לנובו ומוטורולה עשו את מה שרבים ציפו לו, ואולי אפילו קיוו לו – החיו את מותג ה-Razr המפורסם בגרסה מודרנית יוקרתית, עם מסך גמיש ייחודי
אי שם בתחילת שנות האלפיים השיקה מוטורולה, אז חברה אמריקאית גאה, את אחד מהלהיטים הגדולים ביותר שלה אי פעם – ה-Razr V3, עם תצורת צדפה (או פומית) דקה ובעיצוב חדשני לאותה התקופה שזיכו אותו במכירות של עשרות מיליוני יחידות ובכמה יורשים. עשור וחצי לאחר מכן ה-Razr חוזר, הפעם תחת מוטורולה בתור מותג של לנובו הסינית, וינסה להוכיח למשתמשים כי סמארטפונים מודרניים לא חייבים להיות בעלי מימדים ענקיים.
ה-Razr החדש הוא המכשיר השלישי שמגיע לשוק באופן מסחרי עם מסך גמיש ומתקפל, והראשון שבו הקיפול הוא אופקי ולא אנכי עם דגש על הצעת מסך במימדים המודרניים המוכרים לנו, במוצר בכל גודל פיזי קומפקטי הרבה יותר שבהחלט מצליח לעורר נוסטלגיה אל טרם עידן הסמארטפונים (או לכל הפחות אל תחילת הדרך של המכשירים החכמים, שהיו קטנים פי כמה מכל מה שנפוץ כעת).
הסמארטפון עושה שימוש במסך pOLED ארוך במיוחד של 6.2 אינץ, עם רזולוציית 2,142×876 פיקסלים בלתי סטנדרטית וחיפוי פלסטיק סטנדרטי מעליה, בתוספת למסך OLED זעיר עם חיפוי זכוכית בחלק הקדמי של 2.7 אינץ' עם רזולוציית 800×600 פיקסלים – ובפנים תמצאו שבב Snapdragon 710 מתומן חסכוני, זכרון דינאמי של 6GB, נפח אחסון מובנה של 128GB שאינו ניתן להרחבה, מערכת אנדרואיד פאי, שבב NFC מובנה, קישוריות Wi-Fi 802.11ac כפולת ערוצים, קישוריות Bluetooth 5.0 וסוללת 2,510mAh זערורית עם טעינת 15 וואט.
ה-Razr המודרני כולל סורק טביעות אצבע פיזי בצידו הקדמי (במצב הסגור שלו), מצלמה ראשית בודדת ברזולציית 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם בהיר של f/1.7, מצלמת סלפי של 5 מגה-פיקסל בתוך מגרעת מסך בחלק העליון של המסך העיקרי, קישוריות בהתבסס על טכנולוגיית eSIM בלבד (ללא תמיכה בכרטיסי ה-SIM הפיזיים הנפוצים) והגנת בסיסית מאוד בפני טיפות מים אקראיות.
גוף הסמארטפון המתקפל הוא צר יותר ממרבית הסמארטפונים המודרניים, אך גם גבוה יחסית במצב הפתוח שלו וכבד באופן מפתיע משהו – 205 גרם, שמזכירים לנו כי אותם צירים מכאניים שמאפשרים את קיפול פאנל התצוגה מוסיפים לא מעט למשקל, גם במכשיר שאינו בעל מימדים מפלצתיים לגמרי בכל ההיבטים כמו ה-Mate X המתקפל של Huawei.
https://www.youtube.com/watch?v=IxSTFbL9ziw
מרענן לראות את ה-Razr חוזר לחיים ומציע אלטרנטיבה שונה בתכלית לעיצוב ולמראה של מכשיר חכם בשנת 2019, או בשנת 2020 ליותר דיוק – משום שהיצירה של מוטורולה עתידה להגיע אל החנויות רק בתחילת חודש ינואר, עם תג מחיר של…1,500 דולר, לא כולל מס. האם יש דרך להצדיק עלות שכזו עבור עיצוב עתידני אך חומרה של מכשיר ביניים במקרה הטוב? ספרו לנו מה הרשמים שלכם בתגובות.
https://www.youtube.com/watch?v=xs0PJZxFme4
מדגים טכנולוגיה יפה ואם עוד ילכו בכיוון הזה זה יהיה שיפור משמעותי בנוחות לדעתי(ובעמידות לנפילות), אבל כמו כל משהו חדש אין שום סיבה להיות הבטא טסטר ולשלם על זה כל כך הרבה.
למה שמישהו ישלם $1500 על מכשיר בעל רכיבים של מכשיר שעולה $300
לא מבין את הקטע הזה… אם רוצים למכור לעשירים – תשקיעו ברכיבים, אם רוצים למכור לביניים, אל תמכרו במחיר לעשירים. כמו שזה כרגע זה לא מתאים לאף אחד
חברה שלא הייתה משהו בסמארטפונים, יוצאת עם מוצר במחיר מופקע כאשר מה שהיא מציעה בסך הכל זה קיפול מסך ומכשיר ששוקל כמו לבנה.
היחידים שיכולים לגבות מחירים מופקעים ולהצליח אלה אפל וסמסונג.