אחרי עוד טירוף קניות מוצלח שהוסיף לה מיליוני לקוחות חדשים, העוזרת החכמה של אמאזון עומדת ללמוד טריק חדש שיאפשר לה לספק שירות אישי יותר לכל אחד ואחד מהם
בזמן שבאפל החליטו לדחות את השקת רמקול ה-HomePod הביתי החכם שלהם לתחילת שנת 2018, במקום השקה מתוכננת במרכז תקופת הקניות של סוף השנה האזרחית – באמאזון ממשיכים לעשות הכל על מנת לוודא שכתר העולם הביתי החכם נותר אצלם על אף התחרות המתגברת.
לאחר מכירות שיא של מוצרי Echo בהיקף של "מיליוני יחידות" במהלך הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי, לפי הצהרה רשמית של אמאזון עצמה, ועם תוכנית להמשך הרחבת הזמינות הרשמית לאוסטרליה וניו-זילנד בקרוב – השידרוג המשמעותי הבא של אמאזון נשמע מעניין במיוחד, ואמור להעניק לעוזרת הדיגיטלית החכמה Alexa אפשרות להבדיל בין קולותיהם של משתמשים שונים, ולפעול בהתאם להעדפותיהם האישיות.
היכולת ללמוד ולהבין בין עד עשרה משתמשים שונים במכשיר Echo אחד בודד עבור שירותיה האישיים של אמאזון, תחת הכינוי 'Your Voice', הושקה כבר בחודש שעבר עם יכולות התאמה של חיוג קולי, חדשות ומוזיקה לקולו של כל צרכן – אך הקפיצה הגדולה קדימה אמורה להגיע בתחילת שנת 2018 כשטכנולוגיה זו תהפוך זמינה גם למפתחים חיצוניים שונים דרך המיזם שנקרא Alexa Skills.
עם תוספת אפשרות ההפרדה בין משתמשים נוכל לראות ביצוע חיובים אוטומטיים לחשבונות שונים במסגרת רכישות, התאמה לפרופילים של אוטומציה ביתית בקלות רבה יותר, קבלת המלצת מדוייקות ומועילות יותר לצפייה והאזנה וגם שימושים רבים במסגרת יישומי בידור וגיימינג שונים עם יותר ממשתמש אחד פעיל – משהו שבאמאזון מעוניינים לדחוף קדימה במלוא המרץ במסגרת המשך התרחבות הפלטפורמה שיצרו.
כל העניין נשמע מסקרן בהחלט, אם כי אנחנו ממשיכים להמתין קודם כל ליום שבו Alexa ומוצרי ה-Echo יהפכו לזמינים בארץ בצורה רשמית (ביחד עם Google Home והרמקול החכם של אפל, אם אפשר) – ומי יודע, אולי אפילו בעברית. האם 2018 תהיה השנה בה זה יקרה? נחזיק אצבעות.
She