ארבע שנים אחרי שכותר התפקידים Pillars of Eternity שיכנע את גולשי הרשת בכך שהוא מהווה יורש רוחני ראוי למשחקים כמו Baldur's Gate ו-Icewind Dale, מגיע הזמן להכיר את פרק ההמשך השאפתני
אנחנו כבר יודעים שלא רק מפתחים צעירים עם נסיון ומשאבים מועטים פונים לעזרתן של פלטפורמות מימון ההמונים על מנת לקבל צ'אנס להפוך את השאיפות והחלומות שלהם למציאות – גם מפתחים וותיקים ומנוסים בוחרים לעתים בדרך זו, והתוצאות הן לרוב חיוביות בהחלט ומעניקות תיאבון להמשך.
דוגמה לכך היא משחק התפקידים האיזומטרי Pillars of Eternity, שהפך למציאות בשלהי שנת 2012 תודות לעשרות אלפי משתמשי קיקסטארטר שהעניקו סכום כולל של יותר מ-4 מיליון דולר (שיא תחום הגיימינג באותם ימים) למפתחים הוותיקים והנודעים שמרכיבים את סטודיו Obsidian Entertainment.
התוצאה הסופית שלהם הושקה בחודש מרץ 2015 וזכתה מיידית לשבחים מקיר לקיר, מהמבקרים ומהצרכנים כאחד, ואחרי שתי חבילות הרחבה שהושקו בשנה החולפת – עכשיו מגיע הזמן להמשך, עם Pillars of Eternity 2: Deadfire.
ב-Obsidian Entertainment בחרו להשיק גם את הפרק החדש בעזרתם של ההמונים, אם כי הפעם במסגרת פלטפורמת ה-Fig הייחודית והייעודית למשחקים, ולא בקיקסטארטר שהעניקה להם את ההצלחה הקודמת – מה שלא אמור להפתיע אף אחד, בהתחשב בכך שפירגוס אורקהארט, המנכ"ל והמייסד של המפתחת האמריקאית, הוא גם חלק מצוות המקימים של Fig.
הפלטפורמה החדשה מאפשרת למשקיעים לבחור בין תשלום מוקדם עבור קבלת מוצר ממשי כמו בקיקסטארטר, לבין תשלום שמוגדר כשהשקעה – ויוכל להניב החזר של עד פי 3 כשהכותר יושלם ויושק רשמית, ויחל להכניס כסף חזרה. הקונספט המיוחד הזה הוא אולי זה שאחראי להצלחה המשמעותית של Pillars of Eternity 2 כעת – שצבר כבר הכנסות של יותר מ-1.3 מיליון דולר, בתוך פחות משתי יממות. הסכום הזה כבר עולה על המינימום שהוגדר לפרוייקט (מיליון דולר), וכשיש עוד 27 ימים נוספים להשקעות, יתכן שיש כאן פוטנציאל לשבירת השיא של Pillars of Eternity המקורי.
Pillars of Eternity 2: Deadfire החל בפיתוחו בשנה שעברה, ומיועד להגיע לחנויות בעוד כשנה מהיום, במהלך הרבעון הראשון של 2018, כאשר כמו אצל הרבה משחקי מימון המונים נוספים שמגיעים ממקורות מבוססים יחסית, גם כאן כספי הגולשים בהחלט לא מוגדרים בתור מקור המימון היחיד של הפרוייקט, אלא כאמצעי שיעניק למפתחים מרווח נשימה גדול יותר ופוטנציאל להשיק מוצר סופי מלוטש ומתקדם יותר.
אז מימון ההמונים עדיין כאן איתנו, חי ובועט כמו בימיו הטובים ביותר – ומעוניין להוכיח לנו שגם עולם משחקי התפקידים הקלאסיים, שמבוססים על ספרי חוקים מוגדרים, פעולה בתורות ומנוע ויזואלי בזווית תצוגה קבועה, רלוונטי היום לא פחות משהיה בעבר. האם זה יצליח? יש לנו את כל הסיבות להאמין שהתשובה היא חיובית.