NVIDIA משיקה פיתרון מבוסס SLI לצריכת ההספק הגבוהה של כרטיסיה. הכירו את ה-Hybrid SLI – גם חסכוני, וגם משפר ביצועים, הישר מ-NVIDIA.
במסקנות הביקורת שכתבנו על ה-8800 של NVIDIA ציינו את צריכת ההספק חסרת התקדים של הכרטיסים לרעה, ונראה כי NVIDIA הגיעה למסקנות דומות. המגמה הכללית בשנים האחרונות אצל חברות היא לקחת בחשבון לא רק ביצועים אבסולוטיים של המוצרים אותם הן משיקות, אלא גם גורם נוסף – ההספק ביחס לביצועים.
אם כן, מה הקשר בין חיסכון בהספק, אותו מעוניינת NVIDIA להשיג, לבין מערך של שני כרטיסי מסך, הצורכים ביחד הספק כפול? ובכן, הפיתרון אותו מציעה NVIDIA הוא שני מצבי פעולה: אחד למצב בו אין צורך בעיבוד תלת מימדי, ואחד למצב בו יש צורך בעיבוד שכזה (לדוגמא משחק מחשב – מצב בו כרטיס המסך מזיע וזולל הספק). במצב בו אין המשתמש צריך עיבוד גראפי כלל, תכבה הליבה הגראפית המניעה את כרטיס המסך, ואת התמונות אשר יראו על המסך ייצור כרטיס מסך חלש משמעותית, שבהתאמה צורך גם כמות מעטה יותר של הספק. טכנולוגיה זו אפילו מאפשרת להפעיל את כל כרטיסי המסך במקביל – במצב בו כרטיס המסך הבנוי למשחקים עובד במלוא העומס, יחד איתו יכנס לפעולה גם כרטיס המסך המובנה. יתרה על כך, תכונה זו תעבוד לא רק עם כרטיס מסך לא-מובנה אחד, אלא אפילו עם שניים, על פי אותו העיקרון, כשאין צורך בעיבוד תלת מימדי, יישארו כרטיסי המסך בולעי-ההספק כבויים ושקטים.
על פי NVIDIA, מאפשר פיתרון זה אפילו להכניס מערכות מבוססות SLI למעטפת של מחשב נייד, וזאת מבלי להקריב את חיי הסוללה הקצרים של המערכת. כמובן, כל עוד לא משחקים במשחקים על המערכת, תוכל המערכת לשמש משרד נייד, אך אם המשתמש מעוניין לשחק על כזו מערכת, הוא יאלץ למצוא שקע פנוי.
"בשימוש בטכנולוגית ה-Hybrid SLI, יהיה לכם כרטיס מסך אחד חזק ולא מובנה וכרטיס מסך אחד מובנה. כשהטכנולוגיה תחליף בין השניים, לא תצטרכו לחבר את המסך שברשותכם ליציאת וידאו אחרת. עיצבנו את הטכנולוגיה כך שלמערכת המבוססת על טכנולוגיה זו תהיה יציאת וידאו אחת: זאת שעל כרטיס המסך המובנה." הסביר ג'ף פישר, המנהל הכללי ב-NVIDIA של היחידה העוסקת במעבדים גראפיים. עוד נמסר, כי הטכנולוגיה תהיה זמינה לרכישה בחלק מאוחר יותר של השנה, אם כי לא ברור עדיין מתי בדיוק. מה שכן ברור זה שטכנולוגיה כגון זו עשויה להציע לפחות פיתרון חלקי לבעיית צריכת ההספק הגבוהה של כרטיסי המסך המודרניים.
לא רק חיסכון באנרגיה
החסכון הוא לא רק באנרגיה אלא גם ברעש או יותר נכון שקט
פתרון מורכב לבעיה פשוטה..
כיבוי אחד מהכרטיסים במערך SLI רגיל והורדת הקלוקים היו עושים הכל בצורה פשוטה יותר, גמישה ויותר וזמינה יותר.. בלי צורך בעדכון חומרתי…
נראה אם הטכנולוגיה תצליח..
זה נשמע קצת מסובך, איך כל זה יעבוד עם דרייברים?
נצטרך להתקין דרייברים גם לכרטיס הזולל וגם למובנה שעליו?
כמה זמן ייקח לעבור בין מצב למצב והאם לא יהיו התנגשויות בין כרטיס לכרטיס (אני לא ראיתי מערכת הפעלה שמתעסקת עם שני סוגי כרטיסים אבל זה מערך אז אי אפשר לדעת איך הטכ' תעבוד מהבחיה הזו) ?
את זה עוד נצטרך לראות בהמשך.
לא הצלחתי להבין באילו חלקי חומרה מדובר
אפשר הסבר קצר ופשוט בבקשה? מישהו?
לא רלוונטי עבור כולם
משתמשי הVISTA, שמין הסתם מפעילים את ממשק הAERO, ישתמשו באופן קבוע בעיבוד 3D.
כשמע' ההפעלה הנ"ל מזהה כרטיס גראפי מספיק חזק, כח העיבוד פונה רק לGPU בכדי להוריד מהעומס של הCPU ובכך משפרת את בצועי המחשב.
לכן סביר להניח שאם לא מדובר על מערך SLI חזק, ניהול צריכת החשמל והביצועים יופעלו רוב הזמן לכיוון של הפעלה תמידית ולכן המע' החדשה פחות רלוונטית עבורם.
יפה אבל לא מספיק
זה סתם יפגע בביצועים של המחשב בגלל המעבר מכרטיס חזק לחלש וההפך מי חלש לחזק המעבר בנהים יצרוך שנוי זרם במיוחד מי חלש לחזק זה יעמיס מתח לכמה שניות מה שיכול להזיק לכרטיס במשך הזמן הם העתיקו מ אינטל אותה טכנולגיה כמו במעבדים הנידים זה לא חידוש סתם גימיק זול וגם שיטה למכור כרטסים און בורד יחד עים כרטסים נפרדים הם יעשו הכול בשביל להשקיעה פחות ולקבל יותר כסף במיוחד מאנשיים שמתלהבים מכול שטות שחברות עשות ורצים לקנות אז שלא יעבדו עלייכם תודה
2 – ומה אתה חושב שקורה היום בדיוק?
2 צודק!!!
מישהו אמר speedstep?
GPU Speedstep
עדיף היה אם הכרטיס הראשי היה יורד תדר ומכבה את המשני כשלא צריך עיבוד מסיבי