מבט לעתיד
מה עוד אתה יכול לספר לנו בנוגע לליין המוצרים המקביל, ה-MyBook?
ה-MyBook של Western Digital |
כיום הסדרה מחולקת ל-3 תת-קבוצות שההבדל העיקרי ביניהן הוא ממשק החיבור. הגרסה הראשונה, My Book Essential כוללת חיבור USB בלבד. השנייה, MyBook Home Edition, כוללת גם חיבור eSATA שצובר תאוצה לאחרונה, ואף אמור להיות יעיל יותר ומהיר יותר מחיבור ה-USB הרגיל. הקבוצה השלישית נקראת Studio Edition, והיא מיועדת בעיקר למשתמשי המקינטוש, שזקוקים לחיבור FireWire 400/800, אך מקבלים גם את שני החיבורים האחרים באותו כונן.
פיצ\'ר חשוב נוסף הוא תוכנת הגיבוי החדשה. המוצר היום הינו הרבה יותר קל לשימוש. כך למשל יש צורך להגדיר את התוכנה פעם אחת בלבד, ולאחר מכן בכל פעם שמחברים את הכונן הוא יוצר גיבוי אוטומטי באופן שקוף."
בשלב זה עצר אותנו דניאל ובגילוי נאות סיפר לנו מעט על הנעשה בשנים האחרונות בחברה:
"לפני מספר שנים מצאנו את עצמנו בנחיתות טכנולוגית. למתחרים היו מוצרים שהיו פשוט עדיפים מבחינת ביצועים. מאז ביצענו מהפכה, וכיום מצבנו טוב לפחות כמו של המתחרים בכל התחומים, ובחלקם הגדול אף עולה עליהם בהרבה. תחילת המפכה הייתה לפני 3 וחצי שנים בלבד, כאשר החלטנו להתחיל עם ייצור ושיווק של כונני 2.5" לניידים. מאז ביססנו את השליטה שלנו בתחום זה וכיום אנו מחזיקים בפלח שוק של כ-20%. נתון מעניין נוסף הוא שכונני ה-Passports מהווים כ-20% מכלל ייצור המוצרים בחברה, דבר המעיד על הצלחתם. אנו מאמינים שעיצוב המוצר והפשטות בהפעלתו תרמו לגדילה המשמעותית בזמן כה קצר."
היינו רוצים לשמוע מעט דברים נוספים על מוצרים עתידיים, ותוכניות לעתיד הקרוב.
ה-Passport של Western Digital |
"איני יכול לחשוף עדיין מידע טכני, אך השנה אנו נשיק מוצרים חדשים ומהפכניים מסדרת ה-Raptors. מבלי להכנס למספרים מדוייקים אפשר לומר שיש למה לחכות, ומדובר יהיה במוצרים מהירים מאוד ובעלי נפח גבוה, להבדיל מבעבר. בזמנו כאשר השקנו את ה-Raptors ייעדנו אותם לשוק העסקי. להפתעתנו הרבה גם הגיימרים קפצו על המציאה ולכן כיום אנו בהחלט מייעדים את המוצרים לשוק הזה – הן מבחינת המחיר, שאומנם לא יהיה נמוך אך בהחלט סביר לגיימרים, והן מבחינת עיצוב המוצר שיהיה חדשני.
תחום נוסף שביססנו עצמנו בו הוא תחום כונני ה-AV. עד כה נמכרו כ-4 מיליון יחידות מסוג זה, ומדובר בכוננים שקטים מאוד למכשירי המרת וידאו ואחסון מדיה דיגיטלית."
כיצד WD רואה עצמה כיום מול המתחרות, ובעיקר המתחרה הגדולה – Seagate – שהתמזגה עם Maxtor?
"כפי שציינתי, מבחינה טכנולוגית אנו בהחלט מובילים היום. היינו הראשונים להוציא כונן ידידותי לסביבה בנפח 1TB עם צריכת אנרגיה מופחתת של כ-40% ואנו החזקים ביותר בשוק הכוננים החיצוניים, למרות הכניסה המאוחרת מאוד לשוק התחרותי הזה. אחוז ההחזרות שלנו נמוך במיוחד ועומד על 0.9% בלבד מנתונים אובייקטיבים שנאספו מאתרים שעורכים בדיקות מיוחדות לנושא זה, דבר המעיד על כך שהמוצרים שלנו שקטים וקרירים במיוחד והצרכנים מאוד מרוצים מהם."
סיימנו את הראיון בסבר פנים נעים, והמסקנה שגיבשנו מהרשמים היא כדלקמן. Western Digital אינה עוצרת לרגע. בתור יצרנית גדולה ובעלת שם היא מחליטה לנקוט במהלכים שאופייניים דווקא לחברה חדשה (מיתוג, שיווק, עיצוב). מהלך זה בהחלט מוכיח שתמיד ניתן למתג מחדש ולבצע רה-ארגון, ללא תלות בגודל החברה או זמן קיומה.