מערכת הגנת הקבצים של חברת Denuvo מצליחה למנוע עד כה את פריצתו של הכותר Lord of the Fallen, וכנראה גם FIFA 15
אם אתם נוהגים להתעדכן בסצינת הפיראטיות והפריצות של מערכות הגנה לתוכן מסחרי על שלל סוגיו (למטרות מחקר בלבד, כמובן), כנראה שלא צריך לספר לכם על כך שמרבית משחקי המחשב האישי נפרצים ומופצים ברשת לכל דורש בתוך שעות מרגע השקתם הרשמית (ולפעמים גם לפי ההשקה). עתה, שיטת הגנת קבצים מעודכנת מחברה בשם Denuvo מתיימרת לשנות את המצב – ומציעה פייט אמיתי לקבוצות הפיראטים ברחבי העולם.
מערכת ההגנה של Denuvo קיימת בכותר Lord of the Fallen ("הגירסה המערבית של Dark Souls") של המפתחת הפולנית City Interactive – וזה טרם נפרץ אף על פי שהושק רשמית ב-28 באוקטובר. לפי הדיווחים גם כותר הכדורגל העדכני בסדרה המגה פופולרית של EA, פיפא 15, מתבסס על ההגנה של Denuvo ומציע נתון מרשים אפילו יותר של קרוב לחודש וחצי (מאז ההשקה) ללא פריצה. אין אישור רשמי לכך ש-FIFA 15 מתבסס על השיטה של Denuvo, אך באתר החברה מתפארים בכך ש-FIFA 14 שרד 46 ימים בטרם נפרץ תודות להגנה שלהם – כך שההנחה שגם הכותר החדש מתבסס על שירותיה של אותה החברה היא הגיונית עד מאוד.
לא רק הפיראטים אינם מרוצים משיטת ההגנה החדשה והמתקדמת – לפי הדיווחים ברשת משתמשים שקנו את Lords of the Fallen נתקלים בבעיות ביצועים, קריסות ובאגים שנובעים מהטמעתה של מערכת הגנת הקבצים המדוברת. תלונות דומות עלו בעבר בנוגע למערכות הגנה שנחשבו מתקדמות, אך נפרצו לאחר זמן מה וננטשו על ידי מפיצות המשחקים לבסוף.
האם הגנת הקבצים מבית Denuvo מהווה שחר חדש עבור מפיצות הכותרים למחשב האישי, או שמא מדובר באגוז קצת קשה לפיצוח שיצטרף בקרוב למגוון טכנולוגיות הגנה שנחשבו בזמנן לבלתי ניתנות לפריצה? נחיה ונראה.
"לא רק הפיראטים אינם מרוצים משיטת ההגנה החדשה והמתקדמת – לפי הדיווחים ברשת משתמשים שקנו את Lords of the Fallen נתקלים בבעיות ביצועים, קריסות ובאגים שנובעים מהטמעתה של מערכת הגנת הקבצים המדוברת. תלונות דומות עלו בעבר בנוגע למערכות הגנה שנחשבו מתקדמות, אך נפרצו לאחר זמן מה וננטשו על ידי מפיצות המשחקים לבסוף." –
זה מה שיקרה לבסוף.
שכחתם את דיאבלו 3 משחק משנת 2012 שלא נפרץ עד היום
אולי זה יכול להסביר את התקיעות הרנדומליות בפיפא…
כל כמה דקות המשחק נתקע לאיזה 5 שניות ואז ממשיך כאילו כלום
אולי זה קשור למנגנון הגנה הזה..סתם השערה.
יש תקיעות דומות במשחק השני שצויין כאן?
אני זוכר מימי הCubase 5 העליזים וצוות AIR האגדי שהצליח לפרוץ הגנה של דונגל USB.
הם כתבו שהם בעצם האיצו (טייבו?) את הקובייס כי במקור התוכנה היתה רצה לדונגל לבקש אישור כל כמה שניות ובגרסה שלהם אין את העיכובים האלו.
