היצרנית הסינית שחווה שנת ריבאונד נהדרת חולמת להמשיך ולצמוח במהירות, ותנסה לגייס משאבים לכך באמצעות מעבר מבעלות פרטית לציבורית
שיאומי (Xiaomi) הצליחה להפוך לשם מותג שמוכר כמעט לכל חובב טכנולוגיה זוטר בעולם, וזו בהחלט אבן דרך חשובה עבור חברה שמוצריה כלל לא מוצעים באופן רשמי בכל רחבי העולם, אלא לרוב דרך צינורות שווק מקביליים של צד שלישי – ובעיקר עבור חברה אשר נמצאת בידיים פרטיות, ולא נסחרת בשום מסגרת פומבית שתאפשר לה להביא את הפופולריות הצומחת שלה לידי ביטוי מסחרי מיידי.
עתה, אנחנו מקבלים סבב חדש של שמועות אשר טוענות כי בחברה הסינית הצעירה שוקלים ביצוע הנפקה מנייתית במהלך השנה הקרובה, שתנצל את הפופולריות הצומחת לגיוס משאבים משמעותי אשר יתמוך בהתרחבות פעולותיה של החברה לשווקים מערביים, ולהתרחבות מיזם החנויות הפיזיות שלה שיצא לדרכו לפני כמה חודשים – ביצוע IPO בבורסת הונג קונג או בבורסה בניו-יורק, לפי הערכת שווי נוכחית של כ-70 מיליארד דולר (!) שתוכל להעניק לה עשרות מיליארדי דולרים לקופתה.
בשיאומי עצמה מיהרו להכחיש את הדיווחים, כאשר גם בעבר הבעלים של החברה הצהיר כי לא יבצע הנפקה של החברה לפני שנת 2025, אך סביר להניח שההערכות והדיווחים בנושא זה ימשיכו ללוות אותנו, שכן שיאומי נחשבת כבר היום לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם שעדיין נמצאת בידיים פרטיות, מה שללא ספק מגדיל את ההתעניינות בה ואת הרצון של גורמים שונים ורבי השפעה לקבל חתיכה מהעוגה. האם הפיתוי יהפוך לגדול מדי בכדי לסרב לו בשלב מסויים וה-IPO יהפוך משמועה למציאות? בינתיים נוכל רק לנחש.
הנפקה של שיאומי בבורסה תהיה התפתחות מסקרנת במיוחד, גם משום שהיא תגדיל את הסיכויים שלנו לראות מגוון גדול מאי פעם של מוצרי אלקטרוניקה משתלמים סביבנו, וגם משום שהיא תחייב את היצרנית לחשוף את הכנסותיה ורווחיה לראשונה – ותגלה לנו האם לטקטיקת התמחור המגה-תחרותי שבו היא נוקטת ברוב התחומים יש פוטנציאל ממשי לרווחים, או שמא מדובר בשיטה שצוברת הפסדים ותזדקק לעבור שינוי יסודי בהמשך הדרך בכדי לאפשר למותג לשרוד. התשובות ב-2018? נראה שכרגע הדעות בנושא הן חלוקות באופן מובהק.