לקחנו לבדיקה את מכשיר הדגל החדש של הענקית הקוריאנית כדי לראות האם המהפך העיצובי שלה יצליח לעגן אותו מחדש כמכשיר הדגל האולטימטיבי, כשבחוץ התחרות עזה מתמיד
הקדמה – להיות מספר אחד זה כבר לא מספיק
לפני כמה שנים, אנדרואיד עוד לא הייתה מספיק יציבה בשביל השוק המרכזי. אין מה לעשות, זאת האמת. באותם ימים, האייפון היווה אלטרנטיבה יציבה יותר, ידידותית יותר ופשוט טובה יותר ממכשירי האנדרואיד הכי טובים. אפשר להגיד שבתקופה שסמסונג הוציאה את ה-S3 התמונה החלה להשתנות. היום המצב הוא שונה לחלוטין ומכשירי דגל מעולים תוכלו למצוא אצל כל היצרניות, בין אם מדובר ב-LG, סוני, מוטורולה, הוואווי, אפל או סמסונג כמובן. להוציא מכשיר ממש טוב לשוק זה כבר לא מספיק (במיוחד שאפל נכנעה והחלה לייצר אייפונים גדולים)
אז סמסונג החליטה (בעקבות נותני מכירות נמוכים מהצפוי ל-S5 כמובן) לעשות חשיבה מחדש ולשנות את הנוסחה הכה מוכרת שלה למכשירי דגל, כדי לנסות וליצור עניין מחדש ביצרנית האנדרואיד המובילה. ה-S6 מהווה את השינוי המהותי ביותר בגישת סמסונג כמעט מאז ומתמיד. האם זה מספיק כדי לשמור על התואר שלה כמלכת האנדרואיד? בואו ונבדוק.
אהבנו——————————————
עיצוב מתכת אלגנטי; מסך נאה למדי; מצלמה מצויינת עם פתיחה מהירה מדליקה; ביצועים מצוייניםלא אהבנו
——————————————
להתראות סוללה נשלפת, היה נעים להכיר כרטיס מיקרו SD; אין עמידות למים כמו הדור הקודם; מסך 2K בזבזני בחיי הסוללה בלי ערך מוסף; חיי סוללה פחות טובים מהדור הקודם; מחיר גבוה
גזר הדין
——————————————
סמסונג מנסה להמר על כך שאם היא תרביץ "אפל", כלומר תספק מכשיר פרמיום שנראה מאוד אלגנטי אך למעשה יש בו פחות תכונות מהמתחרים וכל זאת במחיר גבוה מתמיד, אנשים עדיין ירוצו לקנות. עלינו זה לא עבד וניתן לומר בפה מלא שלא היינו ממליצים על ה-S6 לאף אחד, לא כשיש מכשירים כמו ה-G4 של LG בדרך או ה-Z4 של סוני. אכזבה אמיתית.
מפרט טכני
דגם: Samsung Galaxy S6 SM-920F
מערכת הפעלה: אנדרואיד 5.0.2 Lollipop
מעבד: Exynos 7420 עם ארבע ליבות מסוג A57 במהירות 2.1 ג'יגה הרץ ועוד ארבע ליבות מסוג A53 במהירות 1.5 ג'יגה הרץ
מעבד גרפי: Mali-T760MP8
זיכרון: 3 גיגה-בייט RAM
נפח אחסון: 32 ג'יגה בייט
הרחבת micro SD: אין
מצלמה אחורית: 16 מגה פיקסלים, אוטו פוקוס, לד פלאש, צילום ווידאו ב-Full HD ב-60 פריימים לשנייה, 4K ב-30 פריימים לשנייה, 720P ב-120 פריימים לשנייה
מצלמה קדמית: 5.0 מגה פיקסלים, צילום ווידאו ב-1440P
מסך: Super AMOLED בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית 2560 * 1440 (צפיפות מסך של 577 פיקסלים)
קישוריות: HSDPA, 42.2 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps; LTE, Cat4, 50 Mbps UL, 150 Mbps DL, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0
ממשק חיבור: USB 2.0
סוללה: ליתיום-יון, 2,550 mAh
מידות:6.8 * 70.5 * 143.4 מ"מ
משקל: 138 גרם
מחיר רשמי: 3,799 ש"ח
https://www.youtube.com/watch?v=CnYtWWDor2s
עיצוב – כניעה מוחלטת לביקורות
מאז ומתמיד, ניתן לומר שהביקורת העקבית ביותר שסמסונג חטפה על מכשירי הדגל שלה היא הרגשתם "הפלסטיקית" לעומת המתכתיות של מכשירי דגל אחרים, כמו ה-HTC One אבל בעיקר האייפון. באופן אישי, מעולם לא חלקתי את אותה ביקורת, כאשר לטעמי סמסונג הקפידה ליצור מכשירי פלסטיק באיכות הגבוהה ביותר אשר מרגישים נהדר ביד.
אך כנראה שהביקורת עשתה את שלה, ולאחר ניסיון כלים עם הגלקסי אלפא, סמסונג משחררת מכשיר דגל העשוי ממתכת. מדובר במכשיר אלומיניום שאכן מרגיש איכותי ביותר. האם חיי השתנו מקצה לקצה בעקבות מגע המתכת? ממש לא. גם ה-S5 וה-S4 הרגישו לי מעולה ביד "למרות" הפלסטיק ואני בהחלט לא שותף להרגשה שמתכת היא בהכרח טובה יותר, בטח שלא במחיר הזה. והמחיר יהיה ללא ספק כבד לחלק מהמשתמשים כי סמסונג מוותרת על שתי תכונות שהיו כה מזוהות עם כמעט כל מכשירי האנדרואיד שהיא הוציאה באשר הם: סוללה נשלפת וכרטיס הרחבה מיקרו SD.
בואו ונשים את הקלפים על השולחן. סוללה נשלפת (הכוונה לנשלפת ע"י המשתמש ולא רק ניתנת להחלפה בקלות במעבדה) היא תכונה ארכאית ששורשיה הגיעו מהימים הראשונים של הסלולר שבהן הסוללות היו חלשות להחריד והמכשירים היו בזבזניים להחריד. צרכנים כבדים פשוט התרגלו לתכונה הנ"ל, אך כיום במחיר של סוללה מקורית סביר להניח שתוכלו לקנות מטען נייד איכותי עם נפח גדול מאשר הסוללה המקורית. לכן אני אומר ברוך שפטרנו על התכונה הזו.
אבל לוותר על כרטיס מיקרו SD? תכונה כה מזוהה של מכשירי סמסונג באשר הם? קשה לי להתגבר על כך ואני בטוח שצרכנים שרגילים להשתמש בכרטיס זיכרון ומעבירים ממכשיר למכשיר את המדיה שלהם בקלות רבה לא ישוכנעו בקלות לוותר על כך.
שלא תבינו לא נכון, ה-S6 הוא מכשיר מעוצב להפליא (ושדומה באופן שיותר ממעורר חשד לאייפון 6 בזוויות מסויימות) שמרגיש נהדר ביד. מגע המתכת המעוגלת יחד עם הזכוכית משני הצדדים (גורילה גלאס 4 דרך אגב) באמת נותנים הרגשה של מכשיר פרימיום, אבל אני באמת לא חושב שזה היה שווה את המחיר.
מסך – מי ביקש פיקסלים ולא קיבל
ה-S6 מגיע עם הגימיק האחרון במכשירים הסלולריים שלכם, מסך ברזולוציית 2K או 1440P בגודל 5.1 אינץ'. מה שזה אומר זה שיש לו צפיפות מסך של 577 PPI והרבה יותר פיקסלים ממה שצריך. אני מבין את היצרניות שמרגישות צורך ליישר קו עם המגמה הזו של מסכי 2K אבל זה מתסכל אותי בתור צרכן. אין יתרון למסכים הללו בגדלים האלו, אין שום סיכוי שתוכלו לראות הבדלים ברזולוציה מעל Full HD אך צריכת הסוללה גודלת כי יש יותר פיקסלים לאכלס. במקרה הנ"ל, למרות שהמסך גם חד להפליא ועם בהירות מסנוורת ממש, מצאתי שהצבעים רווים מדי, תופעה שהייתה שכיחה בעבר למסכי ה-Super AMOLED של סמסונג, אבל כזו שחשבתי שנפטרנו ממנה אחרי המסכים המעולים של ה-S5 וזה של הנוט 4 (שאף הוא היה באותה רזולוציה אך בגודל גדול יותר כמובן). זה בהחלט לא קריטי אבל מאוד בולט לעין.
