התקנת המוצר
לאחר שהמשקפיים נפתחו והתלהבות הראשונית נעלמה, עברנו להתקנת הדרייברים. המשקפיים מגיעות עם כבל USB המספק כוח למשקפיים, וכמו כן כבל VGA וזאת בשביל לספק, כפי שוודאי ניחשתם, את אות הוידיאו. שני הכבלים מחוברים זה לזה והם באורך מספק למדי (כמעט 2 מטר).
כמובן שהתחלנו מקריאת חוברת ההוראות המצורפת, שהינה לא יותר ממדריך קצר המגיע במספר שפות (ולא במפתיע, אף אחת מהן היא לא עברית), לאחר שהבנו שלא פיספסנו כלום התחלנו בתהליך ההתקנה: המשקפיים חוברו למחשב, התקנו דרייברים עדכניים (על הדיסק וויתרנו והורדנו דרייברים מעודכנים ישירות מאתר החברה), ולפי ההוראות שינינו את רזולוציית המסך ל-1024 על 764 פיקסלים, כמתבקש בחוברת. בתהליך ההתקנה עצמו לא ניתן לטעות, וזאת משום שהמשקפיים פשוט לא יציגו את מסך המחשב שלכם במידה ותקרה שגיאה כלשהי.
לאחר תהליך התקנה קצר ופשוט, המשקפיים נדלקו ומתוכם נראה מסך המחשב, והשימוש בהם נראה קרוב מתמיד. משקפי ה-Virtual Reality 920 מגיעות עם אוזניות in ear מובנות, אותם ניתן לנטרל ולתלות בצידי המשקפיים באמצעות אביזר מצורף. כמו כן, האפונים המורכבים על המשקפיים גמישים, וזאת על מנת לאפשר נוחות מרבית למרכיבי משקפיים ולצורות אף שונות. לאחר סידור האפונים, וזאת על מנת להגיע למצב נוחות מרבית לעבדכם הנאמן החמוש בזוג משקפי ראיה, משקפי ה-VR 920 היו מוכנות לפעולה.
השלב הבא אליו התפנינו היה כיול המשקפיים. בהתחלה יש צורך להגדיר את סיבובי הראש בכיוונים שונים וזאת בשביל למקסם את יכולת המשקפיים. על שלב זה נאלצנו לחזור מספר פעמים עד לקבלת תגובה חלקה מחיישן התנועה.
בסופו של דבר, אם נסכם את תהליך ההתקנה, מפתיחת האריזה ועד למצב בו המשקפיים פועלות בצורה טובה, נגיד כי התקנה עצמו הינה תהליך קל ופשוט וכל משתמש היודע להפעיל מחשב יסתדר איתו. עם זאת, תהליך הכיול והגדרת המשקפיים היה טיפה מסובך יותר, ודרש בעיקר סבלנות.
בשלב זה המשקפיים מוכנות, נוחות, ומופעלות, אבל מה עושים איתן? ניגשנו לאתר החברה וחיפשנו משחקים התומכים בטכנולוגיה. במהרה מצאנו רשימה של כל המשחקים בהם תומכת החברה באופן רשמי, עם חלוקה לפי סוג התמיכה – תלת מימד או\ו עקיבת ראש, והתחלנו לבדוק אותן.
שימוש במשחקים
המטרה המרכזית שלשמה פותחו המשקפיים היא כמובן משחקים – לא עוד משחקים על גבי מסך מלבני ושטוח, אלא דמויות אמיתיות, שממש מגיעות למסך הענק "שמולבש" על גבי העיניים. בפרסומים השונים מדברים על דמויות שנראות מאוד אמיתיות, על סביבה שהשחקן מרגיש בתוכה והנאה שאין כמותה. דווקא, ואולי בעיקר מהסיבה זאת, כשנכנסנו לאתר החברה התאכזבנו לגלות שהחברה "נטשה" את המשמשים שכן לא מצאנו משחקים חדשים בהם המשקפיים תומכות, אלא בעיקר משחקים בולטים ומוכרים, אם כי ישנים יחסית. ביניהם ניתן למצוא את:
- Crysis
- Microsoft Flight Simulator
- World of Warcraft
- UnrealTournament 2004
- Call of Duty 4: ModernWarfare
- Counter-Strike: Source
למרות המשחקים הללו, ועל אף היותם משחקים טובים ומוכרים, ולמרות עוד כמה עשרות משחקים שנכללו ברשימה, מוכרים יותר ומוכרים פחות, התחושה הכללית הייתה סוג של אכזבה, וזאת משום שמשחקים חדשים מהשנה שנתיים האחרונות לא היו בנמצא ולא יכולנו לשחק בהם, לא עם התמיכה הרשמית לפחות.
