The world's greatest detective?
אחד הדברים שסיקרנו אותי בארקהם אוריג'ינס היה מערכת הבילוש והחקירה. בקצרה? זה כל הפטנטים העתידניים שראיתם בתכניות טלוויזיה על בלשים, רק קטן יותר, מתקדם יותר וכמובן – נייד. אם לומר את האמת, בתחילת המשחק זה נראה כאילו המערכת באמת נבנתה כראוי והצליחה להשתלב יפה מאוד בתוך המשחק.
בעיקרון, יש לכם מעין מערכת שחזור ווירטואלית, שתשחזר את הדמויות לפני ביצוע הפשע ותיתן לכם אפשרות לשחק עם הזמנים ולעקוב אחרי הפשע בזמן אמת. נשמע מגניב, לא? בהחלט כן. אך שוב, הבעיה היא שהמערכת מרגישה לא מוכנה – אין בה המון אפשרויות שליטה או חקירה והיא פשוט תציג לכם את התשובה בצורה הברורה והבוטה ביותר. אין פה שום "חקירה" במובן הבסיסי של המילה, אתם לוחצים על כפתור, מזיזים את הזמן קדימה, אחורה, ממלאים הוראות ומקבלים את התשובה בסוף – זה מרגיש כמו סצנה מ-Heavy Rain: אתם שם רק כדי לצפות.
הפייט קלאב של באטמן
אם היה דבר אחד בארקהם סיטי שהיה מושלם במאת האחוזים, זו הייתה מערכת הקרב. היו בה כל כך הרבה גיוונים ותוספות למערכת הקרב – מכות, קומבואים וגאדג'טים הבטיחו שהקרבות יהיו מעניינים וכיפיים כל פעם מחדש. השילוב המצוין והנוח שלהם בעכבר ובמקלדת הבטיח שהקרב יהיה לא רק מגוון, אלא מהיר ואינטואיטיבי. באוריג'ינס לעומת זאת, מערכת הקרב לא התקדמה ואף סורסה. הבינה המלאכותית של האויבים שוות ערך לזו של בננה – לא פעם נעמדו אויבי עם הגב אליי ופשוט חיכו שאכה בהם.
תתחילו להתקדם, אתם מעקבים את התור! |
בעיה נוספת היא תסמונת אססינס קריד: בקרבות רבים האויבים לא תקפו אותי בו זמנית, אלא התגודדו מסביבי וחיכו לתורם לנסות להרוג את האביר האפל, בעוד שאני ריטשתי והרבצתי להם כאוות נפשי. אם כל זה לא הספיק לכם, אפילו קרבות הבוסים הפכו לגרועים יותר, כאשר לכל בוס יש בעצם מאפיין ייחודי לו, שמאוד קל לזהות ולעקוף מיד. בין אם זה הצורך ללחוץ על כפתור מתקפת הנגד פעמיים, או הצורך להמם את האויב ואז לתקוף אותו חזיתית, אין פה שום דבר מעניין ששווה את הזמן שלכם.
אם אני, אינני אני, אז מי אני בכלל?
כל הבעיות של אוריג'ינס שציינתי בביקורת הן בלתי נסלחות, בעיקר בגלל שWB Montreal לא רק נכשלו ביצירת משחק באטמן טוב, נם נכשלו בהעתקה שלו. ברור לכל שאוריג'ינס ניסה לקחת מהמאפיינים שעשו את המשחקים הקודמים לכאלה מוצלחים ולהטמיע עליהם מאפיינים ייחודיים, שיבדילו אותו משאר הסדרה. ובכן, הם הצליחו. אמנם לא בדרך שבה הם חשבו – אבל הם ללא ספק יצרו משחק באטמן שבחיים לא אשכח.
תראו את הפרצוף של באטמן, אפילו הוא לא מרוצה מהמשחק |
כשיוצא משחק חדש, תמיד נוצרת הדילמה – האם לקנות אותו, או את המשחק הקודם שנמצא כרגע בהנחה? במקרה הספציפי הזה, התשובה היא ברורה: אין לכם מה לחפש בבאטמן ארקהם אוריג'ינס. אם הצלחתם להתחמק מהטריילרים וספוילרים על העלילה, עדיף לכם להימנע מכל מגע איתו, כדי לא להשאיר טעם מר בפה כשתחשבו לקנות את המשחק הבא בסדרה (בתקווה שאולפני רוקסטדי יפתחו אותו).
תודה מיוחדת לאייבורי מחשבים על אספקת המשחק לביקורת
אמנם אנחנו לא נהנינו מבאטמן, אבל מה אתכם? חושבים שהמשחק הוא לא כזה גרוע? שתפו אותנו בתגובות!
רציתי לומר
לא שיחקתי במשחק, אבל הביקורת כתובה ברמה גבוהה מאוד, כל הכבוד. אני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שראיתי ביקורת על משחק בעברית ברמה כזו
נכון הציון אולי 7_ אבל הגראפיקה מצויינת!
חבל… חבל מאד שלא אמרת מילה על הגראפיקה.
במבט ראשון זה די דומה ל CITY אבל כבר בקרב הראשון בעלילה, רואים את איכות הגראפיקה והרמה של ה PHYSX…..
המילה הראשונה שאמרתי היתה "אוי",
והמילה השניה הייתנ "מדליק!!!"
ל2
אל תהיה זונת גרפיקה…. טוב?