שמע – שומעים בסדר
חזית השמע לא מרגשת במיוחד. בניגוד לחלק מהמתחרים, ה-S6 מגיע עם רמקול חיצוני יחיד אשר מספק איכות קול סבירה עד טובה. הרמקול ממוקם בחלקו התחתון של המכשיר מה שאומר שלא תכסו אותו עם היד כאשר תחזיקו את המכשיר וזה תמיד טוב. איכות השמע בשיחות היא טובה למדי ומספקת לחלוטין.
מצלמה – תמיד בקצות אצבעותיכם
המכשירים החכמים שלנו כבר מזמן התקרבו הרבה יותר להיות מצלמות עם יכולות סלולריות מאשר ההפך, וסמסונג תמיד ניסתה לעמוד בחוד החנית של החזית הזו. ה-S6 הוא לא שונה כאשר הוא מגיע עם חיישן Sony IMX240, אותו אחד שתמצאו בנוט 4, אך עם טווח מפתח צמצם רחב יותר העומד על f/1.9, מה שנותן תוצאות טובות יותר בתנאי תאורה נמוכים יותר. באופן אישי, אני לא ראיתי שיש שיפור בצילומי הלילה, הם נראים רע כתמיד אצל כל הסמארטפונים.
אפליקציית המצלמה פשוטה מאי פעם ומאפשרת שימוש מהיר וקל לרוב המוחלט של המשתמשים. אגב, לגבי שימוש מהיר, לחיצה כפולה על מקשה הבית מכל מצב (גם כאשר המכשיר נעול) תעלה את אפליקציית המצלמה תוך פחות משנייה, מושלם עבור אותם רגעים שצריכים לצלם בזריזות.
אם אתם משתמשים מנוסים יותר, ניתן להפעיל מצב מתקדם למצלמה ולקבוע באופן ידני הרבה הגדרות כמו רמת ISO, איזון הלבן, רמות חשיפה ועוד. בהחלט אפשרויות מבורכות שעד כה דרשו אפליקציית מצלמה נפרדת ויקרה.
אבל גם אם אתם לא משתמשים מתקדמים, יש עדיין המון מה לעשות. כל מצבי הצילום שאתם מכירים מהגרסאות הקודמות של טאצ'וויז עדיין כאן, רק שייתכן שאת חלקם תצטרכו להוריד בנפרד כתוספות מהחנות. סמסונג עושה זאת כדי לשמור על דברים פשוטים ונקיים, ובעיקר כדי לחסוך מקום לאחר אין ספור ביקורות (מוצדקות) על השטח הפנוי המגיע עם מכשיריה.
בשורה התחתונה, חווית הצילום ב-S6 היא בסטנדרטים הגבוהים שסמסונג עצמה הציבה.
ביצועים – מהיר מאוד, כצפוי
אם יש תחום שלכתוב עליו זה יחסית משעמם זהו תחום ביצועי מכשירי הדגל באנדרואיד. כבר כמה דורות שהביצועים של המכשירים נעים בין טובים מאוד למצויינים, כאשר החומרה מספקת הרבה מעבר למה שהמשתמש הממוצע מבקש וגם מעל מה שהמשתמש הכי תובעני יכול לרצות. ה-S6, עם השבב ה-Exynos 7 7420 שלו המכיל 2 סטים של מעבדים מרובעי ליבות, לא מאכזב ומספק ביצועים יוצאים מן הכלל בכל חזיתות השימוש האפשריות.
בואו ונבדוק את מבחני הביצועים:
3DMark Ice Storm Unlimited (בדיקות גרפיות) – התוצאה: 22,170
Kraken (בדיקות דפדפן בשימוש JavaScript) – התוצאה: 6185.9
Sunspider בדיקות דפדפן בשימוש JavaScript) – התוצאה: 1,781.7
GFX Bench T-Rex HD Offscreen (בדיקות גרפיות בשימוש OpenGL) – התוצאה:.57 FPS
GFX Bench Manhattan HD Offscreen (בדיקות גרפיות בשימוש OpenGL) – התוצאה: 26 FPS
Geekbench Single core (בדיקות מעבד) – התוצאה: 1,493
Geekbench Multi core (בדיקות מעבד) – התוצאה: 5,080
ה-S6 לא רק מנצח בגדול במבחני הביצועים, הוא מרסק את המתחרים עם ציונים כמעט כפולים מהמובילים הקודמים בטבלה בחלק מהבדיקות. מרשים ביותר.
חיי סוללה – המחיר הכבד של רדיפה אחרי מספרים
זוכרים שדיברתי על המחיר הכבד של רזולוציות גבוהות, שהוא נובע מצריכה סוללה גבוהה יותר עקב ריבוי פיקסלים? אז חששותי לא היו לשווא ולצערי אפשר בקלות להגיד שחיי הסוללה של ה-S6 לא טובים בהשוואה לאלו של קודמו. לא רק שנפח הסוללה ירד מ-2,800mAh אצל ה-S5 ל-2,550 mAh ב-S6, הרזולוציה הגבוהה גרמה לכך שהסוללה החזיקה בלחץ יום שלם בשימוש רגיל.
יותר מכך, שימוש כבד, ובמיוחד כזה כמו שמבחני הביצועים יוצרים, רוקן את הסוללה בקצב מסחרר. כל בדיקה גרפית שביצעתי בחלק הביצועים של הביקורת רוקנה את המכשיר בין 15 ל-20 אחוז מהסוללה. זה המון. וזה מאכזב. כן, עדיין תוכלו למצוא את מצבי חיסכון הסוללה המעולים של סמסונג, כאשר ה-"קשוח" מביניהם בעצם הופך את המכשיר שלכם ל-Dumbphone שחור לבן מה שמאפשר לו חיי סוללה ארוכים במיוחד. אבל ביום יום אין לנו ספק שאתם הולכים להתאכזב מחיי הסוללה של המכשיר.
ממשק ותוכנה – סינרגיה מעולה עם גוגל
כידוע, כחלק ממערכת ההפעלה האחרונה של גוגל, לוליפופ, היא הציגה שפת עיצוב חדשה בשם Material Design (ותרשו לי לא לנסות אפילו לעברת את המונח). הרעיון הוא חזרה לבסיס, עם צבעי יסוד, קווים נקיים, עיצוב שטוח אשר בנוי בשכבות ומשתלט על כל שטח התצוגה. שפת העיצוב החדשה התקבלה בחיוב אצל המבקרים וניתן לומר ששילובה עם ממשק הטאצ'וויז של סמסונג הלך מצויין.
המערכת נראית נקייה וחלקה כמו שגוגל התכוונו, אך עדיין לא ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר במשהו חוץ מטאצ'וויז. סמסונג המשיכה את קו המינימליזם שהתחילה בו עם הנוט 3, הנוט 4 וה-S5 ויותר לא תהיו מוצפים בתפריטים על גבי תתי תפריטים עם אין ספור אפשרויות. הכל נמצא למראית עין בצורה פשוטה ואם עדיין אתם לא מוצאים משהו, תמיד יש אפשרות חיפוש מהגדרות המכשיר.
נושא קריאת טביעת האצבע שופר ביותר וכעת במקום החלקה על מקש הבית (מה שהרגיש מאוד לא טבעי וממש לא עבד טוב ב-S5) ניתן פשוט ללחוץ עליו בדומה לאייפון 6. זה הרבה יותר נוח ועובד הרבה יותר טוב אבל בגלל שמקש הבית הוא בצורה מלבנית, מטבעו הוא יתפוס רק חלק מטביעת האצבע בכל פעם, ולמרות תהליך למידה לא רע של סמסונג, זיהוי טביעת האצבע לא מתבצעת באופן חלק בכל פעם. באייפון 6 למשל זה כמעט מושלם ולסמסונג יש הרבה מקום לשיפור.
מה עוד?
חובבי הכושר שביניכים יוכלו למצוא את חיישן קצב הלב בגב המכשיר ליד המצלמה בדומה ל-S5. אני עדיין מחשיב את זה כגימיק טהור, כי מי שבאמת מעוניין במדידת קצב לב מדוייקת ונוחה ימצא דרכים אחרות לעשות אתזה מאשר להחזיק את האצבע על גב הסארטפון שלו (שעונים וצמידים חכמים למשל). ה-S6 מתהדר בטעינה מהירה, תכונה מאוד מבורכת אשר יכולה להטעין את סוללת המכשיר מ-0 עד ל-90% בפחות משעה. גם טעינה אלחוטית מגיעה כברירת מחדל, וזה תמיד דבר חיובי.
