הבוקר, מוקדם לפנות בוקר, שוחרר אל העולם אחד המשחקים המצופים ביותר בשנה האחרונה – Bioshock Infinite. ביקורת זו מביאה לכם את הבדלי הביצועים שקיימים בין כרטיסי המסך החמים בשוק ובין כוחות עיבוד שונים של המעבד הראשי
הבוקר קמתי, שתיתי קפה והתחלתי לבחון כרטיסי מסך בכותר הכה פופולארי הזה. מי שטרם מכיר, Bioshock Infinite הינו המשחק השלישי בסדרת Bioshock המוצלחת מבית אולפני 2K אשר פרצה את גבולות משחקי הגוף הראשון כבר ב-2007 והפכה ללהיט מיידי. המשחק השלישי בסדרה מגיע עם גרפיקה עשירה יותר, אלמנטים של DirectX11 ונופים שזורקים את השחקן לעולמות דמיוניים בסגנון העתיד כפי שמתואר במאה התשע-עשרה. המנוע עליו מבוסס המשחק הינו מנוע ה-Unreal Engine 3 המגה-פופולארי עם שינויים קלים. למעשה, המשחק מבוסס על גרסא משופצת של המנוע מאשר זאת אשר הייתה בעת השקתו.
אז בלי להמשיך לברבר, הנה הם כרטיסי המסך המשתתפים בניסוי:
- MSI Lightning GTX680 2GB
- AMD Radeon HD7970 3GB
- Gigabyte GTX670 Windforce 2GB
- Sapphire HD7950 3GB
- Sapphire HD7870 2GB
- Gigabyte GTX660 Ti Windforce 2GB
- Gigabyte GTX660 Windforce 2GB
- Gigabyte HD7850 Windforce 2GB
חלק מכרטיסי המסך הללו הם מומהרים ונבחנו בהגדרות ההמהרה מהמפעל מהסיבה הפשוטה היא שזה מה שניתן להשיג היום בשוק בזול, בזמינות גבוהה ובמחיר דומה לאלו אשר אינם מומהרים כלל. אני שמח שכיום בארץ נמכרים יותר כרטיסי מסך בעלי קירור מתקדם והמהרה מאשר כאלו בלי שני אלה בכלל, כי למה לא לקבל יותר? את כרטיסי המסך הללו בדקתי על מערכת הבחינה הנאמנה שלי עם הרכיבים הללו:
- מעבד: Intel Core i7 3960X 3.3Ghz @ 4.2Ghz
- קירור: Corsair H100 2X120MM
- לוח אם: MSI X79A-GD65 8D
- זכרון: G.Skill RipJawsZ DDR3 1600Mhz 1.5V 4X4GB
- אחסון: Sandisk Extreme SSD 240GB
- ספק כח: Corsair HX-series 1050W
דרייברים: Catalyst 13.3 Beta 3 ל-AMD ו-314.22 ל-NVIDIA
את הבחינות ביצעתי בהגדרות מקסימאליות לחלוטין בכל קטגוריית הגדרות במשחק. הדברים היחידים ששיניתי בין שתי ההגדרות הן הרזולוציה בין 1920X1200 ל-1680X1050 ואפקט Anti–Aliasing מכובה או דלוק.
בנוסף לבחינות כרטיסי המסך השתמשתי בסימולציית ליבות ותדרים במעבד על מנת לדמות שלל מעבדים הקיימים בשוק כדי לתת אינדיקציה עד כמה חשובה פונקציית HyperThreading, כמות הליבות ותדר העבודה. האות C מסמלת כמות ליבות, האות T מסמלת כמות נימים כוללת (שימוש בטכנולוגיית HyperThreading). בבחינות המעבד השתמשתי בהגדרות המקסימאליות של רזולוציית 1920X1200 ובכרטיס המסך Sapphire HD7970 VAPOR-X Ghz 6GB. בנוסף, רציתי לבדוק האם שינוי בתדר חשוב מאשר שינוי בכמות הליבות, התוצאות לפניכם:
שימו לב שהמעבד קוצץ לקונפיגורציות שונות בעיקר על מנת לתת אינדיקציה כיצד מעבדים כמו i5 2500 או כמו סדרת Core i3 על מנת לתת אינדיקציה כיצד הם יתמודדו עם המשחק. בנוסף לקיצוץ ליבות גם שונה התדר כדי לראות איך תדר עבודה שונה מציג תוצאות שונות.
כפי שניתן לראות מתוצאות ביצועי המעבד, החשיבות בין משושה לבין מרובע באותה הארכיטקטורה היא אפסית. גם ההבדל בין מרובע לכפול בתדר גבוה. נראה שתדר הפעולה משחק במשחק הזה שכן הבדל בין מרובע לבין מרובע מומהר בהחלט נותן את אותותיו בשינוי הביצועים. אפילו שמדובר ברזולוציה גבוהה ובכרטיס מסך מתקדם. כפול ליבה בתדר נמוך דוגמאת פנטיום G לא יהיה בדיוק הפתרון האופטימאלי.
לסיכום, גם תחת ההגדרות הגבוהות ביותר ברזולוציה שגבוהה בקצת מ-FHD המשחק יהיה שחיק לחלוטין בכרטיס המסך Radeon HD7850. אמנם, ההמלצה שלי לרזולוציה זאת תהיה GTX660 אם רוצים להנות מחוויית משחק טובה. כרטיסי המסך דיי מקבילים בביצועיהם בין המתחרים אם מתחשבים בהמהרה מן המפעל אם כי ישנה נטיה לביצועים גבוהים יותר בצד של NVIDIA, דבר קצת מטריד בהתחשב בעובדה ש-AMD מתגאים בשיתוף הפעולה שלהם במשחק הזה עם אולפן הפיתוח והצמדתו לכרטיסי מסך רבים שלהם במסגרת באנדל מתנה. מעבד מומלץ להגדרות גבוהות במקרה הזה יהיה גם Core i3 3220 או Phenom II X4 965 או FX-4300 לצורך העניין. דגש על כח עיבוד בתדר פעולה גבוהה על פני מספר ליבות גבוה.
ועכשיו, לאחר שהשקעתי את יומי בצפיה בלופים של מבחני הביצועים, אגש לשחק במשחק אשר כבר זכה לתשבוחות רבות.