שיתוף הפעולה בפרופיל גבוה בין מיקרוסופט לחברת Bethesda אותה רכשה בתמורה ל-7.5 מיליארד דולר מרגיש כמו סיפתח גרוע למדי
תקופה לא קלה עוברת על חובבי הגיימינג, ובפרט אלו מתחום ה-PC (אבל לא רק), כשלא מעט מההשקות המדוברות ביותר מתגלות כסיפורי אכזבה צורמים מאוד. בסוף השנה שעברה היה זה The Callisto Protocol שאיכזב ומתחילת 2023 הצטרפו אליו גם Forspoken, Wanted: Dead ו-Company of Heroes 3 בתור כותרים שאולי אינם גרועים לחלוטין, אך בוודאי לא מצליחים לעמוד במלוא השאיפות שנוצרו סביבם. אל הרשימה הזו ניתן להוסיף עכשיו רשמית את Redfall – שעשוי להיות האכזבה הגדולה ביותר לשנה זו עד כה.
כותר הפעולה החדש של המפתחת הצרפתית Arkane Studios, שהביאה לנו בעבר כמה הצלחות משמעותיות כדוגמת Dishonored, האתחול של Prey וגם Deathloop (כולם מצטיינים בבניית עולמות ייחודיים ומעניינים כבסיס עבור משחקיות טובה המשלבת אקשן, התגנבות ואלמנטים קלים של משחקי תפקידים), הושק רשמית לפני כמה ימים וחווה מפח נפש עד כה, כאשר נראה כי בניגוד לבעיות הטכניות בעיקר של משחקים מודרניים רבים אחרים במקרה שלו יהיה קשה לבצע קאמבק גדול באמצעות כמה טלאים עתידיים פשוטים.
Redfall הושק עם בלעדיות לקונסולות ה-Xbox המודרניות ול-PC – ללא זמינות עבור קונסולות ה-PlayStation של סוני, בתור ניצן ראשון לעסקת הרכישה הגדולה של מיקרוסופט עבור חברת האם Bethesda שנועדה להוות מקור עבור יצירות מקור איכותיות שידרבנו את מכירות החומרה. עם זאת, כאשר ציון הביקורות הממוצע עומד על פחות מ-60 מתוך 100 וממוצעי התגובות מהשחקנים עצמם נמוכים עוד הרבה יותר בכל מקור שאפשר ריכוז של נתונים אלו – יכול להיות שבסוני מרוצים מאוד מכך שאינם צריכים לקחת חלק בבלאגן הזה.
המשחק אותו ניתן לחוות לבד או עם עוד שלושה חברים באופן מקוון מספק ארבע דמויות ייחודיות שמשימתן היא להילחם בארגון מרושע שהשתלט על עיירה קטנה וישנונית במסגרת שילוב של ערפדים אימתניים וכנופיות משתפי פעולה אנושיים – אך עם בינה מלאכותית גרועה באופן בלתי רגיל, מספר גדול מאוד של באגים טכניים אשר מקלקלים כל נסיון לצלול באופן משמעותי אל תוך העלילה והמשחקיות ועולם משחק שמרגיש משעמם וריקני לחלוטין, רבים ברחבי הרשת טוענים כי התוצר שנחת בחנויות לא ראוי להיחשב אפילו שלב אלפא של כותר AAA אמיתי במחיר מלא.
ב-Redfall אין סרטונים עלילתיים מונפשים כלל, כאשר כל העלילה מועברת דרך מעברונים עם תמונות או דרך פתקים ומכתבים שונים שפזורים בעולם המשחק, לצד מעין סצינות פלאשבק סטטיות שניתן לצפות בהן תוך כדי המשחק. בנוסף, הכותר מוגבל לקצב ריצה של 30 פריימים בשנייה בקונסולות, כולל ה-Xbox Series X החזקה יותר, למרות שהאיכות הגראפית רחוקה מלהרשים וכוללת מספר גדול של עצמים באיכות חזותית ירודה – וכל זאת על אף העובדה שהכותר מגיע עם תג מחיר מומלץ רשמי מודרני מוגדל של 70 דולר למהדורת הבסיס, או 100 דולר למהדורת האספנים המורחבת.
גם Star Wars Jedi: Survivor שהושק ימים בודדים לפני Redfall לא זכה לפתיחה נטולת צרות, עם ערימות של בעיות יציבות וביצועים גם במחשבים האישיים וגם בקונסולות – אך במקרה של הכותר מ-EA ניכר כי יש יסודות משחקיות חזקים כך שלאחר טיפול במרבית הבעיות הטכניות ניתן יהיה לקבל מוצר שלם ראוי מספיק, בעוד שאצל Redfall הבעיות הרבות הן הרבה מעבר לבאגים או גליצ'ים בלבד. עדות לכך ניתן לקבל מ-Steam, בה Survivor מחזיק כעת ב-56 אחוזי ביקורות חיוביות בהתבסס על מעל ל-18,000 דעות אחרי שכבר החל את דרכו עם פחות מ-35 אחוזי ביקורות חיוביות, בעוד ש-Redfall לא נראה בשום מקום בעמוד הראשי של הפלטפורמה ומחזיק ב-31 אחוזי ביקורות חיוביות בלבד, בהתבסס על פחות מ-1,500 דעות שמעידות כנראה על הפופולריות הצנועה משמעותית.
כמו כותרים רבים אחרים שמגיעים ממיקרוסופט עצמה, גם Redfall הפך זמין במסגרת שירות ה-Game Pass החודשי של החברה לצד המכירה הנפרדת שלו, כך שמשתמשים רבים קיבלו הזדמנות להתנסות בו מבלי לשלם 280 שקלים ויותר עבור התענוג – אך נראה שגם זה לא מנחם את המוני המאוכזבים שייחלו לראות כאן הברקה נוספת של Arkane שתוכל לספק תחרות כלשהי עבור הבלעדיים האיכותיים מבית סוני (כמו God of War: Ragnarök או Horizon: Forbidden West). יהיה מעניין לראות את מאמצי השיפור בדיעבד של הכותר הלוקה בכל כך הרבה אספקטים יסודיים שלו – בייחוד לאור ההבטחות של היוצרים כי זה עומד להיות הכותר בעל תוכנית התמיכה וההתפתחות הגדולה ביותר שהם הפיקו עד היום.