האם בקרוב נוכל לראות תכנים כגון סרטים ותוכניות טלוויזיה בתשלום באתר Youtube? ב-Dailytech סבורים שכן. עד עכשיו הבמה הזאת הייתה שמורה לאתרי סטרימינג כמו Hulu ו-Netflix, ועכשיו Youtube גם רוצים חתיכה מהעוגה.
כמעט 4 שנים אחרי שרכשה את ענקית הסטרימינג YouTube, החליטה גוגל לנצל את הפוטנציאל האדיר הטמון בה. הרעיון קיים כבר מתחילת השנה והחנות פתוחה לתושבי ארה"ב כבר מאפריל.
לאחרונה YouTube השיקו עמוד נוסף ובו כ-400 סרטים חינמיים, רובם באדיבותה של חברת אולפני הקולנוע MGM. הסרטים המוצעים ישנים או לא פופלריים במיוחד, והועלו ככל הנראה במטרה לקדם את השירות שאולי לא זכה להצלחה לה ציפו בגוגל. היינו מצפים שגוגל תציג סדרות חדשות או סרטים שוברי קופות על מנת להתחרות ב-Netflix אך נראה כי YouTube מעדיפה כמות על פני איכות.יחד עם זאת, גוגל בטוחה שהשירות עוד יצבור הצלחה. בראיון מיוחד עם נציג בכיר של גוגל, המקורב לענייניה הפנימיים, הוא אמר: "גוגל וYouTube- הם האתרים הכי ידועים בעולם, עם הרבה יותר צפיות מאשר בערוצי הכבלים והלווין. אנו מאמינים שנוכל להפנות מספר רב של אנשים לשירות זה."
גוגל כבר יצרה קשר עם כמה מחברות ההפקה הגדולות של הוליווד, ביניהן Fox, NBC ו-Walt Disney. כמובן שהיא גם תצטרך את הסכמתם של כמה מגדולי הכוכבים בתעשיית הקולנוע, אך זו לא אמורה להיות בעיה מפני שתוספת התוצאות שתמצאנה בעת חיפוש של שמם בגוגל עלולה רק להגדיל את הכנסותיהם. האם בקרוב נראה פרסומות של החברות הנ"ל בראש עמודי החיפוש?
גוגל רכשה פרה פורייה מאוד, וכעת היא מתחילה לחלוב אותה. בשל הפופולריות הרבה של YouTube, שירות כזה, תחת מימונה של גוגל, עלול לסכן אתרים כמו Netflix, אשר נכון להיום מחזיק בכתר הסטרימינג בתשלום. כשעברנו על הקטלוג החינמי המוצע, לא מצאנו יותר מדי להיטים מוכרים מהעשור הנוכחי. בעצם, כמעט אף סרט לא היה מהעשור הנוכחי, אך אנו לא חושבים שהדבר משקף את טיב הקטלוג בתשלום. אחרי הכל הקטלוג החינמי נועד להיות פרומו בלבד. ההשקה הזאת היא צעד נוסף בתוכנית של גוגל להשתלט לנו על המדיה, ומהווה נשק נוסף במלחמה האינסופית מול אפל.
כאמור, שירות ההשכרות של YouTube נמצא בשלבי בטא ופעיל כרגע רק בארה"ב, אך אנו מאמינים שהוא יהיה פעיל בארץ לקראת סוף השנה. עד אז, תוכלו להנות מהסרטים החינמיים שיש ל-YouTube להציע.