סיכום – לא כל הנוצץ זהב הוא
בואו נשים את הקלפים על השולחן. אני לא אוהב את ה-S6. זה לא שהוא מכשיר רע בפני עצמו. הוא יפה, נוח, עם מסך טוב מאוד, ביצועים מעולים, ממשק נוח וחיי סוללה סטנדרטיים. אבל כל זה כבר היה בדור הקודם. אני אפילו אגדיל ואומר שכל זה היה כבר לפני שני דורות. סמסונג הימרו לטעמי חזק מדי על הכיוון הלא נכון. אני לא אומר שחברה צריכה לנסות להתקדם ליניארית במפרט הטכני סתם לטובת מספרים גבוהים יותר ללא תוכן אחריהם, אבל סמסונג ממש הולכת אחורה. היא מספקת עיצוב מתכתי שרחוק מלהוות מהפכה (העיצוב לא היווה בעיניי בעיה בעבר), מורידה תכונות כמו סוללה נשלפת, כרטיס זיכרון ועמידות למים ומספקת סוללה שלא רק בעלת נפח קטן יותר מהדור הקודם, צריכה לספק מעבד חזק יותר ומסך צפוף הרבה יותר. וכל זה דרך אגב, במחיר גבוה יותר.
המחיר הרשמי של ה-S6 לגרסת ה-32 ג'יגה הוא 3,799. זה המון כסף ויותר ממה שסמסונג גבתה על מכשירי הדגל הקודמים שלה בעת ההשקה. רגע, משהו מריח לי כאן מוכר… עיצוב מתכתי ומוכר, היעדר תכונות מפתח ומחיר מנופח ללא סיבה נראית לעין? יש עוד חברה אחת שעונה על כל הקריטריונים הללו בעיניי, חברה שסמסונג מנסה לחקות כבר הרבה זמן. אבל הפעם היא הולכת צעד אחד רחוק מדי, ובעוד משתמשי אפל נוטים להיות נאמנים למותג שלהם, קשה לי לראות את משתמשי סמסונג רצים בהמוניהם לקנות את המכשיר הזה. הייתי אומר אפילו שכל מכשיר דגל אחר יהיה עדיף על ה-S6 מבחינת עלות/תועלת. אני גם לא היחיד שאומר את זה, כאשר בזמן כתיבת שורות אלו מתפרסמת ידיעה לפיה נתוני המכירה של ה-S6 העולמיים עומדים על כ-10 מיליון יחידות לאחר חודש, שזה מעבר לגרוע, זה קטסטרופלי בשביל חברה כמו סמסונג. מאכזב מאוד סמסונג, פשוט מאכזב.
הטוב
- עיצוב מתכתי אלגנטי
- מסך שנראה טוב מאוד
- מצלמה מצויינת עם פתיחה מהירה
- ביצועים מצויינים
הרע
- יקר מתמיד (עולה כמו נוט 4 בעת ההשקה)
- חיי סוללה מאכזבים
- אין כרטיס הרחבה
- אין סוללה נשלפת
- אין עמידות למים
- אין צורך במסכי 2K בגדלים הללו, חיי הסוללה סובלים מכך ללא שום ערך מוסף
וואללה, כל מילה – בול.
מסכים בהחלט.
ואם כבר, אני הולך על LG4.
שם נשאר כל מה שבסמסונג העיפו בגרסה 6.
הביקורת שלך לא נוחה לקריאה.
אתה מפרסם תוצאות של מבחני ביצועים בתור מספרים….
מה אני אמור לעשות עם המספרים האלה?
כל הרעיון של ניקוד במבחני ביצועים זה ההושאה בין המכשיר שעליו עושים סקירה לבין שאר המכשירים.
אחרת מה זה אמור להגיד לי שהS6 קיבל 82 אלף נקודות במבחן XX??? לא הרבה…
גם מצד אחד אתה אומר "ברוף שפטרנו" על הסוללה הנשלפת ומצד שני אתה שם את זה בחסרונות… תחליט.
אני חולק עליך משמעותית בנושא אחד- הסוללה הנשלפת. זה ממש לא "ברוך שפטרנו". כל עוד לא תושג התקדמות משמעותית מבחינת הסוללה, מחזור חיים ממוצע שלה לפני שהיא מאבדת 10-20% מהקיבולת שלה הוא כ800 מחזורי טעינה. זה שנה וחצי- שנתיים, תלוי כמה השימוש במכשיר אינטנסיבי. אני גם מבין את הרציונאל בסוללה מובנה- ויתור על התשתית לסוללה נשלפת מאפשר להכניס יותר קיבלות סוללה או לחילופין לשמור על המכשיר דק.
אבל, וזה אבל גדול מאוד, עבור מי שלא מחליף מכשיר מדי שנה זה חיסרון משמעותי מאוד. תמיד ניתן להכניס מכשיר למעבדה, אך אף אחד לא מבטיח לך שזה לא יהרוס משהו אחר- כגון אנטנות או טעינה אלחוטית, שלפעמים נמצאים על גב המכשיר. סוללה נשלפת משמעה שקט נפשי מבחינת אורך חיי המכשיר אצלך.
בנוסף, שלילת חריץ ההרחבה היא הדבר המטופש ביותר שניתן לעשות. לא רק שהתמונות והמדיה הופכות לתובעניות יותר מבחינת נפח, עכשיו כשגוגל מתעשתת ואנדרואיד M תאפשר להתייחס לכרטיס הזיכרון כהרחבה של מחיצת האחסון הפנימית של המכשיר, חריץ הרחבה שימושי מתמיד.
סדיוק כפי שאמרת, סמסונג מנסה לחקות את אפל מבלי להבין למה עומד בבסיס ההצלחה שלה. צרכני אנדרואיד (ברובם) הם צרכנים מודעים יותר שלא ינהרו אחר מכשיר רק בגלל המיתוג שלו (ישנו מיעוט קולני שכן, אך אני מדבר על הרוב), בטח כשהוא נחות ממתחריו בצורה משמעותית. חיי סוללה ונפח אחסון הופכים להיות משמעותיים מאוד כשלכל מכשירי הדגל די כוח ומצלמות מעולות.
סליחה, אבל הביקורת חובבנית!
– "סוללה נשלפת היא תכונה ארכאית … לכן אני אומר ברוך שפטרנו על התכונה הזו." – אז למה זה מופיע ב"הרע"? – תחליט, טוב או רע?
– אין כרטיס זיכרון נשלף – אני כבר כמעט שנתיים עם נקסוס 5 שלו אין לא סוללה נשלפת ולא כרטיס זיכרון – אפשר לחשוב שכל משתמש ממוצע חייב להחזיק על המכשיר את כל ספריית המוסיקה של 50 גיגה שיש לו או את כל התמונות שהוא צילם ב5 שנים האחרונות – בשביל זה בדיוק גוגל מספקת את שירותי הענן שלה בחינם!! Google Music בשביל המוסיקה וPhotos בשביל התמונות.
– התייחסות לביצועים רק ע"י מבחני ביצועים וללא שום התייחסות למהירות התגובה של המערכת ול"חלקות" הממשק שזה בעצם מה שמעניין את המשתמש הממוצע. למי אכפת שהוא קיבלת עוד 500 נקודות ב3DMark?
– המעבד חזק יותר לא אומר שהוא צורך יותר סוללה, במקרה זה המעבד מיוצר בטכנולוגיית ייצור של 14 ננומטר ולכן צורך פחות סוללה מהמעבד של הS5.
ולכן בסוף זה מסתכם לשני דברים בלבד – המחיר והסוללה. והמחיר מוגזם רק בארץ, בחו"ל הוא עולה בדיוק כמו הקודמים שלו 650$ ועכשיו אפילו כבר פחות.
בנוסף, שלילת חריץ ההרחבה היא הדבר המטופש ביותר שניתן לעשות. לא רק שהתמונות והמדיה הופכות לתובעניות יותר מבחינת נפח, עכשיו כשגוגל מתעשתת ואנדרואיד M תאפשר להתייחס לכרטיס הזיכרון כהרחבה של מחיצת האחסון הפנימית של המכשיר, חריץ הרחבה שימושי מתמיד.
סדיוק כפי שאמרת, סמסונג מנסה לחקות את אפל מבלי להבין למה עומד בבסיס ההצלחה שלה. צרכני אנדרואיד (ברובם) הם צרכנים מודעים יותר שלא ינהרו אחר מכשיר רק בגלל המיתוג שלו (ישנו מיעוט קולני שכן, אך אני מדבר על הרוב), בטח כשהוא נחות ממתחריו בצורה משמעותית. חיי סוללה ונפח אחסון הופכים להיות משמעותיים מאוד כשלכל מכשירי הדגל די כוח ומצלמות מעולות.
