מודר מוכשר העונה לשם אד זריק מציע להפוך את קונסולת הדור החדש שלכם למעין מחשב נייד גדול מימדים ואנחנו שואלים – האם העולם מוכן לקונסולות אמיתיות בתצורת מחשב נייד?
אוהבים את קונסולת הפלייסטיישן 4 שלכם? אוהבים אותה עד כדי כך שאתם מתקשים להיפרד ממנה כשאתם נדרשים לצאת מהבית? ה-PlayBook 4 של אד זריק (Ed Zarick) עשוי להיות הפתרון בשבילכם.
המודר החובב, שמנהל בלוג ותיק בתחום, מציע להפוך את קונסולת הפלייסטיישן 4 שלכם (או כל קונסולת פלייסטיישן 4 לצורך העניין) למזוודה ניידת עם מסך 22 אינץ' מובנה ברזולוציית FullHD של חברת Vizio אותה תוכלו לקחת בקלות יחסית לכל מקום.
אי אפשר לקרוא למוד המדליק הזה "מחשב נייד" בלב שלם, בין היתר בשל גודלו הבלתי מבוטל (מתי יצא לכם לראות נייד עם מסך 22 אינץ' לאחרונה?) ובעיקר בשל העובדה שאין לו סוללה והוא יעבוד רק עם חיבור לרשת החשמל. עם זאת, נכון להיום כנראה שלא תמצאו דרך מעשית יותר לשחק בקונסולה הביתית שלכם כמעט בכל מקום.
ה-PlayBook 4 לא לבד, אגב – כבר בחודש שעבר הציג זריק בבלוג שלו את ה-Xbook One שהוא, כפי שאתם ודאי יכולים לנחש, מזוודה ניידת זהה שמבוססת על הקונסולה העדכנית של המתחרה מיקרוסופט.
מחיריהם של ה-PlayBook וה-Xbook בהחלט לא זולים – זריק דורש 1,095 דולרים תמורת שדרוג קונסולה שכבר שייכת לכם או 1,395 דולרים שכוללים רכישה של קונסולה חדשה, בנוסף אם תחפצו בחיבור HDMI שיאפשר לחבר את הקונסולה למסך חיצוני תצטרכו להוסיף 50 דולרים נוספים, וכמו כן משלוח ברחבי ארצות הברית מתומחר ב-75 דולר ומשלוח לארצות אחרות יתומחר בנפרד וודאי יוסיף עוד כמה עשרות או מאות דולרים לעלות החבילה.
מחירים שכאלו יקרצו כנראה רק לחובבי קונסולות רציניים במיוחד שלא מעוניינים לשקול נייד עם יכולות גיימינג כאלטרנטיבה, אך כל הסיפור הזה מעלה תהייה אמיתית – מדוע אף יצרנית קונסולות לא הרימה את הכפפה וניסתה ליצור קונסולה בפורמט דומה לזה מחשב נייד?
כיום, כשלסוני כבר אין חטיבת מחשבים ניידים וכשמיקרוסופט שואפת לאחד את כלל מערכות ההפעלה שלה לאחת בעידן חלונות 10, נראה כי לשתי השחקניות המרכזיות בשוק הקונסולות אין שום סיבה לא לנסות ולהציג מתחרה ראוי לניידי הגיימינג למיניהם – קונסולה ניידת שכזו תוכל להיות דומה לטאבלט (שכן אין צורך במקלדת, אלא רק במסך שמאחוריו כל רכיבי החומרה ובקר משחק אלחוטי) ולהתבסס על חומרה דומה ואולי אפילו זהה לזו שבקונסולות הנייחות, כאשר התוצר יהיה מכונת גיימינג (זולה?) וניידת באמת ללא המגבלות המאפיינות את הקונסולות הניידות העכשוויות כמו ה-PlayStation Vita וה-Nintendo 3DS.
האם הייתם רוצים לראות את סוני או מיקרוסופט מציגות קונסולה ניידת דמוית מחשב נייד או טאבלט? אתם מוזמנים לספר לנו מה אתם חושבים בתגובות.
זה דבילי…. אפשר לקנות לפטופ גיימינג ב 3500 שקל בערך עם ביצועים כפולים מהקונסולות הצולעות האלה. אני רוצה לראות את סוני ומייקרוסופט מפסיקות לייצר מוצרים נחותים ולהתחרות ביניהם על בסיס בלעדיים ומייצרות במקום קונסולות בסגנון alienware alpha החדשה שיצאה, ומבול ה steam machines שיצאו בקרוב, שבעצם יהיו פלטפורמת פיתוח אחידה והמכשירים השונים יתחרו ביניהם, כמו בשוק תקין, לפי מחירים, באנדלים, מבצעים, ביצועים, אפילו עיצוב.
