כך תגדירו את העכבר שלכם לגיימינג • HWzone
ציוד הקפיגיימינגמדריכים

כך תגדירו את העכבר שלכם לגיימינג

כל מי ששיחק קאונטר סטרייק ויצא לו לצפות במשחקם של אחרים לאחר שקיבל Headshot, וודאי נתקל באותם שחקנים אשר מצליחים לשים הריגה מדוייקת עד הפיקסל האחרון עם ה-Deagle או ה-AWP שלהם, עוד לפני שהספקתם לקלוט מאיפה הטרוריסט הזה הופיע. אמנם מהירות קבלת ההחלטות שונה בין אנשים, וכמו כן יתכן ששנים של משחק הם אשר ליטשו את את כישוריהם של צלפים אלו, אך הגורם המכריע בביצועים מהירים שכאלו הוא דווקא הציוד בו משתמשים. ויותר נכון העכבר והגדרותיו במערכת ובמשחק.
 
כל פעולה פיזית, מורכבת או פשוטה ככל שתיהיה אנו יכולים לבצע במהירות ודייקנות לאחר חזרה מרובה על פעולה זו. זאת הודות לחלק קטן במוחנו האחראי על המוטוריקה של הגוף. חלק זה של מוחנו הוא פרימטיבי ואנו חולקים אותו עם בעלי-חיים רבים אחרים, אך בשונה מהאונות האנאליטיות של המוח האנושי המוח המוטורי מסוגל לעבד כמות מידע עצומה בפרק זמן קצר מאוד.
 
הוכחות לכך ניתן לראות בדוגמאות רבות. הליכה מצריכה שמירה על שיווי משקל, הפעלת מאות שרירים בכל הגוף ואינטרקציה מתמדת עם החושים וכל זאת נעשה מבלי שנחשוב על כך. כל מי שניגן על פסנתר מכיר את כמות הריכוז העצומה שנדרשת בפעמים הראשונות שמנגנים יצירה. והוא גם יודע שבכל חזרה על קטע הידיים זוכרות יותר ויותר לנגן את את היצירה בצורה אוטומטית. הפעולות האוטומטיות האלו, או השרירים הוא בדיוק מה שמאפשר לצלפים בקאונטר סטרייק, או בכל משחק אחר לפעול במהירות ודייקנות.
 
שמרו על עקביות
 
הפן החשוב ביותר בעכבר גיימינג הוא העקביות אשר מאפשרת שרירים. עקביות העכבר מתבטאת באופן הבא: ניקח לדוגמא משחק מגוף ראשון. נניח שהדמות פונה אל נקודה מסוימת על קיר. החלקת העכבר למקום כלשהו על השולחן והחזרתו למקום המוצא צריכים להחזיר את מבט הדמות לאותה הנקודה בדיוק. ללא השפעה מצד מהירות החלקת העכבר. בצורה זו הפניית הדמות לא דורשת בדיקה מתמדת. ובדיוק כמו שאנו יכולים לסובב את הראש תשעים מעלות לכיוון מסויים בתנועה מהירה וטבעית אחת, כך נוכל לכוון את הדמות במשחק בתנועות עכבר קבועות אשר יקבעו בזכרון השרירים ויהפכו למהירות וטבעיות.
 
הגדרות ברירת המחדל בווינדווס לא מאפשרות לאף עכבר את אותה העיקביות. על מנת לשנות את הגדרות העכבר לערכים הרצויים יש להיכנס ללוח הבקרה > הגדרות עכבר > לשונית אפשרויות מצביע.  תחת לשונית זו תמצאו אפשרות בשם "שפר דיוק מצביע" עליכם להוריד את הסימון מאפשרות זו ולבטל אותה:
 
 
אפשרות זו היא למעשה מהירות מצביע דינמית אשר משתנה ביחס למהירות החלקת העכבר. זאת אומרת שבמשחק הזזת העכבר למקום מסוים במהירות מסויימת והחזרתו ממקום זה למקום המוצא במהירות שונה לא תחזיר את מבט הדמות לאותה הנקודה. בהתחלה – יהיה קשה לשחק בלי אותה ההעצה של העכבר, ואפילו העבודה בשולחן העבודה תיהיה פחות נוחה, אך תופתעו לגלות שבתוך מספר ימים לא רק תתרגלו לשליטה החדשה, אלא תרגישו שיפור משמעותי בשליטה שלכם על המשחק.

בלי רגישות יתר

 
השלב השני בחשיבותו בהגדרת העכבר שלכם הוא קביעת ה-"רגישות" ("Sensitivity"). הגדרה זו היא אינדיבידואלית לחלוטין ומוחלטת אצל כל אדם. ה-Sensitivity הוא למעשה היחס בין המרחק הקווי בהזזת העכבר על השולחן לבין המרחק הזוויתי בהפניית הדמות במשחק. הסיבה שיחס זה הוא שונה וקבוע אצל כל אדם טמונה במאפיינים הפיזיים השונים של כל אדם. השרירים של כל אחד יודע את כמות הכח שיש להפעיל בכל שריר על מנת לבצע תנועה מסויימת של המסה באותו חלק גוף. מטרת קביעת רגישות העכבר המתאימה היא להתאים את התנועות במשחק לזכרון השרירים של הגוף. זהו שלב חשוב ביותר על מנת לאפשר את השליטה הטבעית במשחק.
 