צרכני אנדרואיד הם ברובם צרכנים מודעים??? על מה אתה מדבר??
צרכני אנדרואיד הם ברובם צרכני אנדרואיד בגלל המחיר. בגלל שאין להם מושג בכלל מה זה אנדרואיד ומה זה IOS.
אין להם מושג מה הטלפון יכול או לא יכול לעשות.
אתה מדבר על אנשים טכנולוגיים, הם מהווים בערך 1% ממשתמשי האנדרואיד והם ממש לא קרובים לממוצע של צרכני האנדרואיד.
אין ספק שהביקורת מריחה מריח חזק מאוד של דעות מוקדמות….
ה-S6 הוא מכשיר גרוע ש"לא היית ממליץ עליו לאף אחד (!)", באמת??
סוללה נשלפת מעניינת את הביצה השמאלית שלי. בחיים לא היו לי סוללות נוספות גם במכשירים שבהם היא כן היתה נשלפת – את מי זה מעניין? אם רוצים "סוללת גיבוי" אפשר פשוט לקנות במחיר מצחיק סוללת גיבוי ב-USB שגם מכילה הרבה יותר נפח וגם מתאימה למגוון מכשירים שונים.
כרטיס SD מעניין את הביצה הימנית שלי. במכשירים שמגיעים עם 64GB זיכרון מובנה וכאשר יש שירותים חינמיים שמאפשרים אכסון בלתי מוגבל של תמונות/סרטונים/מוזיקה בענן – להתלונן על העדר כרטיס זיכרון (איטי ועלוב) זה פשוט מביך ומגוחך.
היעדר הגנה נגד מים שהיתה ב-S5 ונעלמה ב-S6 זה באמת מבאס, אבל מצחיק שאתה מתלונן על זה ואז שולח אנשים לקנות את ה-G4 שגם הוא לא מוגן מים בכלל….
אותו כנ"ל בדיוק לגבי מסכים ברזולוציה מוגזמת. נכון שזה סתם מבאס, אבל המתחרים שאתה ממליץ עליהם עושים בדיוק אותו דבר.
בנוסף לכל, עושה רושם שהגעת מראש בגישה כלכך אנטי נגד המכשיר הזה, שאתה פשוט מתעלם בבוטות מכל שאר העולם!
זה אחד מהמכשירים הכי אהובים, הכי מומלצים, והכי "Awarded" שיש היום בשוק. קראת בכלל ביקורות עליו? הסתכלת על ביקורות וידאו ביוטיוב?
כשאני ראיתי למשל ביקורת שעושה השוואה של המצלמה בין ה-S6 ל-G4 אני נשארתי עם פה פעור כשזה הגיע לאיכות הסאונד בצילום וידאו – הבדל של שמיים וארץ, שלא נאמר גן עדן ופאקינג גהינום, הקיצון הכי קיצוני שיכול להיות – ה-S6 היה בערך 900 דרגות מעל ה-G4 בתחום הזה, וה-G4 הפך מבחינתי ללא רלוונטי ברגע שראיתי כמה גרוע הוא מקליט וידאו (מבחינת הסאונד כאמור).
האם היתה לזה איזושהי התייחסות בכלל בביקורת? בוודאי שלא. נכון שזאת ביקורת על ה-S6 ולא השוואה מול ה-G4, אבל חיפשתי מילה טובה (אם לא בהשוואה ל-G4 אז לפחות באופן אובייקטיבי) על צילום הוידאו – ווואלה לא מצאתי כלום, נכתב שהמצלמה עובדת טוב וזהו.
עושה רושם שלא בוצעה פה עבודת רקע אמיתית לגבי המכשיר ושאר המתחרים שלו בשוק, אלא שהיא התחילה בתור דף לבן ונקי ומישהו שהחליט כבר מראש לקטול את המכשיר בגלל שאין לו סוללה נשלפת ו-SD CARD פשוט ישב ומילא אותה בכל מיני מילים ומספרים (שלא אומרים כלום לאף אחד, אגב, מסכים עם התגובות מעליי) רק בשביל להגיע לשורה התחתונה שבה הוא מנצל את הבמה ואומר לכולם – "חרא של מכשיר לא הייתי מאחל אותו לשונאים שלי, תקנו G4 ביי".
COLOR="silver"]- – – תגובה אוחדה: – – -[/COLOR]
[=jackhammer;5052129]צרכני אנדרואיד הם ברובם צרכנים מודעים??? על מה אתה מדבר??
צרכני אנדרואיד הם ברובם צרכני אנדרואיד בגלל המחיר. בגלל שאין להם מושג בכלל מה זה אנדרואיד ומה זה IOS.
אין להם מושג מה הטלפון יכול או לא יכול לעשות.
אתה מדבר על אנשים טכנולוגיים, הם מהווים בערך 1% ממשתמשי האנדרואיד והם ממש לא קרובים לממוצע של צרכני האנדרואיד.[/]
אכן.
אבל במקום להתעצבן אתה צריך להבין שקיימת תופעה של אנשים שמשום מה חושבים שכולם כמוהם.
80% מהטלפונים החכמים ששווקו בשנת 2014 היו מבוססי אנדרואיד. 80% מהשוק!!!!
אבל עדיין אותם אנשים טכנולוגיים שיגיבו פה יהיו בטוחים שהיחידים שקונים אנדרואיד הם כאלה שכל היום מתעסקים בצבירת רומים והחלפת קרנלים ויש להם משתמש ב-XDA עם 5,000 הודעות.
בדיוק כמו אותם אנשים נדירים ובודדים לחלוטין – שצורכים סרטי וידאו באורך מלא בטלפון הסלולרי שלהם כמו איזה מסכנים, חונקים את ה-64GB שלהם בפורנו HD או אלוהים יודע מה, שחייב פשוט חייב להיות תמיד במכשיר עצמו ולא חלילה מועבר למחשב/לענן – ואז חושבים שכולם כמוהם וכולם צריכים להיות מסוגלים להכניס כרטיס SD של 256GB אחרת הטלפון לא שווה כלום.
אגב, במקרים הנדירים שאולי באמת צריך פתאום נפח איכסון גדול, אפשר פשוט לחבר לטלפונים האלה דיסק און קיי USB……….
אין ספק שהביקורת מריחה מריח חזק מאוד של דעות מוקדמות….
ה-S6 הוא מכשיר גרוע ש"לא היית ממליץ עליו לאף אחד (!)", באמת??
סוללה נשלפת מעניינת את הביצה השמאלית שלי. בחיים לא היו לי סוללות נוספות גם במכשירים שבהם היא כן היתה נשלפת – את מי זה מעניין? אם רוצים "סוללת גיבוי" אפשר פשוט לקנות במחיר מצחיק סוללת גיבוי ב-USB שגם מכילה הרבה יותר נפח וגם מתאימה למגוון מכשירים שונים.
כרטיס SD מעניין את הביצה הימנית שלי. במכשירים שמגיעים עם 64GB זיכרון מובנה וכאשר יש שירותים חינמיים שמאפשרים אכסון בלתי מוגבל של תמונות/סרטונים/מוזיקה בענן – להתלונן על העדר כרטיס זיכרון (איטי ועלוב) זה פשוט מביך ומגוחך.
היעדר הגנה נגד מים שהיתה ב-S5 ונעלמה ב-S6 זה באמת מבאס, אבל מצחיק שאתה מתלונן על זה ואז שולח אנשים לקנות את ה-G4 שגם הוא לא מוגן מים בכלל….
אותו כנ"ל בדיוק לגבי מסכים ברזולוציה מוגזמת. נכון שזה סתם מבאס, אבל המתחרים שאתה ממליץ עליהם עושים בדיוק אותו דבר.
בנוסף לכל, עושה רושם שהגעת מראש בגישה כלכך אנטי נגד המכשיר הזה, שאתה פשוט מתעלם בבוטות מכל שאר העולם!
זה אחד מהמכשירים הכי אהובים, הכי מומלצים, והכי "Awarded" שיש היום בשוק. קראת בכלל ביקורות עליו? הסתכלת על ביקורות וידאו ביוטיוב?
כשאני ראיתי למשל ביקורת שעושה השוואה של המצלמה בין ה-S6 ל-G4 אני נשארתי עם פה פעור כשזה הגיע לאיכות הסאונד בצילום וידאו – הבדל של שמיים וארץ, שלא נאמר גן עדן ופאקינג גהינום, הקיצון הכי קיצוני שיכול להיות – ה-S6 היה בערך 900 דרגות מעל ה-G4 בתחום הזה, וה-G4 הפך מבחינתי ללא רלוונטי ברגע שראיתי כמה גרוע הוא מקליט וידאו (מבחינת הסאונד כאמור).
