה, אם לדייק) האוסטרית שכבר הפכה למילת גנאי של ממש בעולם של פיראטיות המשחקים, סיפרנו לכם עוד בשנת 2014, כשזו הגנה בהצלחה מפני פריצה על כותרים כמו FIFA 15, Dragon Age: Inquisition ו-Lords of the Fallen לתקופות זמן של שבועות וחודשים שהיו בגדר חסרי תקדים בתחום.
הכותרים הללו נכנעו לבסוף והופצו ברחבי הרשת באופן פיראטי, אך עושה רושם כי זה היה רק הסיפתח עבור שחר חדש של הגנות שמיועדות לאתגר את פורצי המשחקים.
עתה, משחקים כמו FIFA 16 ו-Just Cause 3 מגיעים עם גירסה מעודכנת ומשופרת של התוכנה מבית Denuvo, אשר מתיימרת להיות שקופה לצרכנים לגיטימיים ששילמו על המוצר, ולסייע בהגנה אפקטיבית על שיטות ה-DRM הקיימות להגנת קבצים של פלטפורמות כמו Steam ו-Origin – ויש קבוצות פיראטיות שמתחילות לאבד את האמונה, בשל האתגר הזה.
משתמשת העונה לכינוי Bird Sister, שלכאורה הייתה זו שהקימה את קבוצת הפריצה 3DMGAME אשר מתמחה בפריצה והפצה ללא תשלום של משחקים המוגנים ב-DRM של Steam, פירסמה פוסט קודר בו היא מספרת שפריצת ההגנות הופכת לעסק מאתגר ומייאש יותר ויותר – ואף חוזה כי בתוך שנתיים "לא יהיו עוד משחקים בחינם בעולם".
אין ספק כי אמירה שכזאת היא מוגזמת מאוד, הן משום שהעולם גם כך עמוס במשחקים חינמיים איכותיים שניתן להתמכר אליהם להנאתכם, והן משום שאין זה סביר כי כל המשחקים יעברו להשתמש בשיטות הגנה מתקדמות כמו אלו של Denuvo, בייחוד אלה המוזלים שמגיעים מאינספור מפתחי האינדי למיניהם. כמו כן, קיים גם הז'אנר המתפתח בהובלתה של פלטפורמת ה-GOG, לכותרים שמשווקים ללא שום הגנות קבצים באשר הן – ושם כנראה שלא נראה את Denuvo, לא בעוד שנתיים ולא אף פעם.
האם Denuvo היא ברכה לעולם הגיימינג, שתסייע למפתחות להרוויח יותר כסף שמגיע להן וליצור משאבים למשחקים חדשים וטובים יותר, או שמדובר בכלי אשר בטווח הארוך יגרום לפחות תחרות בתחום ולמחירים גבוהים יותר עבור השחקנים? כנראה שהאמת נמצאת איפשהו באמצע.
למשתמשי לינוקס יש כמה משפטים שממסמסים את כל הכתבות הללו.
אם יש סבלנות נכונות והתמדה… יהיה גם קראק שיתן היי נפלא!
ואני בספק אם 3DM יראה\תראה את פרצופם בפרהסיה. ואם זו אכן היא אז עדיין זה לא רציני מאחר והפריצות שלה מעולם לא פרצו משהו רצני, תמיד השתמשה בקוד של אחרים (עם מודים כמובן) בכדי לפרוץ.
זו גם הסיבה ש 3DM לא נחשבת כ SCENE FILE .
בתור אחד שקונה משחקים בלבד, אין לי בעיה עם הגנות כל וכלל, אבל שזה בא לידי ביטוי על חשבון ביצועים זה לא הוגן..
אני משלם מחיר מלא ומצפה לקבל תמורה מלאה.
בנוסף, ואולי זאת רק תחזית פרנואידית. מה ימנע ממפיצות המשחקים להקפיץ את המחירים לשמיים אם לא תהיה נגיסה במכירות עקב עותקים פירטיים? אני מקווה שזה לא יקרה, כי גם ככה 60+ דולר למשחק חדש זה קצת יקר.
אני מאמין שלכל מנעול יש מפתח, וזה רק עניין של זמן עד שגם ההגנה הזו תיפרץ מתישהו, המנגנון היחיד שאותו באמת לא ניתן לעקוף זה משחקי רשת שמתחברים לשרת מרוחק ועוברים אותנטיקציה של רשיון וחוקיות, אבל כל עוד המשחק OFFLINE – זה ניתן לפריצה, הכל שאלה של זמן והשקעת משאבים.
ל- Ohad Mograbi, מהתגובות בפייסבוק. קל להגיד את זה כשאתה קונה הכל בכסף שאבא שלך מרוויח, או מהדמי כיס של סבתא…
בוא תעבוד יום שלם במפעל או אפילו מוקד של חברה כלשהי – 8 שעות של עבודה נטו. הרווחת 200~ שקל, קח את כל הכסף הזה, ותקנה בזה משחק.
עדיין שווה את זה?