לצורך הבדיקה וההתנסות במשקפיים לקחנו מספר משחקים מוכרים ממספר ז'אנרים, כמו משחקים מרובי משתתפים, משחקי נהיגה, משחקי יריות וסימולטור מטוסים. חלק מהמשחקים מגיעים עם תמיכה מובנית במשחק, כך שהמשחק מוכן לפעולה באופן כמעט מיידי, ובחלק מהמשחקים צריך לשנות מספר קבצים ולהגדיר את התוכנה המצורפת, הליך הדורש קצת יותר מידע בסיסי במחשבים. כמו כן, חלק מהמשחקים מגיעים עם תמיכה חלקית – רק תלת מימד או רק עקיבת ראש או לפעמים בלי תלת מימד.
מה יהיה המחיר של המשקפיים?
כמה הערות
לא ציינת מחיר, זה די מהותי.
בנוסף, הדבר שלדעתי היה ממש חסר בכתבה הוא חוות דעת על המשחקים, אפילו תיאור קצר לכל משחק. לא ממש הבנתי איך אני משחק עם זה ב-COD למשל. אמרת שאם מפנים את הראש ימינה אז הדמות הולכת ימינה? ומה קורה אם מחזירים את הראש למקום? הרי בעייתי לשחק כשהראש מופנה ימינה כל הזמן.ומה קורה לעכבר בשימוש עם המשקפיים?
האם הייתה את ההרגשה של "אאעעע יורים עלי!!!" בקרייסיס? האם אינסטינקטיבית התחמקת עם הראש מכדורים שנורו לעברך?
בנוסף ציינת שיש עזרים ותוכנות נוספות למשקפיים אבל לא פירטת עליהם. חבל.
כל הכבוד אבל, היה מאוד מעניין.
מחיר המשקפיים
את המשקפיים יבואן תוכל למצוא בעצמך על ידי חיפוש בגוגל
בהצלחה
יקררררר
מחיר של מסך 24"
http://www.goldtop.co.il/show_details.asp?prod_id=28737&catid=931#details
מוצר ישן…
הדבר הזה קיים כבר איזה 3 שנים בשוק ולדעתי, חוסר התמיכה שלו במשחקים חדשים מראה עד כמה המפתחים כבר לא בונים עליו כמוצר מנצח.
ביקורת קצת יותר מושקעת:
http://www.hardwareheaven.com/reviews.php?reviewid=569&pageid=1
מחיר המשקפיים וחווית המשחק – הבהרה
*מחיר המשקפיים התווסף לכתבה בעמוד 5*
יואב, בנוגע לחווית המשחק, אני לא אגיד שנפלתי מהכיסא כשירו עליי באחד המשחקים, אבל עצם העובדה שאפשר לנהוג, או שפתאום יקפוץ עליך כלב באיזשהו משחק והכל מציאותי הרבה יותר, גורם לך לפחד יותר ומכניסה אותך יותר לחווית המשחק.
המשקפיים לא עוזרות לזוז במשחק, חיישן העקיבה הוא בעצם חיישן שאחרי הגדרתו (שלקחה כמה ניסיונות), בעת סיבוב הראש ימינה, גם השחקן יסתובב ימינה, אתה עדיין תמשיך לזוז עם בקר המשחקים מקלדת עכבר, הם נשארים חלק מהמשחק.
זה תקף כמובן לגבי הרמת הראש, הורדתו, סיבובו…
במשחקים מסויימים, בהם רמת הפירוט הגרפית הייתה טובה, עצם הפגיעה בדמות, לדוגמא מרימון גרמה לאיזשהי תנועה או סיבוב הראש לכיוון מקור האש.
בנוגע לעזרים המצורפים, אין שום תוכנה מצורפת שהינה מועילה לחוויה, מלבד הדרייבר שעליו אין מה לפרט או תוכנה המדגימה את יכולת המשקפיים בתלת מימד, תוכנה חיצונית אחרת שכן הועילה – צויינה בכתבה.
בשורה התחתונה, הפונטציאל של התחום הזה פשוט עצום, וכשהגרפיקה של משחקי המחשב תהפוך למציאותית עוד יותר, בשימת דגש על פיצוצים, יריות או בכלל – כשיתאימו משחקים למשקפיים כאלו על בסיס קבוע…
זה יהיה מדהים.
ברק שפיגל
זה הולך טוב גם עם משקפי ראייה?
אפשר להשתמש גם במשקפי ראייה וגם במשקפיים האלה ביחד? יש איזה דרך להתאים את המשקפיים למספר שלי?
לא ממש הבנתי מה הקטע של חיישן התנועה? כשמזיזים את הראש השחקן זז לאותו הכיוון או רק "הראש" של השחקן?
