טעינה אלחוטית הופכת להיות פופולריות יותר ויותר סביבנו, עם יותר מכשירים שמגיעים עם תמיכה מובנית (או לכל הפחות עם אפשרות להוסיף תמיכה עם כיסוי ייעודי) ומבני ציבור, מבני מסחר ואפילו יצרניות רכבים שמתחילים לכלול את המטענים אשר הופכים את טעינת הסמארטפון או הטאבלט לקצת יותר נוחה.
במקביל, טרנד נוסף שצובר תאוצה בתחום המכשירים החכמים הוא התמיכה בטעינה בקצב מוגבר, תודות להספקים גדולים יותר שמתקבלים ממטענים ייעודיים וחומרה תומכת במוצרים הנטענים עצמם. כעת, בארגון ה-Qi מאשרים כי בקרוב נראה שילוב מבורך בין שתי המגמות, שיהפוך את הטעינה האלחוטית לרלוונטית מתמיד.
תקן טעינה אלחוטית עדכני יציע תמיכה בהספק גבוה משמעותית של עד 15 וואט, בתצורת 3 אמפר על 5 וולט, ולמעשה יוכל לנצל את טעינות הסוללה המהירות במיוחד של טכנולוגיות כמו ה-Quick Charge 2.0 של קוולאקום או ה-Pump Express Plus של Mediatek, זאת בניגוד להספק של כ-7 וואט בלבד שנתמך בתקן העכשווי.
שווה, או שזה עדיין לא מה שיהפוך את הטעינה האלחוטית לדבר החם הבא?
זה די טיפשי לדעתי ,מה זה נותן? למה לא להעביר חשמל דרך חוט וזהו?
השראה היא תהליך ממש לא יעיל כשרוצים להעביר אנרגיה למרחקים מה הוא עוד שהיא דורשת הפעלת שדות ארוכי טווח שלא יעשו טוב למכשירים אלקטרוניים. כך שנראה שהתהליך תמיד ישאר קצר טווח ממילא כך שאין לו שום יתרון על חוט.
יש לזה יתרונות.
הטענה של כמה מכשירים במקביל.
בלי צורך לחבר ולנתק כבלים שונים עם סוגי חיבורים שונים.
בלי צורך לקנות מטענים נוספים בשביל לחבר עוד מכשירים במקביל.
זה מאוד נוח.
אלא אם כן לכל מכשיר יהיה את המטען האלחוטי המיוחד שמתאים לו. הרי גם תאורתית היית יכול לעשות מטען וכבל אחד לכל המכשירים.
חוץ מזה שנראה לי בסוף כולנו נהיה עקרים.
זה מסוג הטכנולוגיות שלא ממש יחליפו את הטכנולוגיה הקיימת אלא יתפסו נישה מסויימת.
מה אם תרצה להטעין ברכבת?
בשדה תעופה?
הרי רוב האנשים בכלל מטעינים במקום העבודה, רובם לא אנשי היי טק שנמצאים כל הזמן ליד מחשב.