מה עושים שחקנים בכותר שדורש השקעה של שעות משחק רבות רק בכדי לקבל גישה לכל הדמויות והיכולות שנמצאות בו? מתחילים "להרוס" את המצבים המקוונים בו באמצעים מקוריים
החטא ועונשו? הבאזז (השלילי והחיובי כאחד) ברשת סביב Battlefront 2 נמשך גם לאחר ההכרזה על הביטול הזמני של הצעות הרכישה בכסף אמיתי, כשנראה כי יש מספר הולך וגדל של שחקנים שמוצאים שיטות מקוריות להרוויח קריסטלים, המטבע המקומי ביקום המשחק שבאמצעותו ניתן לקבל גישה לדמויות, נשקים, ספינות ויכולות חדשות, גם כשהם אינם באמת זמינים לשחק בכותר.
השיטה הבעייתית משהו שאותה בחרה EA Games עבור משחק הפעולה מעניקה את הקריסטלים לשחקנים, בכמויות מתונות שמתורגמות לעשרות רבות ואף מאות שעות משחק בדרך לקבלת גישה לכל האלמנטים משפרי המשחקיות אשר נעולים בתחילת הדרך, על כל פעולה שהם מבצעים – כולל עצם ההשתתפות במשחקים מקוונים, ללא קשר לתרומה המעשית למהלך התחרות.
במצב שכזה, גיימרים פשוט צריכים להפעיל מצב משחק מקוון, לגרום לדמות שלהם לבצע פעלה כלשהי בכדי לא להיזרק מהשרת בשל חוסר פעילות, וליהנות מכמות מינימלית של קריסטלים שתתווסף לחשבונם בזמן שהם כלל לא מול המשחק ואף לא בבית – וזה מתאפשר באמצעות שימוש בגומיות שנמתחות על הג'ויסטיקים בבקרי משחק, יצירת פקודות מאקרו ללחיצות מחזוריות על מקשים במקלדת או אפילו באמצעות רובוט פשוט אשר מפעיל את המקשים והלחצנים השונים באופן אקראי.
מיותר לציין כי הנפגעים העיקריים מפעולות שכאלו הם שחקנים לגיטימיים שמעוניינים ליהנות ממשחק מקוון איכותי עם שותפים אנושיים, ללא קשר הכרחי לכמות הקריסטלים אותם הם צוברים – וסביר להניח שגם אם EA תחליט לשנות את שיטות חלוקת הקריסטלים במשחק כך ששחקנים לא יוכלו לקבלם גם אם אינם תורמים מאומה לתחרות מרובת המשתתפים בה הם נמצאים, עצם הגישה שבמסגרתה חלק גדול מהשחקנים לא יתמקדו בהנאה מהמשחקיות עצמה אלא בצבירה כמה שיותר משאבים דיגיטליים בכל מחיר תישאר במקומה, ותפגע בטווח הארוך בקהילה וביקום המשחק שנוצר על מנת לספק קרבות גרנדיוזיים בשיתוף פעולה בין משתמשים שונים מרחבי הרשת.
לא בטוח שכל זה יפגע בהצלחה המסחרית של Battlefront 2 וכותרים עדכניים אחרים שכוללים מנגנוני Loot Box מובנים, אך זו עוד המחשב לבעייתיות המשמעותית שבגישה החדשה הזו בעולם הגיימינג הביתי, אשר לפי המומחים הגיעה