הטכנולוגיה המגניבה של חברת Tobii ממשיכה להשתדרג והופכת לחלק מובנה במסכים ובמחשבים שונים
את הטכנולוגיה של חברת Tobii השבדית לשימוש בעיניו ומבטו של אדם בתור אמצעי עזר לשליטה על ממשק מחשב פגשנו לראשונה עוד אי שם ב-2011, בהדגמות פשוטות מאוד אך עם לא מעט פוטנציאל.
הרבה מים עברו בנהר הדיגיטלי מאז, ועולם המחשבים השתנה באופן די משמעותי – וכיום נראה שהיכולת שפיתחה החברה באדיקות בשנים האלה היא רלוונטית יותר מאי פעם, בין היתר תודות לתחום המציאות המדומה העולה שבו מעקב אחרי כל מחוות הגוף מהווה מרכיב חשוב בטכנולוגיה וביישומיה.
בתערוכת CES 2017 פגשנו את Tobii כשהיא מתחילה סוף כל סוף בהתרחבות ממשית אל עולם המוצרים המסחריים – עם ארבעה ניידים ושלושה מסכי מחשב ראשונים מסוגם שמשלבים את טכנולוגיית עקיבת העיניים של החברה היישר מהקופסה, לתמיכה בשליטה ללא מגע בתוכנות ומשחקים נתמכים.
מדובר בנייד ה-Alienware 17 החדש של תת המותג הפופולרי מבית דל, ה-GT72 של MSI וגם דגמי ה-Aspire Nitro V 17 ובעיקר ה-Predator X21 המפלצתי של אייסר – כאשר יש לנו סיבה טובה להאמין שככל שהתחום יבשיל והטכנולוגיה תהפוך לקומפקטית וזולה יותר, כך נראה אותה מגיעה גם לעוד ועוד מחשבים.
שילוב נוסף ואולי הגיוני ומועיל עוד יותר מתקיים כאמור בתחום המסכים השולחניים, עם שלושה דגמי גיימינג טריים של חברת אייסר שיכללו חיישני Tobii – ואנחנו מניחים שהם יהיו רק סנונית ראשונה בדרך למוצרים נוספים שיאמצו את היכולת בתקווה להתבלט קצת יותר בשוק העמוס והמאתגר הזה.
בגזרת המשחקים שתומכים ב-Tobii עבור פעולות ספציפיות וייחודיות ניתן למצוא שיתוף פעולה רחב מול המפיצה הצרפתית יוביסופט (Ubisoft), אשר שילבה אותה בכותרים עדכניים שלה כדוגמת Watch_Dogs 2, The Division ו-Steep, בתוספת לכותר Deus Ex: Mankind Divided של Square Enix וגם סימולטור החלל Elite: Dangerous.
בסך הכל יש כבר כ-45 כותרי גיימינג שתומכים בעקיבת עיניים, ובחברה מקווים שהמספר הזה יצמח לשלוש ספרות עד לסוף השנה שעברה. אנחנו נאחל להם בהצלחה, ונקווה לראות חברות ומפתחים מוצאים שימושים מעניינים ומועילים נוספים בתחום, שללא ספק יש לו את הפוטנציאל להפוך את חוויית השימוש שלנו לאינטואיטיבית ונוחה מעט יותר.