האם היתה לזה איזושהי התייחסות בכלל בביקורת? בוודאי שלא. נכון שזאת ביקורת על ה-S6 ולא השוואה מול ה-G4, אבל חיפשתי מילה טובה (אם לא בהשוואה ל-G4 אז לפחות באופן אובייקטיבי) על צילום הוידאו – ווואלה לא מצאתי כלום, נכתב שהמצלמה עובדת טוב וזהו.
עושה רושם שלא בוצעה פה עבודת רקע אמיתית לגבי המכשיר ושאר המתחרים שלו בשוק, אלא שהיא התחילה בתור דף לבן ונקי ומישהו שהחליט כבר מראש לקטול את המכשיר בגלל שאין לו סוללה נשלפת ו-SD CARD פשוט ישב ומילא אותה בכל מיני מילים ומספרים (שלא אומרים כלום לאף אחד, אגב, מסכים עם התגובות מעליי) רק בשביל להגיע לשורה התחתונה שבה הוא מנצל את הבמה ואומר לכולם – "חרא של מכשיר לא הייתי מאחל אותו לשונאים שלי, תקנו G4 ביי".
אכן.
אבל במקום להתעצבן אתה צריך להבין שקיימת תופעה של אנשים שמשום מה חושבים שכולם כמוהם.
80% מהטלפונים החכמים ששווקו בשנת 2014 היו מבוססי אנדרואיד. 80% מהשוק!!!!
אבל עדיין אותם אנשים טכנולוגיים שיגיבו פה יהיו בטוחים שהיחידים שקונים אנדרואיד הם כאלה שכל היום מתעסקים בצבירת רומים והחלפת קרנלים ויש להם משתמש ב-XDA עם 5,000 הודעות.
בדיוק כמו אותם אנשים נדירים ובודדים לחלוטין - שצורכים סרטי וידאו באורך מלא בטלפון הסלולרי שלהם כמו איזה מסכנים, חונקים את ה-64GB שלהם בפורנו HD או אלוהים יודע מה, שחייב פשוט חייב להיות תמיד במכשיר עצמו ולא חלילה מועבר למחשב/לענן - ואז חושבים שכולם כמוהם וכולם צריכים להיות מסוגלים להכניס כרטיס SD של 256GB אחרת הטלפון לא שווה כלום.
אגב, במקרים הנדירים שאולי באמת צריך פתאום נפח איכסון גדול, אפשר פשוט לחבר לטלפונים האלה דיסק און קיי USB..........
אכן.
אבל במקום להתעצבן אתה צריך להבין שקיימת תופעה של אנשים שמשום מה חושבים שכולם כמוהם.
80% מהטלפונים החכמים ששווקו בשנת 2014 היו מבוססי אנדרואיד. 80% מהשוק!!!!
אבל עדיין אותם אנשים טכנולוגיים שיגיבו פה יהיו בטוחים שהיחידים שקונים אנדרואיד הם כאלה שכל היום מתעסקים בצבירת רומים והחלפת קרנלים ויש להם משתמש ב-XDA עם 5,000 הודעות.
בדיוק כמו אותם אנשים נדירים ובודדים לחלוטין - שצורכים סרטי וידאו באורך מלא בטלפון הסלולרי שלהם כמו איזה מסכנים, חונקים את ה-64GB שלהם בפורנו HD או אלוהים יודע מה, שחייב פשוט חייב להיות תמיד במכשיר עצמו ולא חלילה מועבר למחשב/לענן - ואז חושבים שכולם כמוהם וכולם צריכים להיות מסוגלים להכניס כרטיס SD של 256GB אחרת הטלפון לא שווה כלום.
אגב, במקרים הנדירים שאולי באמת צריך פתאום נפח איכסון גדול, אפשר פשוט לחבר לטלפונים האלה דיסק און קיי USB..........
חחח לא התעצבנתי.
ואני מסכים איתך שרוב השוק מבוסס אנדרואיד. לא יודע אם 8020 אבל בהחלט רוב השוק.
אני עדיין לא חושב שהS6 הוא טלפון טוב.
גרסאת הEDGE נראית לי סתם גימיק לא שימושי רק כדי להדגים מה "אפשר" לעשות עם מסך קמור… (לפי מה שהם מראים לי, תכלס שום דבר שימושי)
אולי עוד כמה שנים (או גרסאות מכשירים) נראה משהו שימושי באמת.
בנתיים זה אפילו חיסרון (מבחינתי) כי בצורה שאני תופס את המכשיר חלק מכף היד שלי כל הזמן נוגע בשוליים הקמורים של המסך כי המסגרת שלו יותר נמוכה באיזור הזה. אז אולי סמסונג גם תוציא סרטון שמלמד אותנו איך להחזיק נכון את הטלפון (עקיצה על אייפון 4…).
לגבי הסוללה הנשלפת, מעטים האנשים שאני מכיר שבאמת מחזיקים עליהם עוד סוללה כדי להחליף ברגע שהראשונה נגמרת.
כנ"ל לגבי כרטיס הזכרון. אני לא מכיר הרבה אנשים שבאמת צריכיםשמים כרטיס זכרון נוסף (ובודדים באמת משקיעים בכרטיס מהיר כדי שיהיה נורמלי).
אז גם פה אין שום פגיעה ממשית.
חוץ מהקטע של עמידות במיים אני חושב שהוא שדרוג לעומת הS5. אפילו שמחזיקים אותו ביד הוא יותר נעים למגע (דעה אישית כמובן) וגם יותר מאוזן (בS5 מרכז הכובד שלו לא היה מאוזן, היה בו משהו מוזר)
זה לא מספר שרירותי שהמצאתי, 8 מתוך 10 טלפונים שנמכרו ב-2014 הם אנדרואיד.
http://www.androidcentral.com/2014-8-out-10-phones-shipped-ran-android-more-400-manufacturers-making-devices
כנראה לא יצא לך להתעסק עם המתחרים שלו. פה בבריטניה בכל חנות מציגים את כולם- M9, G4 וS6. אם היה לי כסף עודף כרגע, היחידי מביניהם שהייתי קונה היה הS6. הG4 ענק ומגושם, כיסוי העור מכוער בעיני והרום נראה די רע. הM9 גם כן בטטה ענקית, והביקורות קוטלות את המצלמה שלו. היחיד שעושה הכל הכי טוב זה הS6. אז כן, אין לו בטריה נשלפת, אבל אני יכול להגיד לך שמעולם לא החלפתי בטריה בS1 או בNote2 שלי. הוא לא עמיד למים, אבל זה לא שאתה הולך לשחות עם זה ואין מקום לכרטיס זכרון, אבל לפחות אני כבר לא ממש משתמש לשמיעת מוזיקה או סרטים, אלא בעיקר לגלישה וכדומה, כך שאין לי במה לסתום 32 ג'יגה. זה הכל עניין של דרישות וגישה, ונראה שיש למבקר פה כעס עודף. נראה לי אחלה טלפון, עכשיו אני רק צריך 480 פאונד ספייר. 🙁
אכן. כמו שכתבתי קודם, זה ממש מרגיש כאילו שתוצאות הביקורת הזאת כבר היו ידועות עוד לפני שהיא נכתבה (שלא נאמר עוד לפני שהמכשיר בכלל הגיע למבקר), הוא פשוט ידע מראש על מה הוא הולך לכעוס (אין כרטיס זיכרון, אין סוללה נשלפת, בוו הוו) ואז התמקד בזה והתעלם מכל השאר.
אני מסכים לגמרי- אבל
סמסונג מכוונים לרב המשתמשים שמה שמעניין אותם הוא העיצוב ופשטות.
אני לא אקנה את המכשיר הזה בחיים כי הוא לדעתי פחות טוב מה- 5 שכבר יש לי ואני מאוד מרוצה ממנו.
לדעתי הפשרות שסמסונג הציגה בגלל העיצוב הם מרחיקות לכת- העידר סוללה נשלפת וכרטיס זיכרון זה פשוט לא בא בחשבון (בעיקר אחרי ההכרזה של הגרסה הבאה של האנדרואיד שתתמוך בצורה עוד יותר טובה בכרטיסי זיכרון- כחלק מהמערכת).
אני חושב שהגלאקסי 6 היה צריך להגיע עם תמיכה בכרטיס (כמו ש htc עושה).