אני מכיר יותר מבן אדם אחד שקנה את התוכנה והתקין את הגרסא הפרוצה.
אז זה לא נשמע מוזר שעדיין מנסים להטמיע שיטות אבטחה כאלו.
היה לי פעם סיפור מצחיק בעבודה.
היתה תוכנה ישנה עם רכיב הגנה חומרתי דרך אחד חיבורי הIO.
ויום אחד המנהל הבכיר חיפש ולא ראה את הרכיב על המחשב.
הוא היה בטוח שזה נגנב.
בסוף איזה קטעים זה היה בכספת, התוכנה בכלל עבדה עם קראק שהאיש תוכנה שלהם בכלל התקין.
LMAO
התמונה הזאת דומה באופו מחשיד ביותר לסצינת הפתיחה לאינפיניטי בלייד…..
בקשר לכתבה, נכנסתי בתקווה ללמוד על המערכת אבטחה עצמה. לא פירטתם שום דבר על איך זה עובד ומה בדיוק הוא עושה.
בכל מקרה אני זוכר שפעם היה לי משחק פרוץ (בתקופה האפלה בחיי שהייתי מוריד) שהוא היה נותן לך לשחק והכל בסדר. אחרי שאתה משקיע כמה שעות טובות ובא לסים את השלב הראשון הוא פשוט לא היה נתן לך להתקדם הלאה. מבחינת המשחק הכל היה בסדר, היו לך את כל הדרישות כדי לסיים את השלב אבל הוא לא היה נותן לך להתקדם. זה היה משחק בין הטובים שהכרתי עד היום (שאגב היום כבר קיים בספריית הסטים שלי)
יש בכתבה לינק להסבר. למי שפספס: http://steamcommunity.com/app/265300/discussions/0/613940477641423773/
ברור שזה רק אגוז קשה.
גם ב AC2 ניסו את הDRM, לאחר 40 יום המשחק נפרץ.
ולמספר6, היום תופעות כאלו מוכרות וידועות כפריצה לא מושלמת (לכן הקושי בהתקדמות)
ומספר 5 … הפלת אותי מהכיסא.
משהוא יכול להסביר מה הכיוון של החסימה הזאת? איך היא בדיוק עובדת ומה מיוחד בה על שאר ה-DRM שהיא ממש קשה לפיצוח?
אם הם לא רוצים שיפרצו אז שיבקשו מחירים נורמלים על משחקיםתוכנות …
ואין דבר כזה לא פרוץ … הכל שאלה של דרישה וזמן ;]
המשפט השני שלך סותר את הראשון..
הרי אתה לא באמת מאמין שאם היו מבקשים חצי מחיר לא היו מנסים לפרוץ. אתרי השיתוף מלאים גם במשחקים של 10$ ומטה. משחק ייפרץ בלי קשר לכמה הוא עולה, כל עוד הוא מעניין מספיק אנשים.
די, נו.
כאילו אתה לא חי במדינת ישראל איפה שיפתחו עליך זוג עיניים כמו צלחות מרק ויסננו "אפשר בחינם, למה לשלם?"
וחוצמזה בהחלט יש דבר כזה, לא פרוץ. אם אף אחד לא מצא את הזמן או השקיע מספיק כסף, המשחק/תוכנה לא פרוצים.
התכוונתי בקטע של לתת לשחקן להמשיך לשחק אפילו שהמשחק פרוץ ורק אחרי כמה שעות טובות שהוא כבר ממש בתוך המשחק לחסום אותו.
לי מה שקרה זה יאוש פשוט חסר תקדים שקניתי את המשחק (פעמיים!! בגלל סיבות שלא קשורות לדיון וזה סיפור ארוך).
אתה מדבר על "דמו" מורחב בחינם?
