לאחר מספר רבעונים של עליה מתמדת, השוותה אפל סוף סוף את נתוני המכירות של סמארטפונים מתוצרת סמסונג, ההופך אותה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם (לצד הענקית מקוריאה כמובן)
החברה שהתחילה הכל היא גם החברה שבראש השוק. אפל, יצרנית מחשבי המק וסמארטפוני האייפון השוותה את כמות הסמארטפונים שסיפקה ברבעון האחרון של שנת 2014 לזאת של סמסונג, מה שמקנה לה את התואר (ביחד עם סמסונג כמובן) של יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם. מהנתונים הרשמיים שבאים אלינו מחברת Strategy Analytics (אותם תוכלו לראות בטבלה למטה) ניתן לראות כי גם אפל וגם סמסונג סיפקו 74.5 מליון סמארטפונים ברחבי העולם, זאת לעומת החברה הבאה ברשימה שהיא לנובו (ביחד עם מוטורולה שנקנתה על ידה) עם "רק" 24.7 מליון סמארטפונים. לאחר מכן נמצאת חברת Huawei עם 24.1 מליון מכשירי סמארטפון ולבסוף כל שאר היצרניות יחדיו, שסיפקו ברבעון האחרון של שנת 2014 כ-182.3 מליון סמארטפונים לשווקים עולמיים.
ברבעון מקביל אשתקד אפל סיפקה כ-51 מליון סמארטפונים לעומת 86 מליון סמארטפונים שסיפקה סמסונג, כך שניתן בהחלט להבחין בעליה ניכרת עם השנים בכמות הסמארטפונים שאפל מספקת בעולם. אך למרות ההשווה של אפל עם סמסונג ברבעון האחרון של שנה שעברה, החברה עדיין מפגרת מאחורי יריבתה מבחינת כמות הסמארטפונים שסופקו בכל שנת 2014, נתון העומד על 192.7 מליון סמארטפונים מתוצרת אפל (המהווה 15 אחוז) ו-317.2 מליון סמארטפונים מתוצרת סמסונג (המהווה 24.7 אחוז).
מכך גם נובע שהאחוז המהווה את כל מכשירי הסמארטפון שסיפקה סמסונג בשנה שעברה מכלל השוק הינו 24.7 אחוז, זאת לעומת 15 אחוז בלבד שמהווים מכשיריה של אפל. בנוסף, מהמידע הרשמי ניתן להבחין כי סמסונג אכן נמצאת בירידה באספקת הסמארטפונים שמתוצרתה כאשר אנחנו משווים את שנת 2013 עם שנה שעברה, כאשר ב-2013 סיפקה סמסונג 319.8 מליון סמארטפון, מעל שני מליון מכשירי סמארטפון יותר ממה שסיפקה החברה השנה. לעומת ירידה של סומסונג, מציגה אפל עליה עם השנים, מ-153.4 מליון סמארטפונים שסופקו ב-2013 ועד 192.7 מליון ב-2014, עליה משמעותית של כמעט 40 מליון מכשירים (או של מעל ל-25 אחוז).
עם מעל 380 מליון מכשירי סמארטפון שסופקו ברבעון האחרון של 2014, המהווה עליה של 31 אחוז לעומת רבעון מקביל אשתקד, בנוסף לכך שכמעט 1.3 מליארד סמארטפונים סופקו בכל שנת 2014, ניתן בהחלט להגיד ששוק הסמארטפונים נמצא בעליה מתמדת, עם שינויי מנהיגות משמעותיים המתרחשים ממש לנגד העינים שלנו.
[interaction id="54ce47b7a2eb4c42433c6961"]
השוואה דבילית. זה שחברה מסויימת הצליחה להשוות את כמות המכירות ברבעון ספציפי זה לא אומר כלום. זה יכול להיות לדוגמה בדיוק הרבעון שבו היא הכריזה על מכשיר חדש…. (איזה קטע, זה בדיוק מה שקרה!)
לצורך העניין אם תיקחו רבעון שבו סמסונג הכריזה על מכשיר חדש ואפל לא, אתם תראו שברבעון הזה ההפרש לטובת סמסונג עלה אפילו יותר..
רבעון ספציפי כזה או אחר לא אומר כלום. מה שחשוב זה מה שקורה לאורך כל הרבעונים, בניתוח שנתי. ושם אפל עדיין מאחור.
חחחח נראה כאילו התאמצת כדי למצוא את המשהו השלילי הזה.
ומה לגבי העובדה שהמכירות של אפל מתיחסות לאייפונים לעומת המכירות של סמסונג שמתיחסות לכל ספקטרום הסמארטפונים שלה??
אני לא מבין מה כואב לאנשים מסויימים שאחרים אוהבים מוצר שונה ממה שהם אוהבים….
לי את שניהם (אחד מהעבודה ואחד שלי) ואני אישית לא מתחבר לאנדרואיד.
לדעתי זה לא פחות ממדהים שאפל עם דגם אחד בערך (לדורותיו השונים) שמכוון לשוק העליון מבחינת תג המחיר, מצליחה להתקרב אפילו לסמסונג שמוכרת מיליון ואחת דגמים שונים ממחיר זול מאוד ליקר מאוד.
