Computex 2007, תערוכת המחשבים והחומרה הגדולה באסיה, והתערוכה השניה בגודלה בעולם, תמה ונשלמה.
מרכז העסקים הבינ"ל בטייפה בתצלום מגג הבניין הגבוה בעולם – כאן מתרחש הקסם |
התערוכה השנה עמדה בסימן מאוד ברור של התחזקות, לעומת היחלשות התערוכה הגדולה בעולם – סביט שנערכת בגרמניה. באופן ברור חברות חומרה רבות מעבירות תקציבי שיווק כבירים לטובת Computex על חשבון תקציביהן למקומות אחרים בעולם.
כמות המציגים ב-Computex לא השתנתה בהרבה במהלך ארבעת השנים האחרונות ועמדה השנה על 1333 מציגים ב-2926 ביתנים, אך זאת לא בגלל שכמות החברות הרוצות להציג לא גדלה, אלא כיוון שמיקום התערוכה צר מלהכיל את כל המשתתפים. למעשה, התערוכה בטאיוון מתרחשת בפעם האחרונה במרכז העסקים הבינ"ל של טייפה, כאשר בשנה הבאה תתרחש התערוכה במרכז העסקים החדש נאנג-גאנג שבפאתי העיר. יחד עם המרכז החדש ועם מרכז העסקים הבינ"ל, מקווים מארגני התערוכה לראות בשנה הבאה מעל ל-5,000 ביתנים בתערוכה.
את התערוכה השנתית מארגנת TAITRA – המועצה הממשלתית לפיתוח עסקים של ממשלת טאיוואן, ולכן נהנות חברות מקומיות מזכות ראשונים על המקומות בתערוכה, והמקום לחברות בינ"ל מוגבל. חברות רבות מסרבות לקבל דוכן בתערוכה, מה שיצר השנה תופעה של חברות השוכרות משרדים וסוויטות במלונות באזור מרכז העיר טאייפה, ומזמינות אליהם עיתונאים ושותפים עיסקיים.
את התערוכה השנתית מארגנת TAITRA – המועצה הממשלתית לפיתוח עסקים של ממשלת טאיוואן, ולכן נהנות חברות מקומיות מזכות ראשונים על המקומות בתערוכה, והמקום לחברות בינ"ל מוגבל. חברות רבות מסרבות לקבל דוכן בתערוכה, מה שיצר השנה תופעה של חברות השוכרות משרדים וסוויטות במלונות באזור מרכז העיר טאייפה, ומזמינות אליהם עיתונאים ושותפים עיסקיים.
גם ישראלים רבים ראינו בטייפה, ויבואנים רבים שלחו נציגים על מנת לשמור ולחזק את קשריהם עם החברות בטאיוון ולמצוא חברות חדשות. המארגנים מדווחים על כ-35 אלף מבקרים בתערוכה שהגיעו מחוץ לטאיוון, רובם מאסיה וארה"ב.
טכנולוגיות רבות עשו הכרות ראשונה בטאיוון השנה, וניתן בהחלט ללמוד לאן השוק הולך. את רוב המגמות אנו כבר מכירים (יותר אלחוט, יותר זמן סוללה, יותר קטן וקל ויותר מחשוב יומיומי), אבל התערוכה הייתה מקום נהדר לראות את הפתרונות עצמם של כל החברות. כמו תמיד, רוב החברות מאוד זהירות בכניסה לשווקים חדשים, וכמו בכל תערוכה גם הפעם יכולנו לראות חברות שמנסות לדגום את טעם השוק, להשיק מוצר קטן כדי לקבל פידבק ולשקול לאן להתפתח.