שותפה יעילה
אליזבת', שמלווה אתכם לכל אורך המשחק, היא שותפה לעניין. כבר מהרגע הראשון, המשחק יודיע לכם שאין לכם צורך להגן עליה בקרב, ושהיא יודעת להסתדר בכוחות עצמה – ובכך יחסוך לכם שעות מיותרות של משחק 'הצל את השותף'.
הבחורה מחזיקה במספר כובעים. בזמן שוטטות בקולומביה, תוכלו לזמן אותה לפרוץ לכם כל דלת או כספת נעולה, שכן רכשה מיומנויות פריצת מנעולים. היא משחקת תפקיד משמעותי גם בזמן לחימה, כשמביטה סביב וזורקת לשחקן חפצים שימושיים, כמו Salts וערכות עזרה ראשונה.
אליזבת' אף ניחנה ביכולת לשלוט בקרעי הזמן-מרחב שדיברנו עליהם קודם לכן, יכולת שבאה לידי ביטוי בקרבות גדולים מול אויבים. תוכלו, באמצעותה, להקפיץ אל זירת הקרב חפצים שימושיים מיקומים אחרים, כמו פטריוטים אוטומטיים שיעמדו לצדכם.
עיר פלאים
עיצוב השלבים של אינפינט מהווה את הנקודה החזקה ביותר שלו, ללא ספק. כל מטר בקולומביה נראה מדהים, וניכרת ההשקעה הרבה של Irrational ביצירת אווירה משכנעת. אתן דוגמה מתחילת המשחק: יריד הענק שהגיע לעיר, אשר שואב השראה מהתערוכה העולמית של שיקגו שנערכה ב-1893 ומבטא את אותם רעיונות האמריקניזם ש'המייסדים' תומכים בהם במוצהר, מוצג בפרוטרוט על כל האטרקציות שהוא מציע, ממשחקים מטופשים לדוכני נקניקיות ולפסלי ענק.
קולומביה מציעה לשחקן אמצעי תחבורה נוח, שיאפשר לו לנווט בין האיזורים השונים. ברחבי העיר פרוסה תשתית 'Skylines', מסילות מתכת שניתן להיצמד אליהן ולתת להן להוביל את בוקר ליעדו. ניתן להשתמש בנשק גם כאשר נתלים על המסילות, ואפילו לבצע נחיתות היישר על אויבים.
ה-Vigors, המקבילים של הפלאזמידים מ'ביושוק' המקורי, הם כלי יעיל נגד המיני-בוסים דוגמת ה-Patriots |
חוויה אודיו-ויזואלית
בדומה לקודמיו, גם אינפינט משתמש במנוע 'אנריל', אך הפעם בגרסה 3 משודרגת שלו. התוצאה: אין מקום להשוואה ל'קרייסיס 3', אבל המשחק נראה פשוט נהדר. המים, הפיצוצים עתירי האפקטים ובעיקר המודלים של הדמויות – ואליזבת' היא דוגמה טובה – מפורטות להפליא.
אם עדיין לא שיחקתם באינפינט, תעשו לעצמכם טובה גדולה ותעשו כן מאובזרים בסט אוזניות או ברמקולים איכותיים, כי המשחק נשמע אפילו יותר טוב מאיך שהוא נראה. קטעי האקשן מלווים במוזיקה קצבית, ודיבוב הדמויות מוצלח. את קולו של בוקר תורם טרוי בייקר, שצבר ניסיון רב בדיבוב דמויות במשחקים.
גם ה-Audio Logs שמוצאים לאורך המשחק נשמעים מצויין, ותורמים רבות לאווירה המיוחדת שמשרה עליכם קולומביה.
את אינפינט שיחקתי על האקסבוקס, ונתקלתי – לצערי – במגוון רחב של בעיות, שמהוות חלק מהסיבה שהייתי ממליץ לכם לשחק אותו על המחשב האישי שלכם. קודם כל, בלי להתייחס לפן הטכני, גרסת ה-360 של אינפינט מוגבלת מאוד מבחינת השליטה.
לא כמו בגרסת המחשב האישי, באקסבוקס תוכלו להחליף במהרה רק בין שני Vigors שהגדרתם מראש. אם תרצו להחליף אחד מהם לכוח אחר, יפתח בפניכם מישק גלגלי נוסח גרסאות הקונסולה של 'מאס אפקט' ו'דראגון אייג". כמובן, כל בחירה כזאת עוצרת את האקשן, כך שהתוצאה שמתקבלת היא משחק פחות זורם.
גרסת המחשב עדיפה גם מבחינה טכנית: היא נראית טוב יותר (בתנאי שברשותכם מחשב מתאים) ואינה סובלת מירידות תכופות בקצב הפריימים, כפי שחוויתי על בשרי בשלבים גדושים באויבים. וזה לא הכל: גרסת ה-360 של אינפינט העלימה לי שמירה של למעלה משעת משחק, שהייתי צריך לחזור עליה. הבעיה נפתרה בעידכון האחרון למשחק, אבל לא הייתה אמורה להיות שם מלכתחילה.