ממש לא כואב לי ובטח שלא "התאמצתי", למעשה זה קפץ לי לעיניים דבר ראשון שראיתי את טבלת ההשוואה עוד לפני שקראתי אפילו את הטקסט.
אני מדבר על עובדות – להתייחס לרבעון ספציפי כאשר רואים בבירור שזאת היתה עליה נקודתית רק ברבעון הספציפי ובשאר השנה הם עדיין בפיגור – זאת טעות והטעיה וזה פשוט טיפשי.
אתה רוצה לדבר על "ספקטרום" של מכשירים (למרות שלא ברור איזה ספקטרום כבר יש לסמסונג… יש להם את ה-S5 וזהו בערך, השאר זניחים לחלוטין מבחינת מכירות) – אתה מוזמן לדבר עליו. אבל זה לא רלוונטי ולא סותר שום דבר ממה שאמרתי.
תודה מילפי, כיף לשמוע את זה ממך 🙂
מילפורד, תבדוק באתר שלהם… יש באמת מליון דגמים ומליון וריאציות לסדרת הגלאקסי…
יש S וי שACE ויש DUO ויש GRANDויש Y ויש עוד כאלו ואחרים….
אין לי מספרים מדוייקים אז אני לא יכול לדעת כמה הנתח של הגלאקסי S לעומת שאר הדגמים של גלאקסי (אם יש לך אני אשמח לדעת).
בכל מקרה זה בערך כמו להשוות מכשירים של אפל מול מכשירי אנדרואיד… ברור שיש יותר אנדרואיד כי היום כמעט כל יצרנית שהיא לא אפל משתמשת באנדרואיד כזה או אחר.
לגבי הכתבה, נכון, מדובר על רבעון ספציפי. לא צריך לנתח את זה בצורה שהזכרת כי בכתבה זה מוזכר במפורש שזה רק ברעון ספציפי.
אבל גם מצויין (והתעלמת מזה) שלאורך כל השנה סמסונג בירידה (למעשה , כמו שגם מצויין בכתבה, סמסונג בירידה כמה שנים).
אז יכול להיות שההשקה של האייפון החדש היא רק המשך המגמה, יכול להיות שזה רק היה הקטליסט. כי אפל עברו לדגמים גדולים אז יש פה אפשרות שבאמת המעבר הזה הוא כל אותם אנשים שהיו באנדרואיד רק בגלל המסך הגדול….
אבל כנראה שנצטרך לראות מה יקרה ב2015.
אני מכיר את הדגמים שקיימים באתר שלהם – אף אחד מהם לא רלוונטי לכלום. מתי בפעם האחרונה ראית מישהו עם DUO? ולא רק בישראל, לא קשה לחפש קצת בגוגל ולראות שמדובר על דגמים זניחים לחלוטין.
השוק של אפל הרבה יותר חזק מכל השוק של אנדרויד ביחד. כי לאפל יש משתמשים עם יותר כסף.
כל מי שאין לו כסף ורוצה לקנות פלאפון קונה פלאפון אנדרויד במאה דולר. בן אדם כזה לא יקנה אף אפלקציה בחיים אז אוליי 100 אנשים כאלה משתווים למשתמש אייפון אחד שקונה פלאפון יקר יותר ומחליף כל שנה שנתיים וגם מבזבז כסף על אפלקציות.
כבר נמצא שה~16% שוק של אייפון מבזבז פי ארבע יותר כסף על אפלקציות מאשר ה~75% או WHATEVER של אנדרויד.
המשתמשים של אפל זה בעיקר בארה"ב ובמדינות המערב, המשתמשים של אנדרויד זה אנשים במדינות כמו סין והודו ואחרות. זה לא אנשים שמוציאים הרבה כסף על פלאפונים ואפלקציות.
לא יודע איפה אתה מביא את הנתונים האלה אבל אני כן ראיתי הרבה מאוד מכשירי נונ-גלאקסי S
אם נלך לפי חוק ה8020 (אין לי מושג אם זה נכון, סתם תאוריה) אז נגיד ש20% מהמשתמשים בעולם הם היי-אנד ו80% הם מיד-אנד ומטה.
היי-אנד מתחלק בין אייפון לגלאקסי S (לא משנה מה החלוקה המדויקת).
אבל כל שאר הנתח נשלט בבלעדיות ע"י אנדרואידים כלו ואחרים שסמסונג מובילה בגדול עם כל הליין שלה
מזה המגמה הזאת נגד האייפונים איכס גועל נפש
בכלל כל מהות הסקר מטומטמת
ואתם לא מצחיקים בשיט
וזה הורס את כל הכתבות
ואין על IOS זה הקלף החזק של אפל ואף אחד לא יוכל לקחת לה את זה גם בעוד מס' שנים
לקוחות אפל נהנים מחווית שימוש קרובה לשלמות וראש שקט מבחינת פונקצונליות
על זה משלמים
תאכלו תלב בשקט