חבל.
אחת הביקורות הכי שטחיות, גרועות, מבישות, ביינוניות שיצא לי לקרא בזמן האחרון,
נראה כתיבה ביקורתית של ילד בן 13 שאראה סרטוני יוטיוב של הטלפון וקרא חוות דעת של הערסים מ FXP
שולח את כולם לקנות את ה G4, בזמן ש…..
1. חיי הסולולה שלו חצי מ ה S6 , ( בערך 40% פחות טובה)
2. זה ההטענה שלו פי 3 או 4 מה S6
3. המסך שלו פחות טוב מ הS6 ( הבהירות של ה S בערך פי 2 על ה G )
4. המצלמה שלו פחות טובה מה S6 ( ב1000 רמות פחות טובה)
5. הביצועים שלו ב 40-30% פחות טובים מה S6
6. איכות החומרים שלו פחות טובים מה S6
7. התוכנה של ה S6 יותר טובה ומהירה ויציבה מה LG .
אז אין לו סוללה נשלפת , וכרטיס זיכרון , BIG FING DEAL ….כמו שאמרו פה לפני, נכון שזה חיסרון, אבל זה לא DEAL BREAKER , וגם הכרטיס זיכרון,
הS6 מגיע עם נפחים מצויינים 3264128 ,
.והגנה נגד מים יש בערך רק ל 2 מכשירים בשוק, S5 ו Z's של סוני, אז זה בכלל לא נכנס בתור חיסרון כי זה לא משהו שהוא "בנורמה"
חחחח מצחיק אותי שכבר כמה שנים אנשים יורדים על אייפון שאפל מגבילים אנשים בנפח וסוללה לא נשלפת בגלל שהם רעים מרושעים ורוצים לשלוט על היוזרים שלהם שהם בעצם זומבים ובלה בלה בלה….
ועכשיו שסמסונג עושה את זה (אגב היא לא הראשונה באנדרואיד שמשתמשת בסוללה פנימית ובלי כרטיס זכרון) אז אנשים "אהה לא נורא זה שטויות…."
Galaxy S6 המכשיר הטוב ביותר מכל מכשירי הדגל שנחשפו עד כה ובפער גדול. ביטול עמידות למים, מניעת אפשרות להחליף סוללה ולהרחיב זיכרון צעד מגעיל מצד סמסונג שנועד רק להוזיל עלויות ייצור, קיצור אורך חיי המוצר ודחיפת משתמשים לרכוש גרסאות יקרות יותר בנפח 64GB/128GB. בכל מקרה מדובר במכשיר מצויין. אני אישית לא הייתי קונה אותו כי אף טלפון לא שווה מחיר של מחשב נייד איכותי. לדעתי יש בשוק טלפונים סינים שנותנים 90% מחווית השימוש של S6 בחצי מהמחיר.
אני חולק מאוד על הביקורת שלך, מהסיבות הבאות:
1. עד היום היה לי S4, הסוללה נשלפת, הכמות פעמים ששלפתי אותה שואף ל0.
2. נגד מים – תכונה לא רלוונטית, גם מכשיר נגד מים דורש כיסוי של פתח האוזניות והמטען, לא משהו שתמיד זוכרים.
3. מסך – התלבטתי הרבה לפני שקניתי את המכשיר, לא ראיתי עדיין כזה מסך מדהים.
הצבעים, החדות והבהירות בשמש פשוט משאירים אותך ללא מילים.
4. חיי סוללה – בשימוש יום יומי הטלפון מחזיק יפה מאוד.
אני משתמש בו מהבוקר וכרגע עומד על 26 אחוז.
5. כרטיס זיכרון – נכון, למכשיר יש 32 ג'יגה כאשר רק 24 מהם זמינים למשתמש.
הכל עניין של צורך. כל עוד לא שומעים מוזיקה מהמכשיר (שמים עליו קבצי MP3) או מורידים כל היום משחקים הנפח אחסון מספיק.
6. ביצועים – עובד חלק גם כאשר אני שומע מוזיקה ב8track כשהמכשיר מחובר בbluetooth לרכב, ברקע הוא מסנכרן מיילים, מקבל הודעות ווצאפ ואני נוהג עם וויז.
7. מחיר – ללא ספק המחיר הוא מאוד גבוהה בארץ. בחול ניתן לרכוש את המכשיר גם ב2500-2800 ש"ח לg920f 32gb.
למי שרץ לקנות G4, קראו בGSMARENA את הביקורת עליו (גם מכשיר מעולה, אבל עם חסרונות שונים).
^^ מסכים איתך בהחלט (כמו כל שאר המגיבים בדיון הזה.. שמח לראות שיש תמימות דעים) אבל רק הערה קטנה לגבי סעיף 5: הדגם עם 32GB הוא הכי קטן.. יש גם 64GB ואפילו 128GB. בנוסף לזה, אם רוצים נפח איכסון גדול אפשר פשוט לחבר DOK ל-USB.
ניתן לחבר dok, ניסיתי וזה עובד.
גם מקבלים 130 גיגה אחסון בonedrive. ברגע שאני מתחבר לWIFI הכל עולה לשם אוטומטית.
ונכון, ישנן עוד 2 גרסאות, 64 ו128. בחול ההפרש ביניהם לא גדול, בארץ המחיר גובל בסחיטה.
URL="http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/05/20/samsung-galaxy-s6-bad-sales/"]זה[/URL]). זאת כמובן למרות הביקורות המהללות שיש למכי
בין אם זה כרטיס זיכרון חיצוני שחסר או הסוללה הנשלפת, נראה שאנשים לא ממהרים לקנות את המכשיר (לפי
). זאת כמובן למרות הביקורות המהללות שיש למכישר וצפי מכירה גבוה יותר מכל מכשיר של סמסונג אי פעם.
COLOR
1. היה לי Note 2. כעבור שנה וחצי של שימוש לא אנטנסיבי הסוללה נחלשה משמעותית. הזמנתי סוללה חדשה מ-Ebay והחלפתי אותה בחצי דקה. מי שיקנה S6 ישלם 500 ש"ח (במקרה הטוב) על החלפת סוללה או יסבול מזמן שימוש הרבה יותר קצר.
2. נגד מים תכונה מאוד, מאוד רלוונטית. קודם כל ב-HTC שברשותי אין כיסוי של פתח האוזניות וטעינה. HTC השתמשו בציפוי מיוחד דוחה מים. שנית הרבה אנשים מפילים בטעות את המכשיר לאסלה או לכיור או מביאים את הטלפון לחוף ים. אם ב-S5 הייתה עמידות למים למה לא לעשות אותה גם ב-S6?
3. 24GB זמינים יספיקו לחלק גדול מהמשתמשים, אבל אחסון בענן לא פתרון. לא בכל מקום יש אנטנות LTE. לא כולם יש זמן ועצבים לגשת לענן בשביל לשלוף מידע. באירופה, למשל, מי שמגיע עם חבילת גלישה ישראלית לא מקבל גישה רק לתשתית 3G.
HTC Desire Eye.
כמה שטויות בתגובה אחת. לי (כנראה בניגוד אליך) יש את שני המכשירים (G4/S6E).
1. אני מקבל בערך שעה של זמן מסך יותר ב- G4.
2. לא שמתי לב לזמני ההטענה כי אני מטעין את שניהם בלילה, אבל המטען של ה- S6E הוא מטען מהיר לעומת המטען של ה- G4 שהוא מטען רגיל (ותומך במטען מהיר, רק עניין של לרכוש אביזר).
3. המסך של שניהם מעולה, נכון ה- S6E קצת יותר בהיר (לא פי 2 ולא בטיח) וניגודיות עדיין יותר טובה, אבל הבדלים זניחים.
4. המצלמה של ה- G4 יותר טובה.
5. הביצועים של ה- G4 יותר טובים בעבודה שוטפת, בייחוד במולטיטסקינג. הביצועים של ה- S6E יותר טובים במשחקים.
6. עור ופלסטיק מול זכוכית ואלומיניום… לדעתי פלסטיק+עור ישרוד יותר טוב מזכוכית ומקסימום מחליפים בזול.
7. שטויות.
צריך לקחת בחשבון שה- G4 זול משמעותית מה- S6/S6E.
אתה פשוט מדבר שטויות (אבל זה לא חדש במקרה שלך) וסותר עשרות ביקורות של אנשים ואתרים מקצועיים בכל רחבי הרשת, אבל אל תיתן לזה לבלבל אותך 🙂
טיעונים חזקים כהרגלך…
לא ברור מה הקשר בין התמונה שצירפת ובין העובדה שאתה בחור שחוכמה היא ממנו והלאה, והוא ידוע בעיקר כטרחן בלתי נלאה.
