אחרי תקופת ניסוי במספר מצומצם של מדינות, ברשת החברתית יחלו להוסיף פרסומות באפליקציית הצ׳אט הפופולרית לכל המשתמשים
סביר להניח שרובנו כבר התרגלנו, בכניעה, לפרסומות בעמוד העדכונים המרכזי שלנו באתר או באפליקציית הפייסבוק, שמשולבות בו באופן שמתגבר על רוב מנגנוני התוספים לחסימת פרסומות והופכות לנפוצות ותדירות יותר בכל כמה זמן – אך האם נתרגל באותה מידה גם לפרסומות בתוך אפליקציית הצ׳אטים הייעודית של הרדת החברתית? התשובות בקרוב.
בפייסבוק הודיעו רשמית כי ירחיבו את שלב בדיקות הבטא להוספת פרסומות אל תוך ה-Messenger שלהם לכל המשתמשים בכל רחבי הגלובוס במהלך החודשים הקרובים, ואפילו לא ניסו לייפות את הסיבה למהלך – מדובר בעוד אפיק הכנסות משמעותי עבור הרשת, שלה כמעט 1.5 מיליארד משתמשי מובייל פעילים מדי חודש, שרובם המוחלט עושה שימוש באותו יישום כמובן.
הפרסומות ב-Messenger יופיעו עם פתיחת האפליקציה, ויכללו הצעות לעבור לאתרים מסחריים שונים – או לחילופין להפעיל צ׳אט ייעודי מול נציג אנושי או צ׳אטבוט של חברה מסחרית זו או אחרת, בדומה למה שמתואר לרוב בתור העתיד הבלתי נמנע שצפוי לשירות פופולרי אחר בשליטתו של מארק צוקרברג, WhatsApp.
אין ספק שמדובר בתוספת שתכעיס ותאכזב חלק מהצרכנים, אך בעידן בו פייסבוק מוכיחה פעם אחר פעם שליטה מוחלטת בעולם הרשתות החברתיות העולמי, עם נתון של מעל ל-2 מיליארד משתמשים פעילים שאף ממשיך לתפוח במרץ – סביר להניח שלרובנו אין תחליף אמיתי לנגישות וההמוניות הזו, ועל כן שום תוספת של פרסומות בשום פינה לא באמת תצליח לגרום לנטישה המונית של צרכנים: כל שנותר הוא לקוות שתוספת ההצעות השיווקיות לא תהיה מוגזמת ולא תשפיע לרעה על הפעולה של ה-Messenger ברמה הטכנית.