מדידת השהיית התמונה
השהיית תמונה
כידוע, מסכי LCD הם מנגנונים אלקטרוניים מורכבים, בהם נוצר לעתים שילוב של מספר גורמים (כגון אלקטרוניקה ומעבדי תמונה) אשר מוביל לכך שישנו עיכוב בין הזמן בו נקלטת התמונה ועד הזמן שהיא מוצגת על המסך עצמו. נתון זה נקרא באנגלית Input Lag ובעברית בחרנו לקרוא לו השהיית תמונה.
בתמונות הבאות ניתן לראות את השהיית התמונה, במילישניות, לעומת מסך CRT רגיל.
NEC MultiSync 2090UXi
![]() | ![]() |
העיכוב המירבי שנרשם: 40ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 8ms |
Philips Brilliance 200P7ES
![]() | ![]() |
העיכוב המירבי שנרשם: 46ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 0ms |
EIZO FlexScan S2000
![]() | ![]() |
העיכוב המירבי שנרשם: 32ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 8ms |
להזכירכם, המסכים בהשוואה זו (ולמעשה כל מסך LCD) מתעדכנים בקצב של 60 פעמים בשנייה, נתון המוכר יותר כקצב רענון של 60Hz. חישוב פשוט מגלה שלמסך אשר פועל ב-60hz לוקח 16.6ms לצייר פריים בודד.
התוצאות שקיבלנו הן לא מפתיעות ולמעשה יכולנו כמעט לנחש אותן מראש; כמו שראינו בעבר, מסכים בעלי מעבדי תמונה פנימיים מתקשים לרוב להגיע לזמני עיכוב אפסיים וגם כאן המסך היחידי שהציג עיכוב אפסי היה ה-200P7ES של פיליפס, אם כי הוא גם זה שהציג את העיכוב המירבי הגבוה ביותר, אשר עומד על שלושה פריימים שלמים.
במשחקים רגילים נתונים אלו הם פחות קריטיים, אם כי לגיימר מושבע מומלץ להתרחק ממסכים בעלי מעבדי תמונה פנימיים המיועדים בעיקר לשוק המקצועי.