נתונים עדכניים מצביעים על שליטה מוחלטת של החברה הקוריאנית בשוק, גם בתחום היקר וגם בתחום המוזל
חברת הייעוץ והניתוח Strategy Analytics פרסמה לאחרונה את דו"ח המחקר העדכני שערכה על מכירות סמארטפונים במהלך החצי הראשון של שנת 2016.
לינדה סוי, מנהלת בחברה, ציינה כי המחקר מצביע על כך ששוק האנדרואיד העולמי גדל ב-5% מאז החצי הראשון של השנה הקודמת, וכי נמכרו בינתיים כ-577 מיליון מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה של גוגל. לשם השוואה, השנה נמכרו רק 91 מיליון מכשירי אפל, ירידה שנתית של 16%. אנדרואיד שולטת לחלוטין בשווקים מסוימים, כמו השוק ההודי, בה 97% אחוזים מהסמארטפונים הנמכרים מגיעים עמה.
הממצאים מראים כי דגם ה-Galaxy S7 Edge של סמסונג הוא הפופולארי ביותר בעולם כיום. עד כה נמכרו יותר מ-13 מיליון יחידות ממנו, כך שהוא מהווה 2% מהמכירות הכוללות של מכשירי אנדרואיד השנה. לטענת Strategy Analytics, המסך הקמור שלו והאפליקציות השימושיות הופכות אותו לאטרקטיבי, למרות תג המחיר הגבוה היחסית.
במקום השני ניצב ה-Galaxy J2, מכשיר זול ונגיש שנמצא בקצה השני של הסקאלה מבחינה חומרתית. הוא נמכר במספרים דומים. את השלישיה סוגרת גרסת הבסיס של ה-Galaxy S7 בעלת המסך השטוח, שנמכרה כמעט 12 מיליון פעם.
סמסונג, אם כן, היא השליטה הבלתי מעורערת של שוק האנדרואיד. וודי או, עובד החברה, טוען כי למרות הנתונים המעודדים לא כדאי לה לנוח על זרי הדפנה, שכן נתוני המכירות למכשירי הדגל של Oppo, Huawei ו-Vivo נמצאים במגמת עליה. למזלה, גם אצלה העניינים ממשיכים לתקתק ומכשיר ה-Note 7 החדש שלה שובר שיאי הזמנות מוקדמות כבר עכשיו, יותר משבוע לפני יציאתו לשוק.
https://www.youtube.com/watch?v=a0a6Y9JvPqo