ותפסיקו לשאול שאלות מנחות בסוף כל כתבה שלכם, זה מרגיש כאילו אתם מתנשאים עלינו. ככה מדברים לילדים קטנים. "דני חמודי, אהבת את מה שדוד חיים נתן לך? לך ספר לו בתגובות"
פשוט תכתבו את הנתונים, אם אתם ממש רוצים תוסיפו פסקה בסוף של דעה אישית, אתם בני אדם, מותר לכם להחזיק באחת ולחלוק אותה. אבל בבקשה תסמכו עלינו שנמצא לבד מה אנחנו רוצים או לא רוצים להגיד על התוכן של הכתבה גם בלי העזרה של השאלות המנחות שלכם, שאגב, גורמות לפעולה בדיוק הפוכה ממה שהייתם רוצים. במקום להצית דיון, אתם מגבילים אותו לנושא השאלה שלכם, ואנשים שדווקא רצו להגיד משהו חכם שלא בהכרח תשובה לשאלה יעדיפו שלא לעשות את זה כי לא במודע הם מרגישים שזה יהיה off topic" אפילו שזה בדיוק קשור לנושא הכתבה.
מה שאני לא מבין מבין זה (באמת, לא בציניות) למה הקונסולות כל כך מפגרות בנושא החומרה? זה בגלל זמן הפיתוח הארוך של הקונסולות? זאת אומרת שכח העיבוד של הPS4 היה חזק מאוד בתקופה שהתחילו לפתח אותה (אני מתאר לעצמי שזה היה לפני כמה שנים טובות).
ואם כן אז למה אי אפשר לשדרג את כח העיבוד תוך כדי הפיתוח? או לפחות לבנות מערכת שהיא לא תלותית 100% בחומרה ושתאפשר ליצרניות להחליט על מפרט החומרה בשלב יותר מתקדם של הפיתוח…
עלות, עלות, עלות. העניין הוא שאין כאן תפיסה של הטכנולוגיה בזנב כשהמכשיר עצמו מושק. ה-PS4 הושק בנובמבר 2013, והוא מכיל ליבה גרפית שהארכיטקטורה שלה זמינה למשתמשים עוד מ-2011 וגם כשהושקה, היא הושקה כ-performance grade ולא High end. העניין הוא כנראה הזמן שדברים לוקחים. אסור לשכוח שצריך לתת למפתחי משחקים את ה-SDK שלהם לפני המכשיר ומה שהיה מיוחד ב-SDK הוא לאו דווקא הליבות הגרפיות, כי מי שרצה להשיג HD7850 או HD7870 יכל שנתיים לפני ההשקה, אלא בעיקר המעבד.
הארכיטקטורה אליה המפתחים המסכנים צריכים לפתח היא נוראית למדי, ודומה למה שתמצא בבולדוזר או בפיילרדרייבר של AMD. מלבד הנחיתות של תהליך יצור מיושן, דוחפים למפתחים את הראש לאסלה ומכריחים אותם בכח לפתח לשמונה נימים, הרי שאם יפתחו ל-4 הם יקבלו חצי מכח העיבוד של המעבדים האלה… שזה משהו דומה למה שקיבלת ב-Core 2 Duo ב-2006.
הפיתוח לקונסולות לא קשור לחומרה! נכון שאפשר ליצור התאמות מסויימות למשחק כדי שיתן את הביצועים הטובים ביותר על חומרה מסויימת, אבל אל תטעו! כל ההגבלות של סוני ומייקרוסופט לקונסולות שלהן הם בצד התוכנה בלבד! הקונסולות עצמן הן מחשב לכל דבר! פשוט מערכת ההפעלה של המחשב הזה היא שונה משמעותית בין הקונסולות, וממערכות הפעלה רגילות ל PC! פה קבור הכלב.
אם אני אקח את מערכת ההפעלה של ה XBONE ואני אתקין אותה על כל מחשב אישי, במפרטים שונים משמעותית מה XBONE עצמה, כל משחק שיוצא ל XBONE אני אוכל להריץ! לא משנה איזה שבבים יש לי בקופסא!
אז ליאור, אתה צודק לגמרי, אבל ה SDK הוא למערכת ההפעלה, לא לחומרה. יכול להיות שבניגוד למערכות הפעלה של PC מערכת ההפעלה של הקונסולות לא מכילה בכלל דרייברים ותאימות לחומרה שלא מתוכננת לקונסולה, אבל זה שוב בחירה תוכנתית והגבלה מכוונת שדחפו מייקרוסופט וסוני, ולא איזה מחסום חומרתי שאי אפשר להתגבר עליו.
ולשאלתך jackhammer, הקונסולות מפגרות בחומרה בגלל שאנשים קונים, אז למה להשקיע במשהו חדשני ויקר? כל עוד אנשים ימשיכו לקנות קונסולות מפגרות בחומרה רק בגלל משחקים בלעדיים הקונסולות ישארו מפגרות בחומרה. בדור הקודם סוני איבדה כסף על כל PS3 שהיא מכרה ועשתה רווח רק על המשחקים. אבל אם אנשים יקנו חרא טכנולוגיה ממילא בגלל המשחקים, למה לא להרוויח גם על החומרה?
לסיכום, כל מי שרוצה קונסולה, לכו לקנות את ה alienware alpha או אחד מה steam machines החדשות שיצאו בשנה הבאה. אלה קונסולות ברמות חומרה שונות עם מערכת הפעלה אוניברסלית לכן הם לעולם לא יתחרו ביניהם על בסיס בלעדיים, אלא רק אטרקטיביות.