החל מה-9 בפברואר 2018, חברת ענק נוספת תחל להתחרות באופן רשמי בבית החכם של גוגל ואמאזון
אחרי עיכוב קל שדחה את ההשקה המתוכננת מסוף שנת 2017 – ה-HomePod של אפל סוף כל סוף מוכן להתחיל את מה שמסתמן בתור המירוץ הטכנולוגי החם החדש (או לפחות אחד מהם), מול צמד מתחרות שלהן יתרון של מספר שנים וכמה מיליוני משתמשים. למרות הפער הזה בנתוני הפתיחה, זה עומד להיות קרב מסקרן בהחלט.
ה-HomePod, שכולל שבעה רמקולים לטווחי הצלילים הגבוהים, סאב-וופר אחד לטווח הנמוך, מסך מגע מובנה ושבב Apple A8 כפול ליבה שיהיה אחראי על הפעלתה של העוזרת החכמה Siri, זמין לרכישה מוקדמת כבר עתה בארצות הברית, בבריטניה ובאוסטרליה בתג מחיר של 350 דולר – עם זמינות מעשית בחנויות ולקונים החל מה-9 בפברואר, כלומר בעוד כשבועיים.
ההשקה הראשונית תהיה מצומצמת למדי, כאשר זוג המדינות הבאות אליהן יגיע המכשיר הביתי החכם הן גרמניה וצרפת – וזה יקרה שם רק במהלך חודשי האביב, כלומר החל ממרץ 2018 והלאה, כאשר כל השאר ייאלצו לחכות מעט יותר מכך לפני שיגיע תורם.
אין ספק שעם תג מחיר גבוה שכזה ל-HomePod צפוי קרב לא קל כלל מול מערכי המוצרים מבית גוגל ואמאזון, אשר כבר הספיקו למכור (באופן זמני) רמקולים חכמים במחיר התחלתי של 30 דולר בלבד. אין ספק כי המוצר של אפל יכוון לתחרות מול מוצרי הדגל היוקרתיים ביותר של צמד החברות בכל הנוגע לאיכות האודיו והיכולות לנתב אותו באופן חכם ואפקטיבי בחדר בו הוא נמצא בתוך הבית – אך זה בהחלט עלול להיות אחד מאותם מקרים בהם הכמות (והמחיר) חשובה יותר מהאיכות, לפחות למאסה הקריטית של המשתמשים שככל הנראה עדיין לא ממש מודעים לכל היכולות וההבדלים בין הדגמים אך שואפים להצטרף אל המאמצים המוקדמים.
עבור הקהל הישראלי, הגעתו של ה-HomePod לשוק המקומי (שעשויה להתרחש תיאורטית כבר בחודש הבא, דרך ערוצים בלתי רשמיים) תוכל להיות משמעותית במיוחד בשל התמיכה של Siri בעברית, שעדיין לא קיימת אצל העוזרות של גוגל ואמאזון – ותוכל להפוך את המוצר הטרי לקורץ הרבה יותר עבור כל אלו שלא ממש מעוניינים לפנות אל הרמקול הביתי האישי שלהם באנגלית או בשפה זרה אחרת.