מיקרוסופט מבטיחה: נשפר את יכולות הגיימינג בחנות של חלונות 10 בקרוב • HWzone
גיימינג

מיקרוסופט מבטיחה: נשפר את יכולות הגיימינג בחנות של חלונות 10 בקרוב

בחברה נחושים להמשיך ולטפח את האלטרנטיבה שלהם ל-Steam, אשר תקבל באופן בלעדי חלק גדול ממשחקי ה- המובילים בעתיד הקרוב

חנות האפליקציות של ענקית התוכנה עבור 10, ה- Store, הצליחה להכעיס חובבי גיימינג רבים בתקופה האחרונה, כשהפכה לבית הרשמי של כותרים בולטים כמו Rise of the Tomb Raider (שזמין גם ב-Steam לשמחתנו) ו-Gears of War: Ultimate Edition – והפגינה כמה וכמה חסרונות ובעיות טכניות מהותיות, שהעלו דז'ה-וו די שלילי לשירות ה-Games for Live הידוע לשמצה, שהיווה פלטפורמה נוראית למשחקים מסויימים לפני כמה שנים ונסגר לבסוף בקול ענות חלושה.

בשל העובדה שחנות האפליקציות עושה שימוש בארכיטקטורת ה-UWP (ר"ת Universal Windwos Platform) החדשנית של מיקרוסופט, שנועדה לאפשר יצירת אחודות שיוכלו לפעול על כל המכשירים מבוססי החלונות באשר הם, ללא קשר לארכיטקטורת החומרה הספציפית של המכשיר, המשחקים אשר מתבססים עליה מגיעים ללא קבצי הפעלה בפורמט המוכר לנו מעולם החלונות (exe) ובכך אינם ניתנים לשליטה ושינוי, נכון לעכשיו, בידי מנהלי ההתקן של כרטיסי המסך.

קונספט ה-UWP הוא מבטיח מאוד, אך היישום נכון להיום לוקה בחסר - בייחוד בכל מה שנוגע לגיימינג
קונספט ה-UWP הוא מבטיח מאוד, אך היישום נכון להיום לוקה בחסר – בייחוד בכל מה שנוגע לגיימינג

כל זה אומר שהאפשרויות הגראפיות שאותן בחרו לכלול המפתחים בתוך הכותר עצמו הן היחידות שיהיו זמינות לשחקנים – ונכון לעכשיו כמה מהיכולות הבסיסיות והפופולריות ביותר כלל אינן נתמכות בידי הפלטפורמה. שחקנים לא יכולים לבחור להפעיל משחקים במצב של מסך מלא ובלעדי, אלא רק במצב בו מדובר בחלון ללא שוליים (borderless window) אשר לא מאפשר לקבל את הביצועים המיטביים מהחומרה בחלק מהמצבים (המשחק אינו היישום המובהק הבלעדי שמקבל גישה למשאבי המערכת), לא קיימת תמיכה במערכי SLI ו-CrossFire מרובי , אין תמיכה במודינג משום שאין תיקיית קבצי הפעלה קלאסית להתבסס עליה, אין תמיכה בכפתורי מאקרו מוגדרים מראש במקלדות ועכברים ועוד.

מעל לכל אלו ניצבת בעיה מוזרה נוספת, במסגרתה הסינכרון האנכי התוכנתי של התצוגה מופעל באופן קבוע וללא יכולת לביטולו – במילים אחרות, הגדרת ה-Vsync למניעת אפקט "קריעה" בתצוגה בעת תזוזה בתוך המשחק פעילה תמיד. יכולת זו בעייתית עבור אלו שמעוניינים לקבל ביצועים גבוהים יותר מהכותר על חשבון האיכות הכללית של התצוגה (ל-Vsync פגיעה מסויימת בביצועים, שבחלק מהכותרים היא משמעותית מאוד) – ובעיקר עבור בעלי המסכים תומכי ה-FreeSync וה-, שהן טכנולוגיות להשגת אותו אפקט החלקה ללא הפגיעה בביצועים, ובקצבים של יותר מ-60 הרץ בהתאם ליכולת החומרתית של אמצעי התצוגה.

Gears of War Ultimate Edition הוא אחד מהמשחקים הגדולים הראשונים שהושקו בלעדית לחנות האפליקציות של חלונות 10 - והוא סובל לא מעט בשל כך
Gears of War Ultimate Edition הוא אחד מהמשחקים הגדולים הראשונים שהושקו בלעדית לחנות האפליקציות של 10 – והוא סובל לא מעט בשל כך

בשורה התחתונה, נראה כי ניתן להסכים עם מגוון הקולות ברחבי הרשת שמצהירים כי חנות האפליקציות של מיקרוסופט, ופלטפורמת ה-UWP כולה, עדיין רחוקים מהבשלות הנדרשת עבור משחקים מתקדמים בפרופיל גבוה, שהחלו לפתע להופיע בה – וימשיכו לעשות זאת בקצב מוגבר בעתיד הקרוב, כחלק מהאסטרטגיה של החברה לחזק את מעמדה של חלונות 10 כמנוע גיימינג עדכני לעידן ה- 12 שבפתח.

הגיימרים לא מרוצים מהמצב שנוצר, בלשון המעטה, אך נראה כי במיקרוסופט לא ממש מתרגשים וממשיכים להיות אופטימיים למדי – עם הבטחה לעדכון קרוב שיאפשר את ביטול אפשרות ה-Vsync במשחקי UWP, שאמורה לאפשר את התמיכה בטכנולוגיות ההחלקה החומרתיות שהוזכרו קודם. עם זאת, אנשי החברה לא סיפקו תאריך יעד לעדכון המדובר – ובינתיים גם לא סיפקו התייחסות נוספות לשאר המגבלות של הפלטפורמה, שחלקן מהותיות לא פחות מעניין ה-Vsync.

במיקרוסופט מבטיחים לעדכן ולטפל במגבלת ה-Vsync - אך בינתיים אין הבטחות בנוגע למגבלות הגדולות האחרות של הפלטפורמה
במיקרוסופט מבטיחים לעדכן ולטפל במגבלת ה-Vsync – אך בינתיים אין הבטחות בנוגע למגבלות הגדולות האחרות של הפלטפורמה

אז האם מדובר כאן בעוד כשלון גדול וידוע מראש, או שהפעם העקשנות של תשתלם לה ובהמשך כולנו נתחיל לאמץ את ה-UWP כמנגנון חדש לצד יישומי ה-x32/x64 הישנים והטובים? נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם.

הגיימרים ימשיכו לזעום?
הגיימרים ימשיכו לזעום?

תגיות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close