הדרך הנוחה ביותר למצוא את הרגישות המתאימה לכם היא במשחק קאונטר סטרייק, זאת כיוון שמנוע התנועה של המשחק הוא מהטובים ביותר. כמו כן כיוון שהמשחק מאפשר לשנות את הרגישות בקלות מבלי לחזור לתפריט ההגדרות לשם כך. במשחק עליכם להיכנס לשרת ריק או לפתוח שרת פרטי כדי שלא ירו בכם כל הזמן. מקמו את הדמות מול קיר רחב במרחק כחמישה מטרים ממנו. בחרו נקודה בולטת על הקיר או צרו אחת בעזרת יריה אחת על הקיר.
 
עתה נועו לצדדים בסטרייפים תוך שימוש במקשים A ו-D. נסו לשמור את הכוונת על הנקודה. אם אתם מוצאים את עצמכם עושים תיקון יתר ועוברים את הנקודה בכל תיקון שאתם עושים, עליכם להוריד את ערך רמת הרגישות של העכבר שלכם. אילו לעומת זאת אתם לא מזיזים את הכוונת די ולא מגיעים עד לנקודה בכל תיקון שאתם עושים עליכם להגדיל את ערך הרגישות. עשו זאת כאשר בכל התאמה של ערך הרגישות אתם עושים חצי מהשינוי הקודם, עד שלבסוף תוכלו לשמור את הכוונת על הנקודה בזמן שתנועו לצדדים.
כדי לשנות את הרגישות במשחק הפעילו את ה-Console ( לחיצה על "~") והקלידו "sensitivity" ואת הערך הרצוי במספר עשרוני עם כמה ספרות שתרצו לאחר הנקודה.
ניתן גם להיכנס להגדרות המשחק ולשנות את הערך תחת לשונית העכבר. כמובן, יכול מאוד להיות שהמשחק המועדף עליכם הוא לאו דווקא קאונטר סטרייק או משחק הבנוי על מנוע של ה-"Source". אם זהו המצב, יתכן ולא תמצאו קונסולת פקודות במשחק או אפילו מקום להקליד את ערך הרגישות שלכם.
 
למרות זאת, הרב המוחלט של המשחקים כוללים סרגל גרירה לקביעת הרגישות. ובד"כ סרגל זה מחולק לעשרה שנתות ולמאה מיקומי בורר אפשריים, כאשר הערך המינימאלי הוא אחד והערך המקסימאלי הוא עשר. נסו לדייק בקביעת הבורר על הערך הרצוי וקבעו את רגישות העכבר המתאימה לכם בכל משחק המועדף עליכם.
 
הגדירו רזולוציה שמתאימה לכם
 
ישנו שלב חשוב נוסף, אם כי פחות קריטי. אחד המדדים של עכבר גיימינג הוא ה-DPI. ה-DPI הוא הרזולוציה של החיישנים האופטיים. זאת אומרת עד כמה קטנה ודקה יכולה להיות התנועה הקטנה ביותר של העכבר אותה החיישן יצליח לקלוט. ללא קשר לערך ה-DPI של העכבר שברשותכם כדאי להגדיר את העכבר ב-Windows כך שמלוא היכולת של החיישן תנוצל.
 
אם לא שיניתם את הגדרות ברירת המחדל של Windows אתם יכולים לדלג על שלב זה, אך כדי לבדוק ליתר בטחון. יש להיכנס ללוח הבקרה > הגדרות עכבר > לשונית אפשרויות מצביע. תחת לשונית זו תמצאו סרגל בשם מהירות מצביע. את הבורר יש לקבוע על השנתה השישית משמאל.
כאשר הבורר נמצא על שנתה זו, כל ספירה של חיישן העכבר שווה לתנועה של פיקסל אחד על המסך. כאשר הבורר נמצא על ערך קטן יותר, ספירת חיישן אחת מתוך מספר ספירות לא מתורגמת לתנועה על המסך וכך מהירות המצביע הולכת וקטנה. כאשר הערך הוא גדול משש כל ספירה של החיישן מתורגמת לתנועה של מספר פיקסלים על המסך – מה שגורם לתנועה מהירה יותר של המצביע, אך זאת על חשבון הדיוק. כל ערך מלבד שש פוגע בדיוק העכבר במשחק ולכן חשוב לוודא שההגדרות נכונות. כדאי לבצע שלב זה לפני תהליך מציאת רמת הרגישות המתאימה לכם ביותר.
 
סיכום
 
לסיכום, השרירים הוא גורם מכריע בשיפור היכולות במשחק. הגדירו נכונה את הציוד שלכם. בטלו את העצת המצביע, והגדירו את המערכת לזהות כל ספירת תנועה שחישן העכבר שלכם מסוגל לספק. לאחר מכן, התאימו לעצמכם את השליטה במשחק, בעזרת הגדרות הסנסיטיביטי הנכונות. וצפו בכוונת שלכם מוצאת את דרכה אל ראשי האויבים בהרף עין.

תגיות
Back to top button
Close
Close