קונסולת ה-Xbox 360 של מיקרוסופט ממוקמת בפסגת השוק כבר 18 חודשים ברציפות. נינטנדו מצליחה לא רע בכלל עם קונסולת ה-3DS שלה – וסוני נשארת אחרונה
דיווחים שהתפרסמו בתחילת השנה העלו כי עונת החגים האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד עבור מיקרוסופט, שרשמה מכירות שיא עבור קונסולת ה-Xbox 360 שלה. כעת, נראה כי המגמה נמשכת: שכן לפי נתונים שנאספו על ידי חברת המחקר האמריקנית 'NPD Group', מכרה מיקרוסופט כ-257,000 קונסולות Xbox 360 בחודש יוני האחרון בארה"ב בלבד – כשלפי פרסומים רשמיים מדובר בחודש ה-18 ברציפות שהיא מותירה את ה-PS3 של סוני ואת ה-Wii של נינטנדו הרחק מאחור.
הקונסולה המזדקנת של מיקרוסופט (אם כי גם אלו של סוני ונינטנדו לא חדשות במיוחד) שולטת כעת בנתח של 47% משוק הקונסולות הנייח, אך יש לציין כי המגמה הכללית שעולה מנתוני המכירות בשוק היא שלילית ביותר. כל שלושת החברות השולטות אמנם מוכרות כמויות דיי נכבדות, אך בהשוואה לחודש יוני אשתקד (בו נמכרו מעל לחצי מליון קונסולות יותר מהחודש האחרון) קיימת ירידה משמעותית בכמות המכירות.
הקונסולה של מיקרוסופט במהדורת הקינקט. לפי הדיווחים, היא זו שמשאירה את הכתר בידיים שלה |
באשר לנינטנדו, החברה מכרה בחודש האחרון 155,000 יחידות של קונסולת ה-3DS הניידת שלה שמציעה גיימינג תלת-מימדי ומכרה כבר יותר מ-5 מליון קונסולות מאז ההשקה, מה שנחשב למכובד בהחלט ביחס למכירות המאכזבות בשנה שעברה. כמו כן מכרה החברה בחודש האחרון מעל ל-95,000 יחידות של קונסולת ה-Wii.
קונסולת ה-3DS. גימיק שתפס |
בחברת NPD מציינים כי כל התעשייה נמצאת בתקופה האחרונה בקשיים רבים, מהסיבה שסך השווי של מכירות החומרה עצמה וגם האביזרים הנלווים בחנויות פיזיות בארה"ב פחת בעשרות אחוזים בחודש האחרון לפחות מ-700 מליון דולר. "הלהיט הבא הוא תחום הגיימינג הנייד. מרבעון לרבעון, ניתן פשוט לראות את הגידול הבלתי פוסק בפופולריות של המשחקים שמפותחים לסמארטפונים וטאבלטים. מסקר שערכנו, עולה כי רוב בעלי הסמארטפונים משחקים במכשיר שלהם מדי יום. הנתון המעניין ביותר, הוא שכששאלנו אותם איפה הם שיחקו בפעם האחרונה במשחק בסמארטפון שלהם, כ-65% מהם ענו שהם שיחקו בו בבית" אומרת אניטה פרייז'ר, סוקרת שוק בחברת NPD.
Xbox 360 במהדורת Halo 4. בקרוב בחנויות |
בשורה התחתונה, בהחלט לא מדובר כאן בנתונים מפתיעים – שכן הסמארטפונים שהופכים לעוצמתיים יותר ויותר כבר מתיימרים להחליף את הקונסולות, כשבנוסף לכך סטארט-אפים חדשים מנצלים את המגמה הזו ומביאים את חווית הגיימינג הניידת כביכול, אל מסכי הטלווזיה בסלון. כל שנותר הוא לראות כיצד סוני (שמתכננת עוד דגם ל-PS3) תצא מהמצב אליו היא נקלעה, כשמיקרוסופט מבחינתה מתכננת להשיק גרסאות "במהדורה מוגבלת" לקונסולת ה-Xbox 360 שלה ולשמור על היתרון.