אולי זו גרסת ה-Pro המשודרגת ואולי מצעד הכותרים הבלעדיים היוקרתי – מה שבטוח הוא שהקונסולה הסלונית הנוכחית של היצרנית היפנית כבר נכנסת לספרי ההיסטוריה בתור אחת מהמצליחות ביותר
מותג ה-PlayStation הוא אחד מהברגים המרכזיים שמסייעים לסוני להציג הצלחות והבראה פיננסית כבר כמה שנים, וכעת אנחנו מקבלים עוד המחשה לכך כשאחד מסגני הנשיא בחטיבת הגיימינג מכריז על מכירות 86.1 מיליון קונסולות PlayStation 4 מאז ההשקה לפני כחמש שנים.
הקונסולה מבית סוני לא רק הצליחה למכור בהיקף כמעט כפול מזה של ה-Xbox One המתחרה (מיקרוסופט אפילו הפסיקה לספק נתונים רשמיים משלה בשל פערים גדולים אלו שמציירים תמונה שלילית מדי עבורה), אלא נהנית גם ממכירות משחקים בהיקף מרשים מאוד – 777 מיליון עותקים נמכרו עד היום, כלומר תשעה משחקים בממוצע לכל בעלים של קונסולה, שמעידים אולי טוב יותר מכל דבר אחר על ספריית הכותרים הבלעדיים החזקה מאוד שבנתה לעצמה סוני. עם זאת, הלהיטים הנמכרים ביותר של הפלטפורמה הם באופן לא ממש מפתיע לא הבלעדיים, אלא Call of Duty, משחקי סדרת FIFA – ו-GTA 5 כמובן.
סוני אפילו סיפקה לנו נתונים אודות הגוונים הפופולריים ביותר של בקרי ה-DualShock 4 – אך במקביל לא סיפקה שום עדכון אודות היקפי המכירות של אביזר ה-PlayStation VR, מה שעשוי להעיד על כך שאין שום נתון בו החברה יכולה להתגאות באופן פומבי בגזרת המציאות המדומה, לצערנו.
עכשיו, אחרי עוד ימי מבצעים גדולים בהם היה קשה למשי למצוא מלאים של חלק מדגמי ה-PlayStation 4, נראה כי יש סיכוי לכך שמכירות המערכת כבר קרובות מאוד (או שאולי אף חצו) את קו 90 מיליון היחידות, בדרך לעקוף את ה-Wii מבית נינטנדו ואת ה-PlayStation המקורית שלהן מכירות כוללות של כ-102 מיליון יחידות וכ-101 מיליון יחידות בהתאמה במהלך חייהן.
סוני כבר הכריזה כי לא תשתתף בתערוכת E3 הגדולה ביותר בתחום הגיימינג בשנה הבאה, ואם נתבסס על ההיסטוריה שבה ראינו את חשיפת ה-PS4 באותה תערוכה ממש בשנת 2013 – האם המהלך הזה מעיד על כך שמצפות לנו כשנתיים נוספות לפחות עם הדגם הנוכחי לפני המעבר אל הדור הבא? יהיה מעניין מאוד לגלול את המשך דרכה של הקונסולה הזו.