עם ההשקה של שירות הטלוויזיה החדש של סלקום, העונה לשם 'סלקום tv', החברות בשוק מרגישות מאויימת וחלקן מחליטות לצאת כבר במתקפת נגד הכוללת חבילות סלולר במחירים זערוריים
סלקום משיקה והשוק מגיב: לאחר ההשקה הרשמית של שירות הסלקום tv החדש של החברה (ובמיוחד עם מבצע הסלקום tv עם שלושה קווי סלולר ב-198 שקלים), מגיבות הוט וגולן טלקום עם מבצעים משלהן – הוט מציעה שני קווי טלפון (הכוללים חבילה של שיחות והודעות ללא הגבלה עם שלושה גיגה-בייט של נפח גלישה) ב-40 שקלים בלבד, בנוסף לספק אינטרנט ביתי חינם הכלול במחיר, הנחשב בהחלט למחיר "שובר שוק" ומכה (בתקווה) קשה לסלקום.
לעומת זאת, גולן טלקום לוקחת צעדים מעט יותר דרסטים והחברה התחילה להציע הוספת קווים נוספים (עד חמישה קווים נוספים סה"כ) בהוספה של שני שקלים לחודש במשך שנה בלבד (!). המשמעות היא שכל צרכן יכול לרכוש כעת את אחת משלושת החבילות הבלתי מוגבלות שהחברה מציעה (37 שקלים לחודש בשביל שלושה גיגה-בייט של נפח גלישה, 59 שקלים לחודש בשביל שישה גיגה-בייט של נפח גלישה ו-99 שקלים לחודש עבור 20 גיגה-בייט של נפח גלישה), והקו השני עד השישי שברצונו להוסיף לחשבון יעלה רק שני שקלים נוספים לחודש במשך 12 חודשים הבאים.
אם נשווה בין שני החבילות החדשות שמציעות הוט וגולן טלקום, ניתן לראות כי בזמן שהוט מציעה שני קווים ב-40 שקלים לחודש במשך שנה עבור שיחות והודעות ללא הגבלה בנוסף לשלושה גיגה-בייט של נפח גלישה, בעזרת המבצע של גולן טלקום ניתן לרכוש את החבילה הבלתי מוגבלת ב-37 שקלים לחודש במשך שנה ולהוסיף קו שני בשני שקלים עם האותן תנאים (שיחות והודעות בלתי מוגבלות עם שלושה גיגה-בייט של נפח גלישה) במחיר כולל של 39 שקלים, שקל פחות מהמבצע של הוט.
שירות הסלקום tv החדש שהחל את מלחמת המשפחות של עולם הסלולר
כאמור, בנוסף להיותה חברת כבלים גדולה בארץ, הוט הינה גם ספקית סלולר עם תשתית שקנתה מחברת מירס הישנה, בנוסף לתשתית UMTS הנמצאת בפריסה עם התלבשות חלקית של החברה על תשתית הסלולר של חברת פלאפון. עם ההצהרה הרשמית של גולן טלקום על כוונותיה להיכנס לשוק הטלוויזיה גם כן, הרי השקת שירות הסלקום tv הינה הכרזת מלחמה משמעותית על שוק הטלוויזיות, הסלולר והאינטרנט.
האם גם פלאפון ואורנג', המתכננות גם הן כניסה ל-"תחום הטריפל" (עם הצעות של סלולר, טלויזיה ואינטרנט), יגיבו לצעדים של הוט וגולן טלקום כנגד סלקום tv? עד שנדע בוודאות, אתם יודעים בדיוק איפה להתעדכן בנושא.
מה עם הלקוחות הקיימים… גולן דופקים אותם בלי סוף. מבצעים במצעים, אבל רק ללקוחות חדשים. (למה אני צריך לשלם על קו שני 37 שקל בשביל 3 גיגה ולקוח חדש יכול לשלם רק 2 שקל ?)
^ הישראלי הגרידי הנפוץ
אבל זו בכלל הממשלה שאשמה בהכל.
מה קשור גרידי? למה לקוחות קיימים הם סוג ב'?
דבר ראשון כי הוא כבר מקבל חבילה מצויינת במחיר אפסי וסופר משתלם אז לרצות יותר זה להיות גרידי.
דבר שני אם גולן היו נותנים לכולם קווים ב2 שקל אז לא היה גולן וכתוצאה מזה הוא היה משלם הרבה יותר ממה שהוא משלם עכשיו
דבר שלישי אין מה לעשות ככה העולם עובד, כדי לגייס לקוחות צריך להציע להם מבצעים שהם לפעמים הפסד, כי זו השקעה עתידית, אתה יכול לבכות על זה עד מחר.
דבר רביעי כל לקוח הוא חדש בשלב מסויים, למעשה מדובר בהטבה חד פעמית שכולם מקבלים פעם אחת.
גם אני שהצטפרתי לגולן קיבלתי חצי שנה מתנה בלי כסף אז שלא יגיד שדופקים אותו, כי הוא כבר קיבל משהוא דומה למה שכל לקח חדש מקבל עכשיו.
נוצרה כאן תרבות צרכנית שמעודדת לקוחות תזזיתיים ומתייחסת ללקוחות נאמנים כאל פרייארים.
^ הישראלי הדביל הנפוץ שאוהב שדופקים אותו.
אין לי בעיה שיעשו מבצעים למשוך לקוחות, אבל כאלו פערים זה מוגזם (אלא אם זה מבצע ליום). גם לא חסר להם עוד שטיקים כמו אם לא תיכנס לאתר ותשנה ידנית למבצע בחינם (למשל שדרוג נפח גלישה) לא תקבל את זה, או אם תעבור ל 99 ש"ח כדי לדבר בחו"ל, לא תוכל לחזור למחיר מבצע אחרי חודש (למרות שהמנכ"ל ב YNET אמר שכן). ממש מלאכים.
אוקי, אם הבנתי נכון:
https://www.golantelecom.co.il/gui_lib/docs/promotion_detailes_second_line_2.pdf
לקוחות קיימים יכולים להעביר כל קו שני תמורת 149 ש"ח דמי מעבר. אם אכן ה חבילת 2 ש"ח זהה ל 37 ש"ח זה עדיין יוצא די משתלם, נבדוק.
סבבה חלק מהטענות שלך סבירות. ועדיין אני יחסית מרוצה מהמצב הקיים עם גולן שאולי לא מושלם אבל סביר.
אני לא מרגיש שדופקים אותי כשב37 שקל אני מקבל כלכך הרבה.
האמת נגמר לי המבצע בקרוב ואני מחפש לחדש אותו. גולן פשוט יפסידו לקוח ככה.
יש חברה שמציעה לך מחיר נמוך מ37 לחודש בפער כזה ששווה לעבור?
לפי החוזה של המצבע החדש אתה יכול לעבור ל37 עם דמי מעבר של 49 ובנוסף כל קו נוסף ניתן להעביר ל2 שח עם דמי מעבר של 149. סך הכל נשמע לא רע רק שאת המעבר צריך לעשות דרך השירות לקוחות (זה חבל מאוד).
אם זה נכון מדובר בעוד קו אדום שלהם שנחצה (לא שהוא בהכרח נורא אם לא איכפת לך לחכות כמה שעות על הקו או שיחזרו אליך בהנחה שלא סיימו את המבצע) כאשר הם אמרו פעם שהכל עושים באינטרנט כולל מעבר בין חבילות (כפי שאכן היה עד היום).
זה מה שכתוב בתנאי המבצע… לא יודע מה קורה בפועל. אולי כן ניתן דרך האתר. בטח גם אפשר לדבר איתם בפייסבוק.