פסק הדין
בפסוקו של יום, קטעי הפעולה של אינפינט סטנדרטים למדי. ה-Vigors מבדילים אותו מרוב השוטר-ים, אבל בכל זאת, התקבלה אצלי תחושה – בערך באמצע המשחק – שב-Irrational קצת לעסו את הנוסחה. הייתי מעדיף חבילה קצרה יותר, אך חסרה קטעי אקשן 'מודבקים'.
זה לא משנה את העובדה שכל חובב משחקים חייב לעצמו סיור בקולומביה. המפתחים עמלו כחמש שנים על יצירת עולם משחק משכנע, והצליחו בגדול. אז גם אם אתם סקפטיים לגבי אינפינט, הייתי ממליץ לנסות אותו רק למען עיצוב השלבים והסיפור הנפלא שלו. אותי הוא הצליח להוציא מהאדישות.
למרות הכל, נכון להיום, איני חושב שעשר השעות שתבלו במערכה לשחקן יחיד מצדיקות תשלום של 60 דולרים. אם אתם יכולים להתאפק ולחכות למבצע קרוב (שכנראה יכלול גם את תוכן מוסף שיוצע להורדה), תהיה זו אופציה עדיפה.
בחירת העורך – Bioshock Infinite
לדעתי קצת הגזימו
המשחק באמת טוב.
אבל עשו ממנו הרבה יותר מדי.
נהנתי יותר מtomb raider.
יש במשחק נפילות fps בחלק מהקרבות הגדולים.
וזה קצת מציק לפעמים.
פעם ראשונה שאני משחק בסידרה, הוא ממש טוב
אני לא אהבתי את המשחק
ניסיתי לשחק בו ולא הבנתי בכלל מה אני אמור לעשות ולאיפה אני אמור להגיע, הדבר היחידי שכיוון אותי זו העזרה במשחק בכל רגע לחצתי עליה, דבר שני הוא לא יודע לעבוד בתלת מיימד סטראוסקופי וזה מאוד ביאס אותי, אחרי שעה בערך של משחק פרשתי
הקודם נהנתי יותר מהקרבות
אבל זה יש סצנות ומראות מאוד יפים ומיוחדים אהבתי ממש את כל הביניינים המרחפים ובאמת שהמשחק שונה ומרתק מכל שאר הדברים.
הגזמה מוחלטת
המשחק הוא בינוני, לכל היותר – ובעיקר רוכב על שם הסדרה.
נכון, המשחק הראשון היה שינוי מרענן בנוף ה – shooters שדשדש אז במקום (תופעה שבאה בגלים, אגב). השני היה זניח. ננתח את הנוכחי?
– הסיפור הוא בנאלי לחלוטין. יומרה, יהירות והתנשאות של הכותבים, פרנקשטיין של הרבה דברים שראינו/שמענו/חווינו בעבר.
– עיצוב שלבים? מזעזע! לינאריות במיטבה! שום, אבל שום חופש בחירה, אפס טקטיקה ומסדרון אחד גדול, ושלא יגרמו לכם לחשוב אחרת.
– הגרפיקה פשוט… מיושנת. שימוש מוגזם לחלוטין ב – bloom (על מנת להסתיר משהו, אולי?). יש אולי 5 מודלים של פרצופים עבור כל הדמויות במשחק. הטקסטורות נוראיות (שימו לב במיוחד לטקסטורה השטוחה של הדשא).
– AI? כרגיל, כמעט ולא קיים. מתוך שתי האפשרויות הבנאליות הרגילות שאנחנו בד"כ רואים – או אויבים שיושבים במחסה וצצים מדי פעם לירות; או אויבים שפשוט רצים לכיוון שלך ללא שום מחשבה – המפתחים בחרו באופציה השניה ובה בלבד. יצויין, כי לאליזבת יש AI מלווה בין הטובים שראיתי.
– הסאונד בינוני. קולות ירי נשמעים כמו יריות ב – BB GUN.
לסיכום, המשחק מרגיש עייף, לינארי, עם גרפיקה מיושנת ושום חידוש. להפך, הגבלה ל – 2 נשקים ו – שני VIGORS? למה, כי לקונסולות אין מספיק זכרון להתמודד עם יותר?
כמובן, שפרויקט בסדר גודל כזה זוכה להמון פמפום, ביקורות מהללות בכל אתר גדול וקונצנזוס כללי. ואני אומר, תקראו את תגובות השחקנים (עם ניסיון משחקים מעבר לשנתיים-שלוש אחרונות והתלהבות עיוורת מ – COD), לא של הסוקרים ה"מקצועיים" ובעלי העניין ותקבלו החלטה מושכלת.
מדהים
אפילו הכרטיס הענתיקה שלי GTS 250 מריץ את המשחק ונראה מדהים 🙂 החלק המשעמם של המשחק הוא בעיקר הקרבות הלא נגמרים לפעמים הסיפור מדהים!
מספר 5, אני בדעה שלך…
כל מה שכתבת נכון, ומבלי לקחת בחשבון את הבעיות של זמן טעינת טקסטורות, בעיה ותיקה במנוע UE3.
ל #2
תלמד אנגלית, המשחק מאד פשוט