הוא מדבר על BATMAN:AA, היה כמה טריגרים במהלך המשחק שהפורצים לא יכלו לדעת עליהם עד שהגיעו אליהם. מה שהיה קורה זה שהכל היה עובד בסדר עד שהייתה מגיע לאיזה חלון שצריך להיכנס אליו אבל לא הייתה לך האפשרות, אנשים היו הולכים פורום של המשחק ומתלוננים על הבאג ואז היו עונים להם שזה מערכת הגנה ושהם צריכים לקנות את המשחק. היו נראה לי 3 כאלה במהלך המשחק והייתה רק קבוצה אחת שלא התיאשה ופרצה אותו אחרי הרבה מאוד זמן (וניראה לי הכניסה רוגלות בקראק).
עוד דוגמה למערכת הגנה מצויינת זה game dev tycoon, אם הורדת עותק פיראטי החברה שלך הייתה פושטת את הרגל בגלל אחוזי פיראטיות גבוהים של המשחקים שפיתחת. הם אפילו הלכו צעד קדימה והעלו בעצמם את המשחק לאתרי טורנטים ככה שהם היו שם לפני קבוצות הפריצה. המהלך הזה נתן למשחק הרבה מאוד פירסום.
לא זה דווקא לא היה באטמן (שגם אותו יש לו – משחק מעולה דרך אגב).
זה היה דאוס אקס.
אם מישהו זוכר אז גם את HAWX 2 פרצו רק לאחר יותר משנתיים _ (הוא נפרץ אולי לפני כשנה)
אוקיי אותה מערכת לא אותו משחק…לדעתי זו המערכת הגנה הכי טובה, היא לא פוגעת בכלל באנשים שקנו ואנשים שהורידו מגלים אותה מאוחר מידי ואם הם אהבו את המשחק הם כנראה יקנו אותו בשלב הזה. החיסרון שלה זה שהיא יקרה יחסית ודורשת הרבה עבודה.
קרה יחסית ודורשת הרבה עבודה.
באמת?? זה נשמע לא הכי מסובך להכניס כמה נקודות כאלה בתכנות של המשחק לא?
קל ותכנות זה לא דברים שהולכים יד ביד בדרך כלל, צריך לדאוג שהבאג יקרה רק במקרה שהמשחק לא חוקי, כלומר צריך לזהות שבוצעו שינויים בקבצים מסויימים אבל מצד שני צריך לדאוג שמערכת ההגנה לא תופעל על ידי עדכונים רישמיים. בנוסף לזה צריך לבחור את הנקודות הנכונות להכניס מערכת כזו כי מיקום נכון יכול להביא לגידול במספר האנשים שקונים את המשחק. כמו כן צריך לדאוג שלא יהיה קל לגלות את הנקודות האלה, אם מציאה של הנקודה הראשונה מקלה על המציאה של השאר ואפשר לנתרל את כולן בפעם אחת אז המערכת לא שווה את הזמן שהיו צריכים בשביל להכניס אותה (ואם הנקודה הראשונה מפיעה מוקדם מידי יכול להיות שהפורצים ימצאו אותה לפני שהם משחררים גירסה פגומה).
מצד שני השיטה הזו יחסית בטוחה, ראינו מה קרה עם ההצפנות של GFWL או מערכות ה DRM הקודמות של UBISOFT, הן גרמו כל כך הרבה נזק לאנשים שקנו את המשחקים והביאו למצב שאנשים העדיפו לשבת בצד עד שתהיה גירסה פרוצה ולא היו מוכנים לשלם בכלל.
כן צודק…
עצוב שבעולם דיגיטלי של סטים וכו', חברות עדיין מתעסקות עם פיראטיות (בטח החברות הגדולות) ודרך זה דופקות אותנו, אלו שרוצים להנות ממשק בלי rootkit, בלי תקיעות ובאגים של הגנה. בלי online play כשלא צריך.
http://skidrowcrack.com/lords-fallen-limited-edition-sc/
נפרץ היום דרך אגב