התגעגעתם? סדרת משחקי התפקידים העתידנית של BioWare חוזרת עם גלקסיה וקו עלילתי חדשים לגמרי
מה עושים כשסדרת המשחקים האהובה והאהודה שלכם מסתיימת באנטי-קליימקס שמותיר אחריו מיליוני מעריצים מאוכזבים ובעיקר עצבניים? מתחילים מחדש, כמובן.
Mass Effect: Andromeda הוכרז בתערוכת E3 2015, לאחר הרבה רמיזות וחצאי איזכורים, בתור הפרק הרביעי בסדרה שפותח דף אחד לחלוטין: מאורעות המשחק החדש יתרחשו מאות שנים לאחר אירועי הטרילוגיה של שפרד, ואמנם אין ספק שהם יושפעו ויוזכרו לא אחת, אך במבט הכללי נראה שהפעם נקבל חוויה שונה לחלוטין בגלקסיה אחרת, עם דמויות אחרות לחלוטין ולכאורה גם עם משחקיות שמנסה לרענן את הנוסחה.
המשחק החדש יבוסס על מנוע ה-Frostbite 3 המרשים שמככב במרבית כותריה החדשים של EA, ויפותח בידי BioWare שהביאה לנו את משחקי Mass Effect המקוריים ולאחרונה גם את Dragon Age: Inquisition המשובח, שהוכיח כי למפתחת הוותיקה יש יכולת ללמוד משגיאות העבר ולספק ריבאונד איכותי לאחר כותר מאכזב שלא ממש עמד בציפיות (שזה בערך מה שהם יצטרכו לעשות גם במקרה של Andromeda).
Mass Effect: Andromeda יכיל מרכיב לשחקן יחיד שיהיה המרכזי, אך אמור לכלול גם מרכיב מקוון מרובה משתתפים, משהו שהוצג בסדרה רק ב-Mass Effect 3 ובהצלחה מועטה. הכותר מיועד למערכת החלונות ולקונסולות הדור הנוכחי של סוני ומיקרוסופט, אם כי יקח עוד זמן מה עד שנזכה לראות האם יש כאן תחייה ראוייה – Andromeda מכוון כרגע לתאריך השקה בסוף שנת 2016.
קאמבק מבורך או מיותר? ספרו לנו מה דעתכם.
נראה שזה לא הולך להיות משחק עם עלילה סוחפת כמו הטרילוגיה.
מהצד השני גם העלילה של הטרילוגיה נגנבה כמעט לחלוטין מסדרת star control כך לא צריך לזקוף אותה לזכותם בכל מקרה.
איך הגעת למסקנה הזו?
די, נו. עליתם על רכבת הבכיינות של הסוף של ME3? עזבו שאתם מטעים לגמרי, המשחק לא מתחיל מחדש, הוא מתחיל סיפור אחר כשאירועי הטרילוגיה הקיימת לא נשכחו ולא נמחקו. משם נתקדם לזה שבחירות אומנותיות צפוי שיהיו להם מבקרים, אבל זה לא משנה את העובדה ש ME3 היה משחק מ-ע-ו-ל-ה, וזה פשוט ביזיון שאתם מציגים אותו ככישלון כזה. במיוחד עם אפס ראיות ל"מיליוני מעריצים עצבניים" אני מכיר יותר שאהבו את הסוף של הטרילוגיה מאנשים ששנאו אותה, ואני אחד מהם.
להבא תשתדלו להתמקד בכתיבה על הנושא הנוכחי ולא בפסאודו ביקורת פאסיבית אגרסיבית למשחק קודם.
מחכה בכיליון עיניים למשחק הזה…
קצת מאכזב שבחרו במנוע Frostbite 3, ציפיתי למנוע Unreal 4.
RIGHT][COLOR=#333333]Frostbite 3. זה המנוע
מן הסתם שהם משתמשים ב
מה שמפריע לי במנוע הזה הם השיידרים של מים, ו-HDR מוגזם בתאורה.
רוב הסיכויים שזה יהיה מנוע חדש
http://www.worldsfactory.net/2015/04/07/frostbite-technical-director-dx12-baseline-holiday-2016-games
לאיזו מסקנה? לגבי העלילה ,זה פשוט נשמע יותר שהמשחק הולך להיות יותר משחק של תגליות חדשות מאשר משחק של הצלת הגלקסיה…
מה שהפך את העלילה במשחקים הקודמים לכלכך טובה היתה התחושה שאתה במלחמה נואשת להצלת היקום וממש הרגשת את החוסר אונים ומה מונח על כף המאזניים.
אולי הם ימשיכו להעתיק מסטאר קונטרול ובגלקסיה החדשה יהיו שני מינים משעבדים שילחמו אחד עם השני כדי להחליט מה לעשות עם המינים המשועבדים. ההעתקה שלהם מהמשחק השלישי היתה כלכך בוטה שאני לא אופתע אם הם יעשו זאת גם ברביעי…
בלי קשר לסוף (המטופש) החלק השלישי פשוט משחק גרוע. החלק הראשון משחק תפקידים עם אלמנטים של פעולה. החלק השני משחק פעולה עם אלמנטים של תפקידים ודמויות עמוקות עם סיפור אישי מרתק כפיצוי. החלק השלישי משחק פעולה מטופש. הסוף זה רק הדובדבן על ערימת החרא.
החלק השלישי משחק פעולה מטופש בלבד. הסוף זה רק הדובדבן על ערימת החרא.
כל הסדרה מצויינת, ME היא באמת רענון בעולם המשחקים שממחזרים את עצמם בעודף hype.
לי למשל הסוף באמת מובן, בכל מקרה צריך סוף בשביל להתחיל סיפור חדש…
המשחק השלישי בסדרה היה באמת הclimax של הסיפור והיה מעולה ,היו בו גם הרבה יותר אלמנטים של תפקידים מהמשחק השני וBIOWARE בעצמם אמרו שהם רצו להחזיר כמה אלמנטים של RPG מהמשחק הראשון. אם כבר השני היה יותר משחק פעולה.
אני רק מודאג שנקבל איזה משחק חלל גנרי עם עלילה ודמויות בינוניות ומשעממות. אף על פי כן ,בטח כמה דמויות מהמשחק המקורי יחזרו (Liara היתה רק בת 100 והאסרי חיים עד 1000 וגם הקרוגן חיים מאות עד אלפי שנים אז סביר שגם Grunt וורקס יחזרו) .
שמח מאוד שהם החזירו את Mako, אני אוהב את הטיול בכוכבים אחרים.