היצרנית היפנית סיימה את שנת 2015 עם קצת יותר רווחים מהשנה שקדמה לך, אך גם עם הכנסות מצטמקות גם בקטגוריית הסמארטפונים וגם בקטגוריית חיישני המצלמות
לאן פונים עסקי המכשירים החכמים של סוני? גם בתחילת שנת 2016, נראה שזה עוד לא ממש ברור. אחרי מספר דיווחים לפיהם בחברה שוקלים לצאת מקטגוריית הסמארטפונים התחרותית שנדחו בידי גורמים רשמיים, בחברה מדווחים כעת על תוצאותיהם לרבעון האחרון של שנת 2015 – עם ירידה של כ-14.7 אחוזים בהכנסות ממכשירים חכמים.
נקודת אור עבור סוני היא עלייה קלה בהכנסות לרמה של כ-201 מיליון דולר, בשל מעבר הדרגתי להתמקדות בסמארטפונים יוקרתיים יותר אשר מספרים רמות רווח טובות יותר, אך עם מכירות בהיקף של כ-7.6 מיליון יחידות בלבד, המהווה קיצוץ של יותר מ-35 אחוזים לעומת היקף המכירות בסוף שנת 2014, נראה שבטווח הארוך המצב הוא לא ממש חיובי עבור מותג ה-Xperia הוותיק.
גם עסקי החיישנים למצלמות של סוני, שנחשבים למובילים בתחום, סבלו מהאטה בלתי מבוטלת ברבעון החולף עם ירידה של 12.6 אחוזים בהכנסות בשל ביקוש שהואט וגם הפסד תפעולי כללי של כ-97 מיליון דולר. יתכן שהשלמת הרכישה של עסקי החיישנים למצלמות של טושיבה (ורכישת מפתחת השבבים הישראלית Altair) יסייעו לשנות את המגמה עבור החברה, אך נכון לעכשיו נראה שגם התחום המאוד יוקרתי ומתקדם הזה לא ממש עוזר לסוני להרוויח.
מקור: xperiablog.net
האם כל זה אומר שסוני באמת עשויה לוותר על שאיפותיה לחזור להיות יצרנית סמארטפונים מובילה? או שאולי לחברה יש עוד שפן או שניים שעדיין לא נשלפו מהכובע? נחיה ונראה.
חבל יש להם מכשירים מעולים.. רק יקרים מאוד
לא פלא אחרי המכשירים הקודמים עם בעיות מסך נוראיות ורכישה לא זולה מי יקח שוב סיכון ? בנוסף החברה לא הכירה בבעיה.
הבעיה שלהם זה חוסר שיווק ומחירים גבוהים מדי עבור מוצר עם מאפיינים דומים אצל המתחרים.