NVIDIA ו-Valve יאפשרו לכל בעלי Portal המקורי לחוות אותו מחדש עם רזולוציה גבוהה וטכנולוגיות עקיבת קרניים – בהנחה שיש להם חומרה עדכנית הולמת לשם כך
Portal הוא משחק פאזלים פיזיקלי אגדי ומהפכני, ואם איכשהו לא שיחקתם בו מאז 2007 ועד היום רוצו לעשות זאת ממש עכשיו, כי כנראה שכמו 98 אחוזים אחוזים מ-97,000 המשתמשים שדירגו אותו עד היום לא תצטערו על כך. אם כבר שיחקתם בו, בעוד כמה ימים תהיה לכם סיבה טובה למדי לשקול לחזור לסיבוב נוסף בעולם המוזר של Aperture Science – עם גרסת Portal with RTX שתוציא את כרטיס המסך שלכם להתעמלות בוקר תודות לטכנולוגיית עקיבת הקרניים המתקדמות שמשולבות בה.
היצירה המפורסמת מבית חברת וואלב (Valve), שמקורותיה הם ביצירת אינדי של מספר סטודנטים תחת השם Narbacular Drop, היא לא הראשונה מהעבר שזוכה בשכבת צבע חדשה עם יכולות עקיבת קרניים מודרניות – אך אם לשפוט על פי רשימת הדרישות החומרתיות הרשמיות שמגדירות את ה-GeForce RTX 3060 (כולל טכנולוגיית DLSS2 פעילה), זכרון דינאמי של 16GB ומעבד מסוג Core i7-6700 או מסוג Ryzen 5 3600 בתור המינימום להפעלה בקצב של 30 פריימים בשנייה תחת רזולוציית 1080p צנועה, נדמה כי Portal with RTX עתיד מבחן יכולות קשוח בהחלט עבור חלק גדול מהמחשבים, יותר ממספר גדול של כותרים פופולריים אשר הושקו בפעם הראשונה במהלך השנה החולפת.
הגדרות הביניים המומלצות להפעלת המשחק תחת הגדרות גראפיות כלליות גבוהות, עם עקיבת קרניים פעילה כמובן, תחת רזולוציית 1080p וקצב תצוגה של 60 פריימים בשנייה לפחות מורכבות מכרטיס GeForce RTX 3080 כולל טכנולוגיית DLSS2 פעילה וממעבד Core i7-9700K או מעבד Ryzen 5 3600 – ואילו הגדרות ה-Ultra להפעלת המשחק ב-4K עם קצב תצוגה של 60 פריימים בשנייה לפחות ותחת ההגדרות הגראפיות המתקדמות ביותר מצריכות שימוש ב-GeForce RTX 4080 עם DLSS3, לא פחות ולא יותר, לצד 32GB של זכרון דינאמי וגם מעבד Core i7-12700K או מעבד Ryzen 9 5900. האם זו הגזמה פראית רק בשל תוספת של יכולות ה-RTX השונות למשחק בן 15? כנראה שבקרוב נגלה.
ההשקה של Portal המעודכן אינה מהווה דחיפה אך ורק לחומרות ה-RTX 4080 ו-RTX 4090 החדשות, היחידות שתומכות רשמית בטכנולוגיית ה-DLSS3 המרשימה, אלא גם לכלי ה-RTX Remix המהפכני של NVIDIA, שמבטיח לעזור לחובבי מודינג לשלב בקלות טכניקות עקיבת קרניים, טכניקות לשיפור רזולוציה מבוסס בינה מלאכותית של טקסטורות וטכניקות הארה מודרניות נוספות במשחקים קיימים וותיקים. Portal with RTX הוא תוצרה של פלטפורמת ה-Remix, וסרטון נוסף של NVIDIA מציג את השימוש בכלי גם עבור The Elder Scrolls III: Morrowind הוותיק עוד יותר – כך שעם השקת הכותר במקביל למתן גישה למשתמשים אל תוך RTX Remix אנחנו מחזיקים אצבעות לכך שנקבל עוד הרבה הפתעות נוסטלגיות מרשימות בעתיד הקרוב.
Portal with RTX יהיה זמין החל מה-8 בדצמבר חינם לכל אלו שיש בבעלותם את Portal המקורי במסגרת פלטפורמת ה-Steam – כך שאם לא רכשתם מומלץ מאוד לבצע זאת כעת, בעיקר במסגרת החבילה הכפולה שכוללת גם את Portal 2 המדהים לא פחות (בינתיים ללא מוד RTX משלו, לצערנו) בעבור 55.42 שקלים. תהנו!
אני חושב שתוך שבוע עד חודש יצא עדכון אופטימיזציה למשחק שיקל על דרישות המערכת
ראיתי את הסרטון כמה פעמים ולא הצלחתי למצוא הבדל משמעותי בגרפיקה, מה אני מפספס פה?