לפני שבוע חגג פאקמן, אחד ממשחקי הוידאו הפופולאריים ביותר בעולם, שלושים חורפים. אותו יצור צהוב המצוי במרדף אינסופי במבוך קלאוסטרופובי הצליח לכבוש את ליבם של רבים משנות השמונים ועד ימינו. המשחק עצמו זכה למאות גרסאות שונות המתבססות כולן על הקונספט הפשוט של איסוף פריטים ובריחה מפני רוחות זדוניות, וניכר כי גם בחלוף השנים הקסם של הנוסחה הותיקה והפשוטה לא חלף, אלא דווקא להפך.
לרגל יום ההולדת ה-30 למשחק הפופולארי, החליטו בגוגל (הידועה בשינויים הרבים שהיא מבצעת בלוגו שלה, בהתאם לאירועים מיוחדים או מחוות של רצון טוב) להפוך לזמן מה את הלוגו של מנוע החיפוש למשחק פאקמן אינטראקטיבי בפלאש, כאשר כל הגולשים יכלו להתרפק על הזכרונות הישנים ולשחק באמצעות מקשי החצים במשחק האהוב (ואפילו בזוג).
רבות דובר בשנים האחרונות על השפעתה העצומה של גוגל על העולם כולו, השפעה שחורגת לעיתים מהמרחב הוירטואלי, והפעם קיבלנו הוכחה נוספת לכוחה הרב של חברת החיפוש הגדולה בעולם – חברת RescueTime, העוסקת בייעוץ עסקי לחברות המבקשות לייעל את פעילותן, בדקה כמה זמן הקדישו הגולשים ללוגו האינטראקטיבי של גוגל.
והמסקנות? מסתבר כי 504,703,000 גולשים בילו 4,819,352 שעות באיסוף נקודות צהובות בתוך הלוגו של גוגל – בזבוז עצום של משאבים וכח אדם; אילו כל אותם בטלנים חסרי מוסר עבודה (כמונו ) היו טורחים ועובדים בחריצות, הרי שמדובר בהפסד כולל של כ-300 מיליון דולר. הסכום הזה, אגב, מספיק בשביל לשלם את כל השכר של גוגל למשך שישה שבועות לכל 19,835 עובדי החברה – החל מבכירי ההנהלה ועד אחרון המתכנתים.
ברור כי ניתוח הנתונים והצגתם הוא מוטה וחסר פרופורציה – יש להניח כי חלק מהאנשים כלל לא עובדים, והערכת ההפסד הפוטנציאלי מוגזמת ומנותקת מהמציאות, אך המספרים המנופחים והשימוש הפוטנציאלי בכסף נועד להמחיש את עוצמת השפעתה של גוגל על העולם כולו. קונספירטורים יגידו שמדובר בתמונת מצב עגומה למדי, ואתם?