URL]https://www.youtube.com/watch?v=x5mRrAkCiV8[/URL]
אי אפשר לנהל איתך שיח כלשהו כאשר אתה חי בעולם משלך, וכאשר זה מתערער מעט, אתה יוצא במלחמה אישית על כל מי שלא מסכים אתך. אם אני "טרחן", מה זה עושה אותך? צדקן? פלצן?
בכל מקרה אתה לא חייב להתייחס לתגובות שלי…
SIZE=6]זין[/SIZE] וה-S6 נשמע פשוט מושלם.
מה עוד קישקשת שם? הסוללה. הסוללה של ה-S6 אומנם קטנה יותר אבל היא גם צריכה להפעיל מסך מעט קטן יותר.
[/IMG]
[/IMG]
ובמבחן הסופי זה דווקא ה-S6 שמקבל ציון גבוה יותר:
תוצאות G4:
[IMG
תוצאות S6:
[IMG
אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך מר-קשקשני 🙂
דיברת גם על השרידות של פלסטיק ועור מול מתכת וזכוכית (כאילו שב-G4 אין צד שלם שעשוי מזכוכית, אג
נושא המהירות אחרי זמן מסויים בגלל הבאג בניהול הזיכרון הוא נושא מוכר שיטופל ברמת התוכנה.
מעבר לזה (וגם יחד איתו) שני המכשירים חזקים מאוד, ועדיין זה דוקוא ה-S6 שחזק יותר:
תוצאות G4:
Basemark OS II 2.0: 1584 / Basemark X: 15040
תוצאות S6:
Basemark OS II: 1663 / Basemark OS II 2.0: 1641 Basemark X: 22752
(מתוך הביקורות של gsmarena.com)
לטעון שה-G4 "חזק יותר" זה פשוט לא נכון עובדתית.
כנ"ל לגבי המצלמה – לטעון שה-G4 טוב יותר זה פשוט לא נכון עובדותית.לא בסטילס ועל אחת כמה וכמה לא בוידאו – ובטח ובטח (!!!!!!) שלא בסאונד של צילומי וידאו, שם ה-G4 נשמע כמו
תקרא שוב את מה שכתבתי בתגובתי (#25), ואז תחזור להגיב. נראה לי שהאובססיה מסנוורת אותך.
לי סוללה נשלפת מאוד חשובה. כמו חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון. סמסונג לקחו את התכונות שמייחדות אותם מול כל תואמי אפל, וזרקו אותן לפח… חבל. אני אקנה LG בפעם הבאה.
סליחה על התגובה המאוחרת, אבל יש כמה נק' שהייתי רוצה להעלות:
מילפורד-
לא דיברתי על סוללה נשלפת כפתרון יום יומי (למרות שכמי שכבר ניסה להשתמש בסמארטפון כשהוא נטען מסוללה חיצונית- זה סיוט. ההתחממות, הסרבול בצורך להחזיק את שניהם ולוודא שהכבל לא משתחרר כשהולכים מוציא את כל החשק), אלא כדרך נוחה לחסוך החלפת סוללה במעבדה, למי שלא מחליף מכשיר מדי שנה. זה לא רק עלות הביקור, לפעמים הם הורסים רכיבים אחרים.
שנית, כבעל ONEPLUS בגרסת ה64GB, שלא מצלם וידאו או סטילס כל היום, לא מחזיק אפילו קובץ וידאו אחד על המכשיר, לא מתקין משחקים עתירי גרפיקה ומאזין למוזיקה בסטרימינג עם google play music, אבל כן משתמש באפליקציות רבות (ביניהן titanium backup) וקורא על המכשיר, הגעתי למצב בו לאחר כחצי שנה של שימוש נותרו לי כ17GB פנויים מתוך כ54 שהיו נטו בהתחלה, וזה אחרי שמחקתי תמונות וסרטונים רבים שצילמתי בעזרת המכשיר כי הכל מגובה לענן. זה ממש לא בשמיים. אז אפשר לחשוב פעמיים לפני כל התקנה, אבל מה הפואנטה? ונשבר לי מהתירוץ של "יש שירותי ענן". לא ממש, גם לא בLTE הישראלי. זה לא נוח או מיידי מספיק (אתה מוזמן לבדוק בעצמך, גישה לשירות ענן או כ. זיכרון class 10 שממש לא יקר כיום ולבדוק מה מהיר יותר.) ואתה לא מתקין על זה אפליקציות, גם לא שומר את הנתונים שלהן. אנדרואיד M שתגיע למכשירי הדור הזה תאפשר התייחסות לכרטיסי זיכרון כחלק מהמחיצה הפנימית ותפתח עולם שלם של אפשרויות עבור כל מי שיש למכשירו חריץ הרחבה.
אתה לא משתמש באפשרויות שציינתי? מחליף מכשיר בתדירות גבוהה? נחמד לך. זה ממש לא אומר שאלו לא חסרונות, וכאלו משמעותיים ביחס למתחרים. בטח שזה לא אומר שזה "מביך ומגוחך".
אוף אתה מתיש.
לגבי הסוללה:
א. סוללה חיצונית לא מיועדת לשימוש שוטף "תוך כדי שהטלפון מחובר לסוללה" יא מצחיק. היא משמשת על תקן מטען. אתה מחבר את הטלפון לסוללה והיא מטעינה אותו (בקצב מהיר בד"כ, 2A). אתה לא מסתובב עם זנב מחובר לטלפון לאורך היום :facepalm:
ב. שוב, זה בכלל לא משנה, גם בטלפונים שכן כוללים סוללה נשלפת – אני יכול לספור על יד אחת את כמות האנשים שאני מכיר שאי פעם הסתובבו עם סוללת גיבוי, ו/או שהחליפו אותה אחרי שנים של שימוש באותו מכשיר.
אז אתה בין הבודדים שכן עושה את זה? נחמד לך. אבל אתה הוא המיעוט. צר לי.
לגבי האיכסון:
יש לי מכשיר עם 32GB מובנה.
התמונות והסרטונים שלי מגובים לענן ולכן אני לא שומר אותם במכשיר עצמו. כנ"ל גם לגבי המוזיקה שלי.
יש לי עוד המון מקום פנוי בטלפון שזמין בכל רגע.
רק בוא תסביר לי כי התגובה שלך ממש לא ברורה – אם אתה לא שומר תמונות במכשיר, ולא שירים, אז מה בדיוק כן תופס לך את כל המקום הזה? אפליקציות לא תופסות עשרות ג'יגות גם אם יתהפך העולם ותוריד את כל החנות של גוגל אליך לטלפון.
אגב מה קשור טיטניום באקאפ, אתה שומר גירסאות היסטוריות של גיבויים מלאים על המכשיר? זה באמת יכול להסביר את ביזבוז הנפח… אבל אין ספק שזאת דרך מאוד מטומטמת לנצל בה את נפח האיכסון במכשיר.
לגבי הסוללה:
אוקיי, אתה לא מכיר כאלו אנשים. אני מכיר די הרבה. יותר מכך, אתה מתייחס לשימוש בסוללה חיצונית כשאתה יושב במשרד או סיטואציה דומה שזה נחמד, אבל אז יכולת פשוט לחבר אותו לשקע קרוב וזהו. כל העניין הוא שלא תמיד יש לך את הפריווילגיה הזו ולפעמים אתה צריך להמשיך להשתמש במכשיר תוך כדי תנועה, עבודה, טיול או כל דבר אחר (רלוונטי גם לגבי OTG). אני לא מצליח לחשוב על דרך נוחה להוציא נתונים סטטיסטיים לגבי נושא כזה, אז אני לא ממש מבין איך אתה מבטל את הנק' הזו בכזו קלות.
לגבי נפח האחסון:
יש לי הרבה אפ' מותקנות- כ250 מהחנות של גוגל וכ30 מזו של אמאזון. TB שומר גיבוי מלא אחד על המכשיר- זה לוקח כ5-6GB. יש לי בערך 1.5GB של חומר שלי על המכשיר ואני כן שומר חלק מהתמונות עליו, כי בכ"ז אפ' "תמונות" של גוגל לא מהירה כמו הגלריה. לאחר חצי שנה "אפליקציות" תופס אצלי את הרוב, כי נתונים מצטברים.
אז ניתן למחוק את *כל* מה שאתה מצלם מייד לאחר הגיבוי, לחשוב פעמיים לפני התקנת אפ' מרובות ולהתנהל כמו לפני טיול ארוך- לחשוב פעמיים על כל גרם שמכניסים, אבל למה אני צריך להתנהג כך?
מעבר לכך, אני עדיין עומד על דעתי- קח כ. זיכרון class 10 או גישה לשירות הענן המועדף עליך דרך LTE ובצע מבחן מהירות ונוחות תפעול. אני עשיתי זאת ועבורי המסקנה ברורה.
יותר מזה, החל מאנדרואיד M, צרכן יוכל לרכוש את הדגם בעל נפח האחסון הבסיסי ביותר (שבד"כ הוא גם הזול ביותר, לעיתים בהפרש משמעותי) ולהרחיב בקלות את נפח האחסון מ16 ל76 או יותר בעלות לא גבוהה. איך שלא תסתכל על זה, זה בטח לא פרט שולי כ"כ.
מצטער אם אני מתיש אותך, למיטב זכרוני זו ההודעה השלישית שלי בת'רד הזה.
לא, אני לא.
אני משתמש בסוללה ניידת בנסיעות (רכבת, אוטובוס, מכונית שאינה שלי ואין מטען לרכב זמין / פנוי), במילואים באמצע שום-מקום בשטח – בקיצור במקומות שאין בהם בהכרח בכלל שקע חשמל.
לגבי סטטיסטיקות על "מי יש יותר", אני חושב שהמגמה הברורה של החברות הגדולות והמובילות בשוק, שלא סופרות את הבכיינים שמתלוננים על העדר סוללה נשלפת, מעידות על המצב יותר מכל דבר אחר.
אל תשכח שלאותן חברות יש גם נתונים על כמות מכירות של סוללות בנפרד. הן לא סתם מהמרות על כמות הביקוש לדבר הזה, הן יודעות אותו. ובכל זאת בוחרות להתעלם מאנשים כמוך – אז כן, צר לי לאכזב אותך, אבל אתה המיעוט.
אין ספק שיש לך כמות מוגזמת של אפליקציות, ובכל זאת אין סיבה שזה יתפוס כלכך הרבה מקום. 5 ג'יגה חלקי 300 אפליקציות זה 17 מגה בממוצע לאפליקציה. אם ניקח בחשבון שיש גם אפליקציות שתופסות קילובייטים בודדים, זה אומר שיש לך לא מעט אפליקציות עם נפח גבוה מהממוצע – אני מנחש שמדובר במשחקים?
כך או כך, אני לא כלכך מבין על מה אתה מתלונן. אז יש לך 10 ג'יגה תפוסים, נו? יש לך עוד יותר מחצי פנוי.
לגבי הסוללה:
נכון, יש לחברות מידע על זה, אך אף אחד לא אומר שניתוח מידע כזה הוא תמיד גורם מכריע. יש שיקולים נוספים- למשל, סוללה נשלפת באותו נפח משמעה מכשיר עבה יותר. כשחב' מנסה ליישר קו עם תפישת עיצוב מסוימת, נתונים אחרים נדחקים הצידה. טובת המותג ולא הצרכן עומדת בראש סדר העדיפויות.
לגבי נפח האחסון:
כן, יש לי אפליקציות רבות. "יותר מדי" זו הגדרה סובייקטיבית. אני power user, אבל בדיוק עבור כזה סוג של משתמש יש מכשירי דגל, הלא כן?
יש לי 10-15 משחקים בד"כ. אף אחד מהם לא כבד יותר מangry birds star wars. יש אפ' כבדות כגון IGO והמילון של אוקספורד (כ500MB כל אחת), אחריהן אני מוצא המון אפ' שקובץ ההתקנה + המידע עומד על כ150MB, אחריהן כאלו עם נפח כולל של 50-80MB. יחסית, מעט מאוד אפ' דורשות MB בודדים בסה"כ. לאחר כחצי שנה של שימוש ומחיקה מסיבית של סרטונים ותמונות שצילמתי (אם כי לא את כולם), נותרתי עם כ17GB פנויים שהם פחות מחצי. הייתי נותן נתונים מדויקים יותר, אך המכשיר שלי בתיקון כרגע.
אני מניח שרוב מי שקורא כאן הוא בגדר ה"חבר/ קרוב משפחה שמבין", אליו רוב המכרים פונים בהמלצה על מכשיר לפני רכישה. אחרי תקציב ושימושים, אני בד"כ מבקש לדרג פיצ'רים חשובים, ביניהם זמן שימוש מתוכנן במכשיר. 2 הפיצ'רים לעיל נוגעים לכך בעיניי- בפרט חריץ הרחבה תחת אנדרואיד M, בטח שלא איזוטריים לחלוטין.
כמובן שיש שיקולים אחרים וחשובים בהרבה, אבל כשרוב מכשירי הדגל מהווים מעל ומעבר מבחינת עוצמת מעבד, נפח RAM, איכות מסך, מצלמה וכו' (כשהסאונד בוידאו הוא נק' כאובה בחלקם), תכונות כאלו כן מהוות שיקול בבחירה בין אופציות דומות ברובן.
וגם אם כן, כולם ביחד מהווים אחוזים בודדים מהשוק. בפעם המיליון בערך – אתה המיעוט. מה לעשות….
לגבי חוויית השימוש בכ. זיכרון- נחיה ונראה, אולי אתה צודק, למרות שהם ציינו שניתן להצפין גם את הכרטיס כחלק מהמכשיר וכבר היום כרטיסים מצהירים על מהירות כתיבה של 48MB/s- זה מכובד מאוד. יחד עם זאת, אפילו אם זה באמת נכון, עדיין יש לא מעט שימושים עבורו- אתה נוסע לחו"ל ורוצה לאחסן את המוזיקה/ תמונות שלך במקום כלשהו, אין לך קליטה טובה בדרך לעבודה עבור סטרימינג, אתה משתמש במכשיר שלך כDOK וכו'.
הבעיה אצלי היא שאחרי חצי שנה של שימוש נותרתי עם 17GB פנויים, מתוך 54 ואחרי שמחקתי כמות נכבדת של תמונות וסרטונים. מה יהיה אחרי שנה-שנה וחצי?
לגבי סוללה- הדגשתי שהשימוש העיקרי שאני מוצא בה הוא לחסוך ביקור במעבדה אחרי שנה- שנה וחצי של שימוש. בטח כשהסוללה לא חזקה מדי מלכתחילה. אני מקבל מהמכשיר שלי 5-8 שעות זמן מסך על 15-24 שעות של שימוש בממוצע. תוריד מזה 20% וזה לא כ"כ נורא. ממכשיר שנותן מראש 3-5 שעות מסך על כ15 שעות עבודה, זה כבר יכול להיות מאוד מתסכל. אז להוציא כמה מאות שקלים ולקוות שכלום לא ייהרס בדרך זה לא חיסרון אפשרי למי שמחליף מכשיר לעיתים רחוקות יותר? שנית (למרות שזה לא העיקר), מי זה "הרוב המוחלט"? יש כאלו שזה חשוב להם, אני לא מצליח למצוא דרך אמינה לדעת כמה.
גם אם לא גדול בעיני **רוב הציבור**
אני עדיין לא משוכנע שאני במיעוט כה קטן.
בכ"מ, את הנק' אותן ביקשתי להדגיש הדגשתי. נסכים לא להסכים, יום נעים.
נכון, אתה שייך לרוב, אבל זה לא הופך אותך ליותר צודק או חכם. אם עוד איכשהו אפשר לתרץ ביטול אפשרות להרחיב זיכרון למרות שצריך להיות עיוור כדי לא לראות שמדובר בתרגיל שיווקי מלוכלך לגרום לצרכן לקנות טלפון בנפח יותר גדול ועל הדרך לדחוף אותו להשתמש בכל מיני שירותים נוספים כגון חבילות גלישה יותר יקרות ואחסון בענן, ביטול אפשרות להחליף סוללה נועד אך ורק לקיצור אורך חיי המוצר או planned obsolescence.
אולי.
יחד עם זאת צריך להבין שאת רוב הציבור זה פשוט לא מעניין, ועבורו מכשיר עם 64GB זיכרון מובנה זה דיי והותר, והעדר חריץ להרחבת זיכרון ו/או סוללה נשלפת זה ממש לא חסרונות עבורם.
לכן, כשאתם ממליצים לאנשים כנגד מכשיר מסויים רק בגלל ה"חסרונות" האלה – מין הראוי לכל הפחות להוסיף בצניעות את המילה "לדעתי" או "עבורי", מתוך הבנה והסתייגות שרוב הקוראים הם לא כמוכם.