אם התשובה הראשונה היא הנכונה אז בזמן ישיבה הפונקציה הזאת לא ממש יעילה כי מן הסתם צריך להחזיר את הראש למקום.
אם התשובה השנייה היא הנכונה הפונקציה הזאת רק מגניבה אבל בתכלס יכולה אפילו להפריע לשחק, נראש לי קשה לכוון כשהראש שלך גם שולט בזווית.
משהו אחד שלא ממש הבנתי לגבי ה3D
הרי ידוע שמסך לתצוגה תלת מימדית זקוק למסך בעל יכולת קצב ריענון של לפחות 120Mhz ובטכנולוגיה הקיימת כיום "קיטוב אופטי" אפילו מומלץ לעבוד עם מסכים המגיעים לקצבי רענון של 400Mhz ליצירת עומק תמונה ברור וחד גם בסצינות מהירות …. שדרך אגב בגלל זה בקולנוע סרט 3D לא עובד בצורה החזקה ביותר כי מקרני IMAX גם הם בנויים על 120Mhz ולכן אין זאת תצוגה יותר מדי מרשימה אלא יותר עיניין שהכבתוביות נראות ממש קרוב לצופה אך עומק התמונה אינו מודגש כראוי ויש בעיה גם עם פוקוס התמונה וגם עם סצינות מהירות שבהן התמונה נוטה להמרח (וצפיתי במסך בעל קצב רענון של 400Mhz בתצוגה בגרמניה וזה חויה אחרת לגמרי) …. ולכאן אני חותר….. כתבתם שהמסכים הם בעלי קצב של 60Mhz שזאת תצוגה רגילה לחלוטין
אז מה הקטע ? אני לא רואה בתמונות שפרסמתם תצוגה ירוקה ואדומה (כמו תלת מימד של פעם "שכפול תצוגות" ליצירת אובייקטים ש"עפים" מהמסך החוצה
אם אפשר לחדד בקשר לזה אני מודה לכם מראש….
קצב ריענון
הצורך במינמום של 120 יורד ל60 כי יש מסך נפרד לכל עין
הסיבה שצריך קצב רענון גבוה במסך רגיל היא כי משדרים תמונות נפרדות לכל עין על אותו מסך ומשקפי תלת המימד אמורות להסתיר חצי מהם לכל עין
כשיש מסך נפרד לכל עין עם תצוגה מעט שונה הצורך בקצב הרענון מהיר יותר מהרגיל פשוט לא קיים אתה מקבל 60 כפול 2 לשניה
ל-8, לגבי דעתך על קצב הריענון
מעולם לא פגשתי אדם שהבין כל כך מעט, על משהו שהוא דיבר עליו כל כך הרבה. מביך.
אתה לא מבין כלל את הנושא, שום תגובה קצרה שלי לא תעזור לך. חפש בגוגל ותלמד את הנושא.
לא נוח
אני חושב שעקב אי נוחות משקפיים הן לא העתיד, זה לא משהו למשחק לישיבה ממושכת. גם תלת מימד בינתיים לא מפיל אותי מהכיסא אבל אם כבר, אז חטעמי הקומבינציה היותר מלהיבה ונוחה זו טלוויזיית תלת מימד ביחד עם חיישן שעוקב אחר תנועות הראש. לא עדיף?
Nvidia 3D Vision
ניתן להשיג משקפי תלת מימדNvidia 3D Vision
במחיר של 860 שקל. נסו בגרנד אדונס, אומניק.
או ב- CRG
MYVU
יש לי משקפי MYVU שקניתי בארץ.
הם גם קלים יותר, גם איכותיים יותר, וגם ניידים, ום זולים יותר.
לדעתי אין כמו MYVU…
רזולוציה נמוכה
משקפיים בינוניים ביותר.
ל 6 נדובר ב 60 הרץ לא MHZ ואין שום בעיה בגלל שכל עיין רואה מסך נפרד.
אם ראיתה כבר תלת מימד, אולי תבין שיש כמה שיטות להביא תמונה לכל עיין בנפרד?
קצב רענון של המח אם אני לא טועה הוא בערך 16 הרץ לכן 24 תמונות בשניה זה 50% יותר וזה נון תמונה חלקה.
אם אני רואה בעין אחת?
האם אני יכול להנות מחוויית התלת ממד?
לשמעון
אם אתה רואה בעין אחת אתה לא יכול לראות תלת מימד. במידה וראית בעבר עם שתי עניים אז המוח יתרגם את הדו מימד לתלת מימד "פאסיבי" כלומר כאשר תראה תמונה דו ממדית תוכל לדעת את מרחק העצמים בתמונה.
סודי
זה מופיע על צג או שהכל מוחשי במשקפיים?
מה המחיר של כל הארכה ?
???????
ואי