מתחרה חדש וממומן קהל על הכביש בקטגוריית סימולטורי הנהיגה רוצה להגיע הכי קרוב שאפשר למסלולי המירוץ האמיתיים
הזקנים יותר בינינו יזכרו זמן בו מי שדחף את מעטפת היכולות הגרפיות של המחשב האישי היו משחקי סימולציית הטיסה. התקופה הזו חלפה מזמן, עם השתכללותם המהירה של משחקי הפעולה התלת-מימדיים מאמצע שנות התשעים ואילך, והיום משחקי פעולה ותפקידים בעולם פתוח הם אלה שמגדירים את הציפיות שלנו מעולמות ויזואליים משוכללים. סימולציות הטיסה נדחקו לקרן זוית כמשחקי נישה, והדגש שלהם על מפות פני שטח שנראות פוטו-ריאליסטיות מגובה של מספר קילומטרים הוחלף על ידי המשימה המאתגרת יותר שלוקחים על עצמם משחקי עולם פתוח מודרניים, להציג עולם אולטרה-מפורט מטווחים קצרים ובינוניים שעדיין נפרש למרחק של מספר קילומטרים מעיני השחקן.
מי שירש בחלק מהמובנים את מקומן של סימולציות הטיסה היוקרתיות במרחב הגרפי, מבחינת תשומת הלב האובססיבית למודלים של כלי הטיס (רכב) שבמרכז המשחק והניסיון לתרגם את חוויית הטיסה (נהיגה) מהמציאות אל הוירטואליה באופן הפוטו-ריאליסטי ביותר האפשרי הם משחקי הנהיגה המקצועיים יותר, אלה שבהם ניתן לראות כל בליטה וחריץ בכביש. משחקים כמו אלה של סדרות Gran Turismo ו-Forza Motosports לא מדמים עולם משחק חסר גבולות, אבל החלקים שבהם הם מתמקדים – הרכבים, הדרך, תנאי מזג האוויר עד לדרגת השלוליות שנקוות בחלקים הנמוכים יותר של הכביש – נעשים בפירוט הגבוה ביותר האפשרי. משחק נוסף כזה, עם שאיפות פוטו-ריאליזם לא צנועות משל עצמו, הוא Project Cars, שלאחרונה הושלם פיתוחו ואשר צפוי להגיע לחנויות ב-8 במאי.
Project Cars פותח על ידי Slightly Mad הבריטים, שעשו לעצמם שם דרך משחקי Need for Speed: Shift, סדרת הבת היותר מקצוענית ופחות דמיונית וסינמטית של מותג הנהיגה המפורסם. ברוח קיקסטרטר גויס הרבה מהכסף לפיתוחו על ידי שחקנים, במקום מחברות משחקים או משקיעים מקצועיים, אם כי בניגוד לרוב הפרוייקטים ממומני הקהל, מי שתרם משמעותית ל-Project Cars צפוי גם לקבל בחזרה הטבה כספית בצורת עמלות מהכנסותיו של המשחק בשלוש שנותיו הראשונות בשוק. הרוח הקהילתית של ערוץ המימון ושל הקשר ההדוק בין הפרוייקט לשחקניו מבוטא בראשי התיבות שמיוחסים ל-Cars בשם המשחק: Community Assisted Racing Simulator.
הדגמה של מסלול סילברסטון הידוע ב-Project Cars לצד מצלמה שמותקנת על הרכב במסלול האמיתי:
כאמור, Project Cars צפוי להגיע לחנויות מוקדם בחודש הבא, לאחר מספר דחיות, וכראוי למשחק שרוצה להתחרות בליגה של ענקים כמו גראן טוריזמו ופורצה, עם מגוון רחב של תכנים. יותר משישים רכבים יגיעו בהשקה הראשונית, כמעט מכל קטגוריה, כוללים רכבי כביש ומסלול, מכוניות נסיוניות, רכבי קרטינג, GT ופורמולה 1 – והמפתחים מבטיחים רכב חדש נוסף בחינם כל חודש. את הרכבים הללו ניתן יהיה לקחת לשחק ביותר ממאה מסלולים בשלושים אתרי מירוץ מקצועיים ברחבי העולם, נגד ה-AI או שחקנים אחרים, במצב קריירה או מירוצים בודדים.
המשחק ירוץ ב-HD מלא וב-60 פריימים לשניה על ה-PS4, ובהפרדה מעט מופחתת (1600 * 900) על ה-Xbox One המעט חלשה יותר, כדי לשמור על קצב של 60 פריים\שניה. על המחשב הרזולוציה כמובן תהיה תלויה במסך ובחומרה שלכם; Project Cars תומך ברזולוציה סופר רחבה על ידי שימוש בשלושה מסכים להצגת שדה ראיה מקיף חלקית, וב-Slightly Mad אפילו הלכו רחוק יותר והגדירו אותו כתומך ברזולוציית 12K – דרך שלושה מסכי 4K. לא בטוח שנבנה עדיין המחשב האישי שיכול להריץ משחק כבד גרפית ב-12K ב-60 פריימים\שניה: עם ציפיות שפויות יותר, דרישות המערכת המומלצות למשחק הן מעבד Core i7 3700 או מקביל לו ומעלה, כרטיס NVIDIA מסדרה 600 לפחות או Radeon מסדרה 7000 ו-8 גיגה זכרון, למרות שהמשחק יעבוד, בפירוט נמוך יותר, גם עם Core 2 Quad Q8400 עם 4 גיגה וכרטיס GTX 260 או דומה לו.