גירסת הבטא של הדפדפן המצליח מביאה איתה מספר שיפורים חשובים – והחל מחודש פברואר הקרוב נראה אפילו פחות פרסומות מעיקות בתור ברירת מחדל
גם אחרי 63 גירסאות שונות במהלך תשע השנים האחרונות מאז הושק פומבית לראשונה, בגוגל מוצאים דרכים חדשות לעדכן ולשדרג את דפדפן הכרום (Chrome) שלהם – ובגירסת הבטא הראשונה שזמינה עבור הפצה מספר 64 היא מביטה לנו תמיכה בניגון תכני HDR (עם מסך וכרטיס מסך תומכים כמובן), אפשרות לחסום אודיו בלשוניות ואתרים בתור ברירת מחדל, כלים לשינוי נוח ומדוייק יותר של אלמנטים בתוך עמוד האינטרנט בהתאם לרזולוציה ולגודלו של החלון בזמן נתון וכדומה.
גירסה 64 של הדפדפן מספקת שיפורים גם למנגנון חסימת הפרסומות הקופצות המובנה הטרי, עם חסימה אוטומטית לפתיחת חלוניות ולשוניות חדשות לאתרים שמפנים אל כתובות אינטרנט אחרות בלחיצה, חסימה אוטומטית לאלמנטים ויזואליים מטעים שמטרתם היא אך ורק הצגה פרסומות (למשל כפתור 'ניגון' או כפתור 'סגור' שהם למעשה רק קישורים לכתובות שונות ועוד פרסומות). יחד עם האפשרות להגדיר השתקה כברירת מחדל לדומיינים שונים לפי בחירתכם – נראה שהגלישה אמורה להפוך לעסק קצת יותר נעים ונוח, גם לאלו שאינם משתמשים בתוסף חוסם פרסומות ייעודי כלשהו.
שיפורי מערכת חסימת הפרסומות הנוכחיות הן חלק נוסף ממהלך רחב היקף של גוגל, שיכנס לתוקפו רשמית החל מה-15 בפברואר בשנה הבאה בכל דפדפני כרום – לחסום כל פרסומת שאותה מגדירה החברה כאגרסיבית ומציקה מדי.
בענקית הטכנולוגיה פרסמו את הקווים המנחים לפרסומות תקינות ופרסומות שאינן תקינות הן בגירסה השולחנית והן בגירסת המובייל של הדפדפן (שם הבשורה תהיה גדולה הרבה יותר, משום שעד היום לא היו קיימים שום מנגנוני חסימת פרסומות מצד ג'), והחל מפברואר יחלו במהלכי אכיפה וענישה לאתרים שאינם עומדים בקריטריונים (פחות מ-7.5 אחוזים מהפרסומות בדומיין שהן אינן תקינות, ופחות מ-2.5 אחוזים מהפרסומות בהמשך לאחר תקופת ההרצה) – בהם פשוט לא יוצגו פרסומות כלל למשך תקופה מסויימת, וימנעו חלק בלתי מבוטל מההכנסות הפוטנציאליות של המפעילים.
מדובר בהתפתחות מסקרנת ומבטיחה, ולא נותר לנו אלא לקוות שהיא אכן תהפוך את הגישה שלנו לאיכותית ונעימה יותר מבעבר, החל